Zoologia-bezkręgowce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H.1s.ZOB.SL.HBIOZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zoologia-bezkręgowce |
Jednostka: | Katedra Zoologii i Dobrostanu Zwierząt |
Grupy: |
Biologia stosowana I stopnia I sem. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie poszerzenie wiedzy studentów z zakresu zoologii systematycznej, a także z teoriami i możliwymi drogami ewolucji układów. Poruszane są też przystosowania do środowiska i zajmowanie różnych siedlisk przez zwierzęta bezkręgowe |
Pełny opis: |
Wykłady: Protozoa Mesozoa, Porifera, Coelenterata Plathelminthes Nemathelminthes Coelomata – Annelida Arthropoda – Crustacea Arthropoda – Chelicerata Arthropoda – Insecta Mollusca Echinodermata Chordata Omówienie zagadnień egzaminacyjnych Ćwiczenia: Pierwotniaki wolnożyjące Pierwotniaki pasożytnicze, symbionty Gąbki i jamochłony Robaki płaskie: wirki i przywry Robaki płaskie: tasiemce Robaki obłe: nicienie pasożytnicze Pierścienice: skąposzczety, wieloszczety, pijawki Stawonogi: skorupiaki Stawonogi pajęczaki Stawonogi: owady morfologia, anatomia Przegląd rzędów owadów : rozwój prosty Przegląd rzędów owadów: rozwój złożony Mięczaki: ślimaki, małże, głowonogi (2 godz.) Szkarłupnie Zaliczenie |
Literatura: |
Hempel-Zawitkowska J. Zoologia. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1996. Kawecki Z. Zoologia stosowana. PWN, Warszawa, 1982. Grabda E. Zoologia - Bezkręgowce. PWN, Warszawa, 1985. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Poznaje najnowsze metody systematyzowania zwierząt bezkręgowych Rozróżnia organizmy bezkręgowe na różnych poziomach organizacji życia Tłumaczy adaptacje bezkręgowców do różnych środowisk Opisuje bezkręgowce nowo poznane i mało znane Umiejętności Stosuje techniki mikroskopowe do rozpoznawania różnych grup bezkręgowców Ocenia budowę bezkręgowców Stosuje wiedzę do rozpoznawania różnych grup systematycznych bezkręgowców Kompetencje społeczne Docenia potrzebę pogłębiania wiedzy zoologicznej Ma świadomość znaczenia i roli organizmów bezkręgowych w życiu człowieka i w środowisku |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę pozytywną należy zaliczyć poszczególne ćwiczenia i odpowiedzieć na pytania kolokwiów zaliczeniowych; udział oceny z zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych w ocenie końcowej wynosi 40%. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Grześ, Sławomir Kornaś | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kornaś, Mateusz Okrutniak, Anna Wyrobisz-Papiewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Grześ, Sławomir Kornaś | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kornaś, Paweł Nosal, Mateusz Okrutniak, Anna Wyrobisz-Papiewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-27 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Nosal | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kornaś, Paweł Nosal, Mateusz Okrutniak, Adam Tofilski, Anna Wyrobisz-Papiewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Nosal | |
Prowadzący grup: | Marta Basiaga, Sylwia Łopuch, Paweł Nosal, Mateusz Okrutniak, Magdalena Trela, Anna Wyrobisz-Papiewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.