Organizacja i zarządzanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | T.1s.ORGZ.SI.TJBJY.R |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Organizacja i zarządzanie |
Jednostka: | Zakład Zarządzania i Marketingu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką organizacji i zarządzania, a także przekazanie słuchaczom oraz przyswojenie przez nich podstawowej wiedzy dotyczącej przedmiotu, w tym w szczególności zasad planowania, organizowania, kontrolowania i motywowania. Przekazane informacje powinny zachęcić i ukierunkować studentów do dalszego samodzielnego pogłębiania wiedzy. |
Pełny opis: |
Wykłady Tematyka zajęć: Pojęcie i istota organizacji i zarządzania Struktury organizacji i zarządzania Funkcje kierownicze, praca kierownicza Planowanie Organizowanie Motywowanie Kontrolowanie Zarządzanie sferami działalności przedsiębiorstwa Zaliczenie w formie testu z całości materiału |
Literatura: |
Podstawowa 1. Kapusta F., Agrobiznes, Wyd. Difin, 2012. 2. Frąckiewicz E., Karwowski J.i M, Rudawska E. Zarządzanie marketingowe 2004. 3. Urban S., Olszańska A. (red). EKONOMIKA HANDLU ŻYWNOŚCIĄ I PRODUKTAMI ROLNYMI, Wyd. UE Wrocław, 2015. Uzupełniająca 1. Urban S., Olszańska A., Kowalska A. Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Wyd. UE Wrocław, 2016. 2. Kożuch B., Kożuch A., Plago B. Podstawy zarządzania organizacjami, Fundacja Współczesne Zarządzanie, Kraków 2005 3. Żmija J. i inni, Zarządzanie i marketingowe w Agrobiznesie wobec integracji z Unią Europejską. Kraków 2000. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - absolwent zna i rozumie: Student posiada wiedzę na temat istoty organizacji i zarządzania, zna pojęcie i rodzaje struktur organizacji i zarządzania. Student posiada ogólną wiedzę na temat funkcji kierowniczych. Słuchacz posiada wiedzę na temat specyfiki organizowania i zarządzania przedsiębiorstwem branży żywnościowej UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi: Potrafi scharakteryzować poszczególne funkcje kierownicze: planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrolowanie Potrafi wskazać na czym polega specyfika organizacji i zarządzania w przedsiębiorstwie branży żywnościowej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do: Dostrzega potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstw branży żywnościowej. Wykazuje otwartość na zmiany i innowacyjność. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady Zaliczenie w formie testu z całości materiału (ocena w skali 2-5) - udział w ocenie końcowej modułu 100% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.