Ekonomia II st., niestacj. zarządzanie i marketing - p. obowiazkowe, 3 sem. (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Rolniczo-Ekonomiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
21/22Z - Semestr zimowy 2021/2022 23/24Z - Semestr zimowy 2023/2024 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
21/22Z | 23/24Z | |||||
R.3s.BOP.NM.REKZZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: EKONOMIA/ECTS: 5/semestr: 3 Profil: ogólnoakademcki / Forma i poziom: NM status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Badania operacyjne stwarzają przesłanki do podejmowania optymalnych decyzji w gospodarce. Pierwsza część programu poświęcona jest programowaniu liniowemu a więc ustaleniu optymalnej struktury asortymentowej produkcji, tworzenia optymalnych mieszanek czy też kreowania najlepszych rozkrojów. Przy tej okazji buduje się tzw. Programy analne z ich wykorzystaniem do rozwiązywania zadań programowania liniowego. Kolejny problem ujęty wykładem dotyczy zagadnienia transportowego. Szeroko potraktowano elementy teorii gier. Zaprezentowano gry dwuosobowe o sumie zero oraz gry z naturą. Osobne miejsce poświęcono programowaniu sieciowemu. |
|
||||
R.3s.EME.NM.REKZZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ekonomia menadżerska to przedmiot pozwalający na łączenie elementów wiedzy ekonomicznej z teorią podejmowania decyzji. Taki sposób wykładu pozwala dostrzec istotę wielu problemów decyzyjnych, z którymi mają do czynienia menadżerowie we współczesnych przedsiębiorstwach. Dotyczą one zagadnień takich jak analiza marginalna, analiza popytu i podaży i optymalnej polityki cenowej, szacowania popytu i analizy kosztów. poruszone zostaną także problemy podejmowania decyzji w warunkach niepewności, sposobach ograniczania ryzyka i konkurencji na rynku. |
|
||||
R.3s.RZA.NM.REKZZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: EKONOMIA /ECTS: 6/ semestr:3 Profil ogólnoakademicki / Forma i poziom NM status :specjalizacyjny/obowiązkowy Wymagania wstępne: znajomość podstaw ewidencji kosztów, przychodów i wyników według zasad rachunkowości finansowej. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką rachunkowości zarządczej – rachunkowości dla celów decyzyjnych. W szczególności odnosi się to do przedstawienia definicji omawianego systemu, a także technik i procesów, służących zarządzającym do podejmowania decyzji, koordynacji i współdziałania, czyli osiągania celów organizacji w sposób efektywny. |
|
||||