Zarządzanie, 5 sem, stacj. licencjat obowiązkowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Rolniczo-Ekonomiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
20/21Z - Semestr zimowy 2020/2021 20/21L - Semestr letni 2020/2021 21/22Z - Semestr zimowy 2021/2022 22/23Z - Semestr zimowy 2022/2023 23/24Z - Semestr zimowy 2023/2024 24/25Z - Semestr zimowy 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
20/21Z | 20/21L | 21/22Z | 22/23Z | 23/24Z | 24/25Z | |||||
R.5s.BMR.SL.RZAXX | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie metod badania rynku oraz instrumentów marketingowego oddziaływania przedsiębiorstwa, aby rozpoznawać warunki i możliwości prowadzenia działalności gospodarczej, zmniejszając niepewność decyzji rynkowych. Problematyka treści nauczania obejmuje m.in.: określenie etapów postępowania badawczego, źródła informacji, sposób doboru próby do badań, badanie pojemności i chłonności rynku, badanie instrumentów działalności marketingowej przedsiębiorstwa, podstawy badań konsumenckich. |
|
|||
R.5s.BMR.SL.RZAXZ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie metod badania rynku oraz instrumentów marketingowego oddziaływania przedsiębiorstwa, aby rozpoznawać warunki i możliwości prowadzenia działalności gospodarczej, zmniejszając niepewność decyzji rynkowych. Problematyka treści nauczania obejmuje m.in.: określenie etapów postępowania badawczego, źródła informacji, sposób doboru próby do badań, badanie pojemności i chłonności rynku, badanie instrumentów działalności marketingowej przedsiębiorstwa, podstawy badań konsumenckich. |
|
||||||
R.5s.DA.SL.RZAAX | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: ZARZĄDZANIE / ECTS: 2 / semestr: 5 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SL status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodyką pracy doradczej oraz w pracy informacyjnej, a także umiejętnościami, jakie powinni posiadać doradcy, chcący skutecznie konkurować na rynku produktów i usług doradczych. Program nauczania obejmuje m.in. definicje doradztwa oraz jego cele i zadania w gospodarce rynkowej, organizację doradztwa rolniczego w Polsce i w UE, modele doradztwa, formy, metody i techniki doradcze, teoretyczne podstawy doradztwa, teorię dyfuzji innowacji, istotę procesu komunikowania, efektywność pracy doradczej, modele podejmowania decyzji, techniki informatyczne w doradztwie, a także analizę systemów doradztwa rolniczego na świecie. |
|
|||
R.5s.DWA.SL.RZAXZ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: ZARZĄDZANIE / ECTS: 2 / semestr: 5 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SL status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodyką pracy doradczej oraz w pracy informacyjnej, a także umiejętnościami, jakie powinni posiadać doradcy, chcący skutecznie konkurować na rynku produktów i usług doradczych w sektorze agrobiznesu. Program nauczania obejmuje m.in. definicje doradztwa w agrobiznesie oraz jego cele i zadania w gospodarce rynkowej, organizację doradztwa dla sektora agrobiznesu w Polsce i w UE, modele doradztwa, formy, metody i techniki doradcze, teoretyczne podstawy doradztwa i komunikacji z klientem, teorię dyfuzji innowacji, istotę procesu komunikowania, a także proces doradczy i jego etapy. |
|
||||||
R.5s.FPR.SL.RZAXX | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: ZARZĄDZANIE / ECTS 3 / SEMESTR: 5 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SL status: przedmiot podstawowy Celem kursu jest przedstawienie podstawowych zasad zarządzania finansami w przedsiębiorstwie oraz wykształcenie lub udoskonalenie umiejętności poprawnej oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa na rynku. Treść przedmiotu skoncentrowana jest na wyjaśnieniu istoty zarządzania finansami. Następnie przedstawiono metody analizy finansowej przedsiębiorstwa, zasady finansowania działalności gospodarczej oraz metody oceny projektów inwestycyjnych. Scharakteryzowano zarządzanie majątkiem obrotowym i zobowiązaniami bieżącymi. |
|
|||
R.5s.FPR.SL.RZAXZ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: ZARZĄDZANIE / ECTS 3 / SEMESTR: 5 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SL status: przedmiot podstawowy Celem kursu jest przedstawienie podstawowych zasad zarządzania finansami w przedsiębiorstwie oraz wykształcenie lub udoskonalenie umiejętności poprawnej oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa na rynku. Treść przedmiotu skoncentrowana jest na wyjaśnieniu istoty zarządzania finansami. Następnie przedstawiono metody analizy finansowej przedsiębiorstwa, zasady finansowania działalności gospodarczej oraz metody oceny projektów inwestycyjnych. Scharakteryzowano zarządzanie majątkiem obrotowym i zobowiązaniami bieżącymi. |
|
||||||
R.5s.IWZ.SL.RZAXX | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDÓW: Zarządzanie / ECTS: 3 / semestr: 5 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SL status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Celem przedmiotu jest przedstawienie i przyswojenie przez studentów podstawowych wiadomości przydatnych przy eksploatacji systemów informatycznych w środowisku biznesowym. Kurs ma za zadanie przygotowanie do samodzielnego efektywnego korzystania z programów aplikacyjnych pakietu Microsoft Office oaz poznanie podstaw zastosowania wybranych rozwiązań informatycznych w organizacji procesów biznesowych. |
|
|||
R.5s.IWZ.SL.RZAXZ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDÓW: Zarządzanie / ECTS: 3 / semestr: 5 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SL status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Celem przedmiotu jest przedstawienie i przyswojenie przez studentów podstawowych wiadomości przydatnych przy eksploatacji systemów informatycznych w środowisku biznesowym. Kurs ma za zadanie przygotowanie do samodzielnego efektywnego korzystania z programów aplikacyjnych pakietu Microsoft Office oaz poznanie podstaw zastosowania wybranych rozwiązań informatycznych w organizacji procesów biznesowych. |
|
||||||
R.5s.MiEU.SL.RZAXX | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest: - przedstawienie merytorycznych treści i zapoznanie słuchaczy z mechanizmami działalności usługowej, potrzebą rozwijania form aktywności w zakresie rynku usług oraz stosowanych strategii marketingowych, - określenie kierunków w rozwoju usług, przemian i specyfiki form działalności w zakresie usług materialnych i niematerialnych, - charakterystyka poszczególnych strategii marketingowych, ich podsystemów na przykładzie wybranych dziedzin usług, - uwzględnienie specyfiki usług produkcyjnych dla rolnictwa,tendencji rozwojowych w Polsce i krajach UE. |
|
|||
R.5s.MiEU.SL.RZAXZ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest: - przedstawienie merytorycznych treści i zapoznanie słuchaczy z mechanizmami działalności usługowej, potrzebą rozwijania form aktywności w zakresie rynku usług oraz stosowanych strategii marketingowych, - określenie kierunków w rozwoju usług, przemian i specyfiki form działalności w zakresie usług materialnych i niematerialnych, - charakterystyka poszczególnych strategii marketingowych, ich podsystemów na przykładzie wybranych dziedzin usług, - uwzględnienie specyfiki usług produkcyjnych dla rolnictwa,tendencji rozwojowych w Polsce i krajach UE. |
|
||||||
R.6s.MPR.SL.RZAXY | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW/Zarządzanie/ ECTS =2/ semestr 6 Profil: ogólnoakademicki/ Forma i poziom: SL Status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Przedmiot marketing produktów rolno-spożywczych jest rozwinięciem kursu "Podstawy marketingu". W ramach przyjętego programu zostanie przedstawiona specyfika produktu rolno-spożywczego, uwzględniająca nowy produkt żwnościowy,innowacje, promocję, dystrybucję i polityke cenową. Słuchacze będą mieli okazję poznać wyniki badań naukowych odnoszących się do "sylwetki współczesnego" konsumenta oraz teorie wyjaśniające i modelujące jego zachowanie na rynku. Problem zarządzania produktem żywnościowym zostanie zaprezentowany w ramach analizy przypadków firm (case study). |
|
|||
R.5s.RFI.SL.RZAXX | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rachunkowość finansowa KIERUNEK STUDIÓW: ZARZĄDZANIE /ECTS: 3/ semestr 5 Profil: ogólnoakademicki /Forma i poziom: SL status: kierunkowy/obowiązkowy Wymagania wstępne: brak Program przedmiotu obejmuje podstawy rachunkowości rozszerzone o wybrane zagadnienia szczegółowe. Jako podstawy uznaje się poznanie podstawowych zasad prowadzenia rachunkowości, metod klasyfikacji zdarzeń gospodarczych i ich ewidencyjnych ujęć, ustalenie wyniku finansowego i sporządzanie sprawozdań finansowych obowiązujących w polskim prawie bilansowym. Ewidencje szczegółowe dotyczą: środków pieniężnych, rozrachunków, obrotu materiałowego , towarowego oraz wyrobami gotowymi, ujęcia kosztów w dwóch wariantach ewidencji, .Oprócz zasadniczej działalności operacyjnej ewidencją obejmuje się również pozostałe przychody i pozostałe koszty operacyjne oraz przychody i koszty finansowe. Wynik finansowy liczony jest w dwóch wariantach: kalkulacyjnym i porównawczym. |
|
|||
R.5s.RFI.SL.RZAXZ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rachunkowość finansowa KIERUNEK STUDIÓW: ZARZĄDZANIE /ECTS: 3/ semestr 5 Profil: ogólnoakademicki /Forma i poziom: SL status: kierunkowy/obowiązkowy Wymagania wstępne: brak Program przedmiotu obejmuje podstawy rachunkowości rozszerzone o wybrane zagadnienia szczegółowe. Jako podstawy uznaje się poznanie podstawowych zasad prowadzenia rachunkowości, metod klasyfikacji zdarzeń gospodarczych i ich ewidencyjnych ujęć, ustalenie wyniku finansowego i sporządzanie sprawozdań finansowych obowiązujących w polskim prawie bilansowym. Ewidencje szczegółowe dotyczą: środków pieniężnych, rozrachunków, obrotu materiałowego , towarowego oraz wyrobami gotowymi, ujęcia kosztów w dwóch wariantach ewidencji, .Oprócz zasadniczej działalności operacyjnej ewidencją obejmuje się również pozostałe przychody i pozostałe koszty operacyjne oraz przychody i koszty finansowe. Wynik finansowy liczony jest w dwóch wariantach: kalkulacyjnym i porównawczym. |
|
||||||