Oferta przedmiotowa jednostki Wydział Rolniczo-Ekonomiczny
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
20/21Z - Semestr zimowy 2020/2021 20/21L - Semestr letni 2020/2021 21/22Z - Semestr zimowy 2021/2022 21/22L - Semestr letni 2021/2022 22/23Z - Semestr zimowy 2022/2023 22/23L - Semestr letni 2022/2023 23/24Z - Semestr zimowy 2023/2024 23/24L - Semestr letni 2023/2024 24/25Z - Semestr zimowy 2024/2025 24/25L - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
20/21Z | 20/21L | 21/22Z | 21/22L | 22/23Z | 22/23L | 23/24Z | 23/24L | 24/25Z | 24/25L | |||||
R.5sa.AGB.SI.RROAY | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Subject “Agribusiness” will be divided into the four main topics: 1. Foundations of Macroeconomics, which is the study of behavior of the economy as a whole; 2. Microeconomics, the study which gives a description of main rules of environmental protection policy creating; 3. Corporate Social Responsibility in Agribusiness 4. Communication in the Management - the main aim of the course is to improve communication skills that are necessary to manage the company or a team. By taking this course (lectures and classes) you will learn more about yourself, your resources and how to use them, learn how to make choices, and use business management skills. |
|
|||
R.5sa.AGB.SI.RROEZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
R.2sa.ACH.SM.RIBSZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
R.F2.AGR.SM.REKEH | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
R.1s.ABT.NM.RROAZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDÓW : ROLNICTWO / ECTS: 5 / semestr: 1 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: NM status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem laboratorium in vitro i biologii molekularnej. Na zajęciach omówione będą techniki mikrorozmnażania roślin oraz podstawowe metody modyfikacji genetycznych organizmów i analizy DNA. Program obejmował będzie również zagadnienia związane z wykorzystaniem biotechnologii w rolnictwie i najnowszymi osiągnięciami w tej dziedzinie. |
|
||||||
R.1s.ABT.SM.RROYZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDÓW : ROLNICTWO / ECTS: 5 / semestr: 1 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SM status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem laboratorium in vitro i biologii molekularnej. Na zajęciach omówione będą techniki mikrorozmnażania roślin oraz podstawowe metody modyfikacji genetycznych organizmów i analizy DNA. Program obejmował będzie również zagadnienia związane z wykorzystaniem biotechnologii w rolnictwie i najnowszymi osiągnięciami w tej dziedzinie. |
|
|||
R.1s.APM.SP.RDA.IPR | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||||
R.2s.AiPM.SP.RRDD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
R.0s.ACH.NM.RJBSZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
R.0s.ACH.SM.RJBSZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
R.F2.ACH.NM.ROSXZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
R.1s.EPR.NI.RROAZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course presents the aims and scope of contemporary agroecological research, abiotic and abiotic factors conditioning distribution of organisms in agroecosystems, the use of plants for bioindication and valorisation of the natural environment condition, differences between natural biocenoses and agrocenoses, as well as symptoms and ecological effects of human interference with agroecosystems. Presented will be the kinds and sources of air, water and soil pollution and their results, but also the methods of counteracting environmental threats. Discussed will be legal regulations concerning the natural environment, currently in force. Students will become acquainted with selected methods of environmental samples analysis. |
|
|||
R.3sa.AEP.SI.RROEZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
R.1s.AOS.NI.RROYZ | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie współczesnego zakresu problematyki i badań agroekologii i ochrony środowiska: podstawowe pojęcia i cele badań, czynniki warunkujące rozmieszczenie organizmów w agroekosystemach, tolerancja ekologiczna, bioindykacja w waloryzacji stanu środowiska, znaczenie oddziaływań między populacjami, rola różnych populacji w agrocenozie. Biocenoza i jej funkcjonowanie. Różnice pomiędzy biocenozami naturalnymi i sztucznymi (agrocenozami) oraz przejawy i ekologiczne skutki ingerencji człowieka w biocenozie i ekosystemie, w tym rodzaje i źródła zanieczyszczenia powietrza, wody i gleby, bezpośrednie i pośrednie skutki tych zanieczyszczeń (np.: efekt cieplarniany, dziura ozonowa), a także sposoby przeciwdziałania zagrożeniom środowiskowym. Omówione zostanie zagadnienie ochrony środowiska przed odpadami. Przedstawione zostaną aktualne akty prawne z zakresu ochrony środowiska. W trakcie zajęć zostaną również zaprezentowane wybrane metody analiz próbek środowiskowych. |
|
|||||||
R.1s.AOS.SI.RROYZ | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie zadań i współczesnego zakresu badań agroekologii i ochrony środowiska. Omówione będą czynniki warunkujące rozmieszczenie organizmów w agroekosystemach i bioindykacja jako narzędzie waloryzacji stanu środowiska. Znaczenie oddziaływań między populacjami oraz przyczyny i skutki inwazji populacyjnych. Biocenoza i jej funkcjonowanie oraz różnice pomiędzy biocenozami naturalnymi i sztucznymi (agrocenozami), a także przejawy i ekologiczne skutki ingerencji człowieka w biocenozie i ekosystemie. Przedstawione zostaną także rodzaje i źródła zanieczyszczenia powietrza, wody i gleby, bezpośrednie i pośrednie skutki tych zanieczyszczeń (np.: efekt cieplarniany, dziura ozonowa), a także sposoby przeciwdziałania zagrożeniom środowiskowym. Omówione zostanie zagadnienie ochrony środowiska przed odpadami oraz aktualne akty prawne z zakresu ochrony środowiska. W trakcie zajęć zostaną również zaprezentowane wybrane metody analiz próbek środowiskowych. |
|
|||||||
R.2s.AFI.NM.RROXZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: ROLNICTWO/ECTS 6/ semestr: 2 Profil ogólnoakademicki/ Forma i poziom: SM status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Kurs opisujący zagadnienia z dziedziny agrofizyki - nauki z pogranicza fizyki i agronomii. Przedstawione zostaną podstawowe wiadomości z zakresu fizyki potrzebne do zrozumienia metod spektroskopowych stosowanych w agrofizyce. Omówiony zostanie wpływ czynników fizycznych i chemicznych na organizmy żywe. W ramach ćwiczeń laboratoryjnych studenci nabywać będą doświadczenie z aparaturą badawczą wykorzystywaną do badań parametrów fizycznych materiałów związanych z rolnictwem. Celem kursu jest zapoznanie studentów z opisem ekosystemów i obiektów biologicznych kształtowanych poprzez działalność człowieka za pomocą metod nauk ścisłych – w szczególności fizyki. |
|
||||||
R.2s.AGF.SM.RROXZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: ROLNICTWO/ECTS 3/ semestr: 2 Profil ogólnoakademicki/ Forma i poziom: SM status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Kurs opisujący zagadnienia z dziedziny agrofizyki - nauki z pogranicza fizyki i agronomii. Przedstawione zostaną podstawowe wiadomości z zakresu fizyki potrzebne do zrozumienia metod spektroskopowych stosowanych w agrofizyce. Omówiony zostanie wpływ czynników fizycznych i chemicznych na organizmy żywe. W ramach ćwiczeń laboratoryjnych studenci nabywać będą doświadczenie z aparaturą badawczą wykorzystywaną do badań parametrów fizycznych materiałów związanych z rolnictwem. Celem kursu jest zapoznanie studentów z opisem ekosystemów i obiektów biologicznych kształtowanych poprzez działalność człowieka za pomocą metod nauk ścisłych – w szczególności fizyki. |
|
||||
R.1s.AME.NI.RROYZ.I | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Agrometeorologia traktuje pogodę i klimat jako jeden z przyrodniczych czynników produkcji rolniczej. Przedmiotem nauczania agrometeorologii są wiadomości odnośnie składu, budowy i zanieczyszczenia atmosfery oraz podstawowe procesy klimatotwórcze tj. obieg ciepła, obieg wody i cyrkulacja atmosfery. Procesy te kształtują określony klimat na obszarze Polski i stwarzają różnorodne warunki i ograniczenia dla wzrostu, rozwoju i plonowania roślin uprawnych. Znajomość treści kształcenia stwarza możliwości praktycznego wykorzystania walorów klimatycznych i niwelowania występujących zagrożeń klimatycznych w produkcji rolniczej. |
|
|||||||
W.1s.AGR.SJ.WETXZ.R | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady: 1. Gleba i klimat jako główne czynniki decydujące o doborze i plonowaniu roślin uprawnych 2. Charakterystyka roślin uprawnych ze szczególnym uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i przydatności paszowej 3. Szkodliwość chwastów dla roślin uprawnych i zwierząt gospodarskich oraz wpływ pestycydów na jakość paszy. |
|
||||||
W.1s.AGR.SJ.WETYZ.R | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady: 1. Gleba i klimat jako główne czynniki decydujące o doborze i plonowaniu roślin uprawnych 2. Charakterystyka roślin uprawnych ze szczególnym uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i przydatności paszowej 3. Szkodliwość chwastów dla roślin uprawnych i zwierząt gospodarskich oraz wpływ pestycydów na jakość paszy. |
|
|||
R.1s.AGP.SP.EKO.OUR | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Zapoznanie słuchaczy z funkcjami płodozmianu w systemie konwencjonalnym, integrowanym i ekologicznym. Podczas zajęć zostaną przekazane informacje dotyczące przyrodniczych podstaw zmianowania, chorób płodozmianowych, elementówv zmianowania. Osobny cykl zajęć zostanie przeznaczony na omówienie agrotechniki roślin uprawnych, w tym uprawy roli i roślin w systemie rolnictwa ekologicznego. |
|
|||||||
R.F2.AGT.NL.REKXZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
R.F2.AGT.SL.REKXZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
R.F7.AGE.NI.RROAX | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem pzredmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanych z celowością i uwarunkowaniami łączenia działalności agroturystycznej z prowadzeniem gospodarstwa według zasad rolnictwa ekologicznego. Podczas zajęć zostaną omówione zagadnienia związane z wykorzystaniem produktów pochodzących z własnej produkcji ekologicznej w żywieniu gości. Zostaną przedstawione przykłady płodozmianów warzywnych oraz polowych dostarczających żywność ekologiczną. Omówione zostanie planowanie całodziennego wyżywienia z wykorzystaniem produktów wytwarzanych we własnym gospodarstwie ekologicznym. |
|
||||
D.AKTWYZN1.SZ.DXXXX | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium jest przedyskutowanie realizowanych przez doktorantów tematów w aspekcie ich powiązania z aktualnymi wyzwaniami przed którymi stoi obecnie nauka na poziomach: globalnym, europejskim, krajowym, regionalnym i lokalnym. Przedstawione zostanie też znaczenie odpowiedniego ukierunkowania badań w kontekście pozyskiwania środków finansowych i możliwości publikacji wyników w najlepszych czasopismach naukowych. Dyskutowane będą też potencjalne możliwości aplikacji wyników. |
|
||||||
R.5sa.ASE.SI.RROEZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
R.1s.AES.SM.RGLBZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
R.5s.AZE.SI.ROSXX | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: OCHRONA ŚRODOWISKA/ECTS: 3/SEMESTR 5 PROFIL: OGÓLNOAKADEMICKI/RORMA I POZIOM SI Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką związaną z użytkowaniem tradycyjnych nośników energii oraz możliwościami zastąpienia ich nośnikami odnawialnymi. |
|
|||
R.5s.AZE.SI.ROSXZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
KIERUNEK STUDIÓW: OCHRONA ŚRODOWISKA/ECTS: 3/SEMESTR 5 PROFIL: OGÓLNOAKADEMICKI/RORMA I POZIOM SI Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką związaną z użytkowaniem tradycyjnych nośników energii oraz możliwościami zastąpienia ich nośnikami odnawialnymi. |
|
||||||
R.7s.AZE.NI.ROSOZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||