Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Herbal Plants [R.9sX.HRB.SI.RROAY] Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia audytoryjne, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Herbal Plants [R.9sX.HRB.SI.RROAY]
Zajęcia: Semestr zimowy 2016/2017 [16/17Z] (zakończony)
Ćwiczenia audytoryjne [CWA], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Ambroszczyk, Aneta Grabowska, Elżbieta Jędrszczyk
Literatura: (tylko po angielsku)

Biggs M, McVicar J., Flowerdew B. 2002. The complete book of vegetables, herbs and fruit. Kyle Cathie Ltd, United Kingdom.

Bremness L. 1988. The complete book of herbs. Dorling Kindersley Limited, London.

Godet D.J. 1992. Pflanzen Europas - Sehen, Bestimmen, Schutzen. Arboris Verlag, Bern.

Herrman W, et al. 1986. Das Mosaik - Lexikon der Nutzpflanzen. Mosaik Verlag GmbH, Munchen.

Wyk van B.E., Wink M. 2004. Medicinal plants of the world. Briza Publications, Arcadia, Pretoria, South Africa.

Zakres tematów: (tylko po angielsku)

Classes (15 h):

Plants containing essential oils of families: Lamiaceae, Apiaceae and Asteraceae (5)

Plants containing glucosinolates and garlic oils (1)

Plants that provide exotic spices (2)

Plants containing bitter compounds, mucus, antracompounds, saponins and tannins (4)

Plants containing compounds belonging to the vegetable dyes (3)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

To obtain 2,0 cannot distinguish raw materials of any species of medicinal plants

To obtain 3,0 lists most of the raw materials of medicinal plants, but does not justify their use by man

To obtain 3,5 lists most of the raw materials of medicinal plants, but only partially justifies the purpose of their exploitation by man

To obtain 4,0 lists most of the raw materials of medicinal plants, justifies the purpose of their use by man, does not explain the mechanism of action of the herbs

To obtain 4,5 lists most of the raw materials of medicinal plants, justifies the purpose of their use by man, partly explains the mechanism of action of the herbs

To obtain 5,0 lists the raw materials of all medicinal plants, justifies the purpose of their use by man, and explains the mechanism of biological activity of herbs

Uwagi: (tylko po angielsku)

Knowledge.

Student:

has knowledge of the physiological activity of herbs

explains the use of medicinal plants based on the active ingredients contained in them

has knowledge about the origin of medicinal plants and general information about their biology

Skills.

Student:

can identify the species of medicinal plants and their medicinal raw materials

knows the basic forms of herbal medicine

classified correctly row materials and herbal plants

Social competences.

Student:

is aware of the need to provide information to others about the benefits and risks arising from the use of plant resources of medicinal and spice

recognizes the importance of ethical responsibility for safe use of medicinal plants

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)