Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody kształcenia w dydaktyce szkoły wyższej-zaoczne [D.METODY.ND.DXXXX] Semestr letni 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody kształcenia w dydaktyce szkoły wyższej-zaoczne [D.METODY.ND.DXXXX]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [18/19L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Leszek Żyra
Literatura:

Literatura podstawowa: A. Brzezińska, J.Brzeziński, A. Elliasz (red.), Ewaluacja a jakość kształcenia w szkole wyższej, Academica Wyd. SWPS Warszawa 2004. L. B. Curzon, J. Tummons, Teaching in further education – an outline of principles and practice, , Bloomsbury Publishing, 2013.

Grabarczyk Cz., Rozwój kwalifikacji naukowych nauczycieli akademickich nauk technicznych. Impuls, Kraków 2012.

D. Klus-Stańska, Paradygmaty dydaktyki, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2018, M. Kostera, A. Rosiak, Nauczyciel akademicki, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2008.

G. Petty, Nowoczesne nauczanie, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2018 A. Sajdak, Paradygmaty kształcenia studentów oraz wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013.

Zakres tematów:

Treści kształcenia:

1. Edukacja XXI wieku. Upowszechnianie i pogłębianie procesów autoedukacyjnych w różnych kategoriach wiekowych i warunkach społecznych.

2. Zawód nauczyciela akademickiego. Struktura procesu dydaktycznego w uczelni. Dziedziny permanentnego doskonalenia się nauczyciela. Ogólne czynności działalności pedagogicznej. Nauczyciel akademicki w roli lidera, który przewodzi studentom.

3. Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela szkoły wyższej. Cele i treści kształcenia zawodowego. Formy kształcenia w szkole wyższej. Ogniwa i zasady kształcenia. Strategie i metody kształcenia. Przygotowanie się nauczyciela do zajęć ze studentami.

4. Elementy obudowy dydaktycznej do stosowanych metod kształcenia. Przebieg zajęć w jednostce metodycznej. Profesjonalizm i mistrzostwo w pracy nauczyciela akademickiego. Umiejętności i kompetencje wg "Europejskich Ram Kwalifikacji".

5. Mierzenie jakości pracy szkoły wyższej. Procedury jakości. Założenia teorii jakości. Badanie jakości kształcenia i ewaluacja w procesie dydaktycznym uczelni. Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Szkole Wyższej . Kreatywność i innowacyjne rozwiązania w zajęciach ze studentami.

Metody dydaktyczne:

Wykłady konwersatoryjne, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektu, metoda przypadków, portfolio, dyskusje, gry dydaktyczne, grupowe sesje podsumowujące.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Ocena formująca obejmuje:

- aktywność na poszczególnych zajęciach, - wykonanie i zaprezentowanie elementów obudowy dydaktycznej do zaplanowanych zajęć,

- przedstawienie konspektu zajęć z uwzględnieniem aktywizujących metod kształcenia.

Portfolio obejmujące następujące prace: 1. Autorski projekt kursu zawierający opis efektów kształcenia, treści metod, form, narzędzi ewaluacji oraz scenariusz wybranych zajęć 2. Esej tutorski na wybrany temat związany z problematyzacją efektów kształcenia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)