Elektyw humanistyczny 2: Projektowanie graficzne i komunikacja wizualna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | T.F3.HU21.SI.TBSBZ.T |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elektyw humanistyczny 2: Projektowanie graficzne i komunikacja wizualna |
Jednostka: | Katedra Technologii Fermentacji i Mikrobiologii |
Grupy: |
Browarnictwo i słodownictwo, 3 sem, SI |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Wykłady Tematyka zajęć: - Proces projektowania opakowań/etykiet, znak graficzny w komunikacji społecznej, rola znaku graficznego w procesie komunikowania się z potencjalnym odbiorcą, - Proces projektowania skutecznej etykiety na piwo (etapy projektowania, pomysł, grupa docelowa, generowanie pomysłów, efekt, wzrost sprzedaży. - Projekt dostosowany do profilu produktu. (Jak dostosować projekt do konkretnej grupy docelowej). Grupa docelowa. Czym jest i jak do niej trafić? (Charakterystyka grup, czynniki psychologiczne), - Jak sprzedać produkt? czyli o skutecznej komunikacji produktu z odbiorcą. (Dlaczego Jeden produkt sprzedaje się lepiej od drugiego? projektowanie skutecznej komunikacji produktu z odbiorcą, rola reklamy w tym procesie), - Marketing -czyli jak sprzedać gotowy projekt? (Kilka słów o roli marketingu w promocji określonego produktu).Czynniki wpływające na właściwy odbiór projektu etykiety/opakowania, - Zagadnienia techniczne związane z projektowaniem i drukowaniem etykiet (Kolory w systemie CMYK- rozdzielczość- margines na spad- format oprogramowania- wybór czcionki, odpowiednie programy i formaty druku, uszlachetnienia). |
Literatura: |
Podstawowa 1. LOGO DESIGN LOVE, David Airey, rok wydania 2001 Uzupełniająca 1. Historia Reklamy, Stephanie Pinkas i Marc Loiseau, Taschen 2. Ponadczasowe logo – projektowanie znaków odpornych na działanie czasu, Jack Gernsheimer, Helion |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - zna i rozumie: - techniki i sposoby tworzenia projektów etykiet na opakowania piwa i innych napojów alkoholowych; - jest zdolny do krytycznej oceny i analizy projektów graficznych, etykiet i opakowań na produkty browarnicze KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do: - ciągłego dokształcania się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych, oraz rozwoju osobistego osiąganego także poprzez rozwój zainteresowań z dyscyplin humanistycznych i społecznych - uznania roli grafiki projektowej w procesach kształcenia prawidłowych relacji z odbiorcą. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie testu wiedzy lub pracy projektowej – minimum 51%. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Bigaj, Aleksander Poreda | |
Prowadzący grup: | Piotr Bigaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Bigaj, Aleksander Poreda | |
Prowadzący grup: | Piotr Bigaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Bigaj, Aleksander Poreda | |
Prowadzący grup: | Piotr Bigaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.