Zarządzanie i marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | T.7s.ZAIM.SI.TTWTX.R |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie i marketing |
Jednostka: | Instytut Ekonomiki i Zarządzania Przedsiębiorstwami |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Treści przedmiotu koncentrują się na problematyce podstaw zarządzania, struktur organizacji, funkcji zarządzania oraz problematyce zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. |
Pełny opis: |
Treść kształcenia Znaczenie przemysłu spożywczego w gospodarce narodowej. Rola żywności w krajowym rynku dóbr i usług konsumpcyjnych. Pojęcie i istota zarządzania. Zarządzanie i kierowanie. Struktury organizacyjne. Rodzaje struktur. Zalety i wady struktur organizacyjnych. Typologia struktur. Funkcje zarządzania (planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrolowanie). Style kierowania. Charakterystyka stylów kierowania. Typy przywódców. Zarządzanie sferami działalności przedsiębiorstwa Wprowadzenie do marketingu. Geneza marketingu. Rozwój marketingu. Przedmarketingowe koncepcje prowadzenia działalności. Identyfikacja. Zarządzanie marketingiem. Etapy (fazy) zarządzania marketingiem. Faza diagnoz. Identyfikacja mocnych i słabych stron organizacji. Faza prognoz. Identyfikacja szans i zagrożeń organizacji. Analiza SWOT -dyrektywy. Faza marketingu strategicznego. Faza marketingu operacyjnego. Faza kontroli. Typologia strategii marketingowych. Opracowanie planu marketingowego dla organizacji. |
Literatura: |
1. Altkorn J. (red.). Podstawy marketingu. Wyd. Instytut Marketingu. Kraków 2000. 2. Bielski I. Podstawy marketingu. Wyd. „Dom Organizatora”. Toruń 1999. 3. Kotler Ph. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Gebethner i S-ka. 1998. 4. Koźmiński A., Piotrowski W. (red.). Zarządzanie. Teoria i praktyka. Wyd. Gebethner i S-ka. 1998. 5. Koźmiński A., Piotrowski W. (red.). Zarządzanie. Teoria i praktyka. Wyd. Naukowe PWN. Warszawa 2004. 6. Kożuch B., Kożuch A., Plago B. Podstawy zarządzania organizacjami. Wyd. Fundacja Współczesne Zarządzanie. Kraków 2005. 7. Piasecki B. (red.) Ekonomika i zarządzanie małą firmą. PWN. Warszawa. 8. Stoner J.A.F., Wankel Ch. Kierowanie. Wyd. PWE. Warszawa 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna zasady ekonomiki, organizacji i zarządzania w przemyśle żywnościowym Zna struktury organizacyjne przedsiębiorstw Zna zasady planowania w procesie zarządzania i strategii marketingowej oraz oceny podejmowanych działań marketingowych Umiejętności Wykazuje umiejętność precyzyjnego, zwięzłego i właściwego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w środowisku akademickim/zawodowym i innych środowiskach, także w języku obcym. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej Kompetencje społeczne Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz rozwoju osobistego. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję zdrowej żywności oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Nie zna zasad ekonomiki, organizacji i zarządzania w przemyśle żywnościowym Nie zna struktur organizacyjne przedsiębiorstw Nie zna zasad planowania w procesie zarządzania i strategii marketingowej oraz oceny podejmowanych działań marketingowych Nie wykazuje umiejętności precyzyjnego, zwięzłego i właściwego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w środowisku akademickim/zawodowym i innych środowiskach, także w języku obcym. Nie wykorzystuje zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej Nie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz rozwoju osobistego. Nie ma świadomości znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję zdrowej żywności oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego. Na ocenę 3 Zna zasady ekonomiki, organizacji i zarządzania w przemyśle żywnościowym na poziomie dostatecznym Zna struktury organizacyjne przedsiębiorstw w stopniu podstawowym Zna zasady planowania w procesie zarządzania i strategii marketingowej oraz oceny podejmowanych działań marketingowych na poziomie dostatecznym Wykazuje dostateczną umiejętność precyzyjnego, zwięzłego i właściwego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w środowisku akademickim/zawodowym i innych środowiskach, także w języku obcym. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu podstawowym Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz rozwoju osobistego. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję zdrowej żywności oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego. Na ocenę 4 Dobrze zna zasady ekonomiki, organizacji i zarządzania w przemyśle żywnościowym Zna dobrze struktury organizacyjne przedsiębiorstw Zna dobrze zasady planowania w procesie zarządzania i strategii marketingowej oraz oceny podejmowanych działań marketingowych Wykazuje dobrą umiejętność precyzyjnego, zwięzłego i właściwego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w środowisku akademickim/zawodowym i innych środowiskach, także w języku obcym. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz rozwoju osobistego. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję zdrowej żywności oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego. Na ocenę 5 Bardzo dobrze zna zasady ekonomiki, organizacji i zarządzania w przemyśle żywnościowym Bardzo dobrze zna struktury organizacyjne przedsiębiorstw Bardzo dobrze zna zasady planowania w procesie zarządzania i strategii marketingowej oraz oceny podejmowanych działań marketingowych Wykazuje umiejętność bardzo precyzyjnego, zwięzłego i właściwego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w środowisku akademickim/zawodowym i innych środowiskach, także w języku obcym. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz rozwoju osobistego. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję zdrowej żywności oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.