Organizacja i zarządzanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | T.4s.ORGZ.NI.TTZTX.R |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Organizacja i zarządzanie |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką organizacji i zarządzania, a także przekazanie słuchaczom oraz przyswojenie przez nich podstawowej wiedzy dotyczącej przedmiotu, w tym w szczególności zasad planowania, organizowania, kontrolowania i motywowania. Przekazane informacje powinny zachęcić i ukierunkować studentów do dalszego samodzielnego pogłębiania wiedzy. |
Pełny opis: |
Treść kształcenia Pojęcie i istota organizacji i zarządzania Struktury organizacji i zarządzania Funkcje kierownicze, praca kierownicza Planowanie Organizowanie Motywowanie Kontrolowanie Zarządzanie sferami działalności przedsiębiorstwa Zaliczenie w formie testu z całości materiału |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kierowanie James A.F. Stoner, R. Edward Freeman, Daniel R.Gilbert jr. Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Anna Kowalska, Anna Olszańska, Stanisław Urban. 2016 Ekonomika handlu żywnością i produktami rolnymi. Stanisław Urban, Anna Olszańska (red.) 2015 Literatura uzupełniająca: Frąckiewicz E., Karwowski J.i M, Rudawska E. Zarządzanie marketingowe 2004 Klepacki B. Ekonomika i organizacja rolnictwa, PWN, Warszawa 1999 Kożuch B., Kożuch A. Podstawy zarządzania, Wyd. WSE-H, Bielsko-Biała 2004 Kożuch B., Kożuch A., Plago B. Podstawy zarządzania organizacjami, Fundacja Współczesne Zarządzanie, Kraków 2005 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - student posiada wiedzę na temat istoty organizacji i zarządzania, - zna pojęcie i rodzaje struktur organizacji i zarządzania, - student posiada ogólną wiedzę na temat funkcji kierowniczych, - słuchacz posiada wiedzę na temat specyfiki organizowania i zarządzania przedsiębiorstwem branży żywnościowej Kompetencje społeczne - dostrzega potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstw branży żywnościowej, - wykazuje otwartość na zmiany i innowacyjność, |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Student nie posiada wiedzy na temat istoty organizacji i zarządzania, nie potrafi zdefiniować i podać jakie są rodzaje struktur organizacji i zarządzania. Student nie potrafi przedstawić jakie są podstawowe funkcje kierownicze. Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy na temat specyfiki organizowania i zarządzania przedsiębiorstwem branży żywnościowej. Student nie dostrzega potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstw branży żywnościowej. Student nie wykazuje postawy otwartej na zmiany i innowacyjność. Na ocenę 3 Student posiada ogólną wiedzę na temat istoty organizacji i zarządzania. Zna pojęcie i rodzaje struktur organizacji i zarządzania, posiada ogólną wiedzę na temat funkcji kierowniczych. Słuchacz posiada podstawową wiedzę na temat specyfiki organizowania i zarządzania przedsiębiorstwem branży żywnościowej. Student dostrzega potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstw branży żywnościowej. Student wykazuje otwartość na zmiany i innowacyjność. Na ocenę 4 Student posiada podstawową wiedzę na temat istoty organizacji i zarządzania, zna i opisuje pojęcie i rodzaje struktur organizacji i zarządzania. Wymienia rodzaje więzi występujących pomiędzy uczestnikami poszczególnych struktur, zna rolę i znaczenie kierownika w procesie podejmowania decyzji. Student posiada wiedzę na temat funkcji kierowniczych, opisuje każdą z nich wskazując na jej powiązania z pozostałymi funkcjami. Słuchacz posiada wiedzę na temat specyfiki organizowania i zarządzania przedsiębiorstwem branży żywnościowej. Zna pojęcie agrobiznesu i gospodarki żywnościowej. Potrafi wskazać powiązania pomiędzy podmiotami funkcjonującymi w ramach gospodarki żywnościowej. Student dostrzega potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstw branży żywnościowej, potrafi zainspirować i zachęcić do tego pozostałych członków grupy. Student wykazuje otwartość na zmiany i innowacyjność, wskazuje przykłady. Na ocenę 5 Student posiada obszerną wiedzę na temat istoty organizacji i zarządzania, zna i swobodnie opisuje pojęcie i rodzaje struktur organizacji i zarządzania. Potrafi wymienić i skomentować ich wady i zalety. Opisuje rodzaje więzi występujących pomiędzy uczestnikami poszczególnych struktur, zna rolę i znaczenie kierownika w procesie podejmowania decyzji. Student posiada szeroką wiedzę na temat funkcji kierowniczych, opisuje każdą z nich wskazując na jej powiązania z pozostałymi funkcjami. Słuchacz posiada szeroką wiedzę na temat specyfiki organizowania i zarządzania przedsiębiorstwem branży żywnościowej. Zna pojęcie agrobiznesu i gospodarki żywnościowej. Potrafi wskazać powiązania pomiędzy podmiotami funkcjonującymi w ramach gospodarki żywnościowej. Wymienia i charakteryzuje elementy otoczenia, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo branży żywnościowej. Student dostrzega potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstw branży żywnościowej, potrafi zainspirować i zachęcić do tego pozostałych członków grupy, wskazuje na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy. Student wykazuje otwartość na zmiany i innowacyjność, wskazuje przykłady, jest otwarty na sugestie prowadzącego i innych słuchaczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.