Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: T.1s.PSOG.SI.TTDDX.T
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia ogólna
Jednostka: Wydział Technologii Żywności
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Podstawowa wiedza o przedmiocie. Postawy człowieka, jego osobowość i możliwości rozwoju. Psychologia w grupie nauk społecznych i wzajemne relacje. Psychologia w Polsce.

Pełny opis:

Treść kształcenia

Psychologia: działy, podstawowe pojęcia, rys historyczny.

Osobowość człowieka: teorie osobowości.

Myślenie człowieka - kształtowanie, proces poznawczy, teorie.

Inteligencja Ja, Mensa, współczesne widzenie problemu.

Rozwój i kształcenie emocji.

Podświadomość - psychoanaliza Z. Freuda.

Człowiek istota społeczna - postawy, relacje, komunikacja.

Psychologia tłumu.

Subkultury -jednostka, relacje, zależności.

Patologie społeczne - lęki, tabu, poczucie winy.

Współdziałanie psychologii z innymi dyscyplinami - pedagogika, socjologia.

Zawód psycholog (psychoterapeuta).

Jednostka - osoba wobec otaczającej rzeczywistości.

Psychologia w Polsce - przedstawiciwele, szkoły, teorie.

Psychologia wobec edukacji jednostki, odbiór społeczny i realizacja we współczesnym systemie kształcenia.

Literatura:

Podstawowa i uzupełniająca

1. Szewczuk W., Psychologia, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1990.

2. Aronson E., Człowiek - istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009

3. Le Bon G., Psychologia tłumu. wyd. Antyk, 2004

Efekty uczenia się:

Wiedza

Charakteryzuje typy osobowości człowieka.

Objaśnia przyczyny patologii społecznych.

Rozróżnia główne szkoły i przedstawicieli teorii psychologicznych w Polsce.

Kompetencje społeczne

Kreatywność w widzeniu siebie jako jednostki w otaczającej ją rzeczywistości

Postrzeganie i rozumienie relacji w grupie społecznej.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę 2

Wiedza

duża ilość nieobecności na zajęciach

duża ilość nieobecności na zajęciach

duża ilość nieobecności na zajęciach

Kompetencje społeczne

nie uczestniczy w dyskusji

nie uczestniczy w dyskusji

Na ocenę 3

Wiedza

Mniej niż 3 nieobecności, odpowiedź na polecenie wykładowcy

Mniej niż 3 nieobecności, odpowiedź na polecenie wykładowcy

Mniej niż 3 nieobecności, odpowiedź na polecenie wykładowcy

Kompetencje społeczne

uczestniczy w dyskusji na wyraźne polecenie prowadzącego

uczestniczy w dyskusji na wyraźne polecenie prowadzącego

Na ocenę 4

Wiedza

100% obecności, aktywność na zajęciach

100% obecności, aktywność na zajęciach

100% obecności, aktywność na zajęciach

Kompetencje społeczne

uczestniczy spontanicznie w dyskusji

uczestniczy spontanicznie w dyskusji

Na ocenę 5

Wiedza

100% obecności, aktywność na zajęciach, praca pisemna

100% obecności, aktywność na zajęciach, praca pisemna

100% obecności, aktywność na zajęciach, praca pisemna

Kompetencje społeczne

kreatywny udział w zajęciach

kreatywny udział w zajęciach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)