International Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.F6a.IMA.SL.RZEKX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | International Marketing |
Jednostka: | Wydział Rolniczo-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
The course INTERNATIONAL MARKETING is designed to teach students how to move a domestic or new product into markets worldwide. Topics from initial market selection to price, promotion and distribution strategies are discussed. |
Pełny opis: |
Lectures: 1. The Scope and Challenge of International Marketing - 2 h 2. International marketing environment - 2 h 3. Assessing global market opportunities- 2 h 4. Products and services for international consumer - 2 h 5. Pricing for international markets - 2 h 6. International distribution channels - 2 h 7. International marketing communication - 1 h 8. International trade fairs and shows -1 h 9. Global marketing management: planning and organization - 1 h Laboratories: 1.Why to go internationally?- 1h 2.A guide for developing a marketing plan -1h 3.Economic and cultural country profile- 2h 4. Globalization, integration and territorial expansion- 2h 5.Product policy, Food Act, product modification- 2h 6.Price escalation- 2h 7.Integrated marketing communication-2h 8.Export and business partner- 1h 9.Project presentation- 2h |
Literatura: |
Cateora, Graham: International Marketing. International edition: McGraw - Hill 2005 Bielik - Klepacki - Kvasha: Agricultural Markets and Trade: Evidence and Perspectives of V4 and its neighbour - Ukraine. Warszaw 2008Cateora, Graham: |
Efekty uczenia się: |
1. KNOWLEDGE - students will develop knowledge and understanding about: • the international market environment and diversified needs and wants of local, regional and global customers, • the key approaches of adaptation, standardization and glocalization • the opportunity formula identifying market opportunities in different regions of the world, • the implementing the international marketing program in internationally operating businesses 2. SKILLS The principal focus of International Marketing Studies is the development of students’ ability to analyze international market situations, assess the key market opportunities and decide on the proper way how to enter different international markets. -students will gain skills to: • investigate, analyze, research, synthesize and evaluate business information and issues from the international market environment • apply decision making process to proper entry mode, country selection and international marketing program implementation • problem-solving, decision-making 3. SOCIAL COMPETENCE Students work as individuals and as members of groups to analyze examples of good business practice on different entry mode, international marketing program implementation and coordination in different markets. The key competencies as planning, organizing activities and cooperation with others students and in teams are developed. |
Metody i kryteria oceniania: |
Active class participation, project presentation and panel discussion and written exam. Bilans nakładu pracy studenta: - wykłady – 15 godz. - ćwiczenia – 15 godz. - egzamin końcowy – 3 godz. - konsultacje – 2 godz. Razem: 35 godz. : 25 = 1,4 (czyli 1 pkt ECTS) - przegląd obcojęzycznej literatury przedmiotu - 20 godz. - poszukiwanie źródeł i literatury do przygotowania projektu i eseju - 35 godz. - indywidualne sporządzanie projektu i eseju – 30 godz. - przygotowanie do egzaminu – 35 godz. Razem godz. praktyczne: 120 godz. : 25 = 4,8 (czyli 5 pkt ECTS) OGÓŁEM: 6 pkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elena Horska, Andrzej Krasnodębski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.