Biznesplan przedsiębiorstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.F4.BIP.NM.REKMX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biznesplan przedsiębiorstwa |
Jednostka: | Katedra Ekonomii i Gospodarki Żywnościowej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Kierunek studiów: Ekonomia / ECTS: 4 / semestr: 4 Profil: ogólnoakademicki / Forma i Poziom: SM Status: specjalizacyjny/obowiązkowy Wymagania wstępne: brak Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z metodyką przygotowania planów biznesu dla przedsięwzięć gospodarczych. W dwuosobowych grupach studenci przygotowują cześć obliczeniową biznesplanu dla przedsięwzięć gospodarczych. Wykłady obejmują materiał teoretyczny dotyczący planowania oraz biznesplanów. |
Pełny opis: |
Tematyka poszczególnych wykładów i ćwiczeń Wykłady: 1. Pojęcie inwestycji w prawie i literaturze (1 godz.) 2. Podstawy planowania (2 godz.) 3. Budowa biznesplanu (2 godz.) 4. Podejmowanie decyzji w działalności inwestycyjnej (1 godz.) 5. Analiza progu rentowności (1 godz.) 6. Wybrane elementy planowania finansowego (1 godz.) 7. Wybrane metody oceny efektywności inwestycji (2 godz.) Ćwiczenia 1. Wprowadzenie. Objaśnienie formularza części merytorycznej oraz finansowej biznesplanu w ramach naborów prowadzonych przez LGD (1 godz.) 2. Źródła finansowania operacji(1 godz.) 3. Sporządzanie projekcji charakterystyki przedsiębiorstwa oraz opisu operacji tj. cel, zakres (1 godz.) 4. Sporządzanie projektu źródeł finansowania operacji oraz analizy SWOT wraz z uzasadnieniem operacji (1 godz.) 5. Sporządzanie projekcji planu działań marketingowych oraz analizy finansowej operacji (1 godz.) Struktura aktywności studenta: Zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego 20 godz., ECTS: 0,7; w tym: ‒ wykłady 10 godzin ‒ ćwiczenia 5 godzin ‒ egzamin ustny 1 godzina ‒ konsultacje 4 godzina Razem 20 godzin tj. 0,7 pkt. ECTS e-learning 0 godz., ECTS: 0 Praca własna 100 godz., ECTS: 3,3 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Jajuga K., Jajuga T., 2006: Inwestycje. PWN, WarszawaJohson H., 2000: Ocena projektów inwestycyjnych. LIBER, Warszawa 2. Pawlak Z., Biznesplan. Zastosowania i przykłady. Poltext, Warszawa 2006 Literatura uzupełniająca: 1. Jolly A., 2005: Od pomysłu do zysku. Helion, Gliwice 2. Sobczyk M., 2000: Matematyka finansowa. Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 3. Filar E., Skrzypek J., Biznes plan. POLTEXT, Warszawa. 1999. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student zna zasady planowania i elementy składowe planu biznesu Umiejętności: - student potrafi zbudować założenia dla potrzeb planowania - student potrafi samodzielnie przygotować projekcje finansowe dla przedsięwzięcia gospodarczego Kompetencje społeczne: - student organizuje pracę w grupie, - rozumie znaczenie planowania w zarządzaniu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (Wiedza, Umiejętności lub Kompetencje Społeczne) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. Ćwiczenia: - zaliczenie na podstawie aktywności studenta w trakcie zajęć projektowych Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest prawidłowe wykonanie projektu przewidzianego w programie ćwiczeń. Wykłady: - zaliczenie na podstawie odpowiedzi ustnych (3 pytania, odpowiedzi oceniane każda w skali 0-10 punktów). Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie minimum 16 pkt. Ocena końcowa liczona jako suma uzyskanych punktów podzielona przez 5. UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązkowych treści programowych danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne formułuje ocenę końcową posługując się podanymi wyżej kryteriami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.