Systemy jakości w gospodarce żywnościowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.F3.SJG.NM.REKXY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Systemy jakości w gospodarce żywnościowej |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw |
Grupy: |
Ekonomia II st., niestacj. zarządzanie i marketing - p. fakultatywne, 3 sem |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Rozumienie podstawowych pojęć, prawidłowości i problemów zarządzania systemami zapewnienia jakości w organizacjach gospodarki żywnościowej. Treść przedmiotu skoncentrowana jest na charakterystyce norm,metod i standardów dotyczących zarządzania jakością w organizacji i funkcjach jakie spełnia jakość w działalności operacyjnej podmiotów gospodarczych działających w obszarze gospodarki żywnościowej. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na aktualnie obowiązujące normy jakości obligatoryjne i nieobligatoryjne. Przedstawione zostaną również koszty zarządzania jakością w organizacji. |
Pełny opis: |
Tematyka wykładów: 1. Wprowadzenie do systemów zarządzania jakością w gospodarce żywnościowej- geneza i filozofia. (2h) 2. Obligatoryjne systemy zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. (2h) 3. Nieobligatoryjne systemy zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. (2h) 4. Stan wdrożenia i wdrażania obligatoryjnych systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. (2h) 5. Stan wdrożenia i wdrażania nieobligatoryjnych systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. (2h) |
Literatura: |
"Systemy zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego" autor dr Grażyna Morkis, "Zarządzanie jakością" pod redakcją R. Kolmana., "Doktryna Jakości" - Wydanie z dnia 01.09.2011 prof. Andrzej Blikle., "Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka." Adam Hamrol, Władysław Mantura., "Zarządzanie jakością. Standardy i zasady" Łunarski Jerzy |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Po ukończeniu zajęć (wykładów) student: - posiada wiedzę teoretyczną odnośnie organizacyjnych i prawnych uwarunkowań zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego - posiada wiedzę w zakresie norm oraz standardów zarządzania jakością. - potrafi wybrać odpowiednią metodę i narzędzia doskonalenia jakości w podmiocie. - student posiada teoretyczną wiedzę nt. obligatoryjnych i nieobligatoryjnych systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. Umiejętności: -student umie dobrać odpowiedni system zarządzania jakością w organizacji przemysłu spożywczego , -student posiada umiejętność analizowania dokumentacji systemowej, -student potrafi poprawnie sformułować i zaprojektować politykę jakości w organizacji przemysłu spożywczego. Kompetencje społeczne: - student nabiera umiejętności oceny czy organizacja powinna posiadać system zarządzania jakością, - student potrafi delegować zadania pracując w zespole ludzkim, - student zdaje sobie sprawę z potrzeby dokonywania zmian w organizacjach poprzez wprowadzanie zarządzania systemowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Znajomość norm jakości, dokumentacji jakości oraz zasad polityki jakości w mikro i makro skali przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego zaliczenie: forma pisemna. Bilans nakładu pracy studenta: Wykłady – 10 h. Ćwiczenia - 5 h |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.