Marketing bankowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.F3.MB.NM.RROXY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing bankowy |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
KIERUNEK STUDIÓW: ROLNICTWO/ ECTS 2/SEMESTR: 2 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SM status: przedmiot fakultatywny Celem przedmiotu jest przekazanie Studentom podstawowej wiedzy z zakresu zasad marketingu bankowego i wykształcenie umiejętności poprawnego wyboru i wykorzystania instrumentów marketingu na rynku usług bankowych. Treść przedmiotu skoncentrowana jest na przedstawieniu specyfiki marketingu usług bankowych oraz charakterystyce koncepcji zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach finansowych. Po wyjaśnieniu genezy, istoty i roli marketingu bankowego, omówione zostaną zagadnienia związane z identyfikacją strategii bankowych, kryteriami segmentacji klientów, kompozycją marketingu-mix i determinantami zachowań klientów na rynku usług bankowych. Kurs ma charakter interdyscyplinarny. |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Specyfika marketingu bankowego 2. Strategie bankowe 3. Segmentacja klientów usług bankowych 4. Polityka produktowa banku 5. Operacje aktywne 6. Operacje bierne 7. Operacje pośredniczące 8. Innowacyjne produkty bankowe 9. Polityka kształtowania ceny 10. Dystrybucja 11. Promocja 12. Marketing 7P, S.A.V.E 13. Organizacja działalności marketingowej w banku 14. Zachowania klientów na rynku usług bankowych 15. Zaliczenie Struktura aktywności studenta: zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego godz. 16 ECTS** 0,6 w tym: wykłady (podać liczbę godzin) 15 godz. ćwiczenia i seminaria (podać liczbę godzin) 0 godz. konsultacje (podać liczbę godzin) 1 godz. udział w badaniach 0 godz. obowiązkowe praktyki i staże (podać liczbę godzin) 0 godz. udział w egzaminie i zaliczeniu (podać liczbę godzin) 1 godz. praca własna (1,4 ECTS**) 35 godz. |
Literatura: |
Podstawowa: Kolasa M. 2008. Marketing bankowy. CEDEWU, Warszawa Grzegorczyk W.2004. Marketing bankowy. OF Branta, Łódź Grzywacz J. 2006. Marketing w działalności banku. Difin, Warszawa Uzupełniająca: Szafrańska M., Żmija J. 2015. Podstawy rynków finansowych i bankowości. Wyd. Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Kraków Bank - miesięcznik www.nbp.pl |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu Student: Wiedza: - posiada wiedzę teoretyczną o zasadach i elementach marketingu bankowego, - zna zasady przygotowania strategii marketingowej banku, Umiejętności: - umie wybrać odpowiedni instrument służący do realizowania przyjętych celów marketingowych, - potrafi dokonać segmentacji klientów banku, Kompetencje społeczne: - posiada umiejętność kreatywnego i zdyscyplinowanego działania zarówno samodzielnego, jak i w zespole, - wykazuje otwartość na zmiany i innowacyjność. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady: zaliczenie na ocenę (test uzupełnień) Przyjęto procentową skalę oceny efektów kształcenia, definiowaną w sposób następujący: 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.