Marketing bankowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.F2.MAB.SM.REKEZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing bankowy |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
KIERUNEK STUDIÓW: EKONOMIA/ ECTS 4/SEMESTR: 2 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SM status: przedmiot fakultatywny Celem przedmiotu jest przekazanie Studentom podstawowej wiedzy z zakresu zasad marketingu bankowego i wykształcenie umiejętności poprawnego wyboru i wykorzystania instrumentów marketingu na rynku usług bankowych. Treść przedmiotu skoncentrowana jest na przedstawieniu specyfiki marketingu usług bankowych oraz charakterystyce koncepcji zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach finansowych. Po wyjaśnieniu genezy, istoty i roli marketingu bankowego, omówione zostaną zagadnienia związane z identyfikacją strategii bankowych, kryteriami segmentacji klientów, kompozycją marketingu-mix i determinantami zachowań klientów na rynku usług bankowych. Kurs ma charakter interdyscyplinarny. |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Specyfika marketingu bankowego 2. Konsument i jego zachowania na rynku usług bankowych 3. Czynniki determinujące zachowania konsumentów na rynku usług finansowych 4. Trendy w zachowaniach konsumentów na rynku 5. Badania marketingowe. Wykorzystanie analiz wielowymiarowych 6. Marketing strategiczny 7. Marketing operacyjny Ćwiczenia 1. Rynek usług bankowych w Polsce 2. Produkt bankowy 3. Cena 4. Dystrybucja usług bankowych 5. Polityka promocji 6. Sztuka kreowania pozytywnego wizerunku banku 7. Ochrona konsumenta na rynku usług bankowych 8. Test. Omówienie projektów 5. Podsumowanie – omówienie prac kontrolnych. Test Struktura aktywności studenta: zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego godz. 35 ECTS** 1,4 w tym: wykłady (podać liczbę godzin) 15 godz. ćwiczenia i seminaria (podać liczbę godzin) 15 godz. konsultacje (podać liczbę godzin) 3 godz. udział w badaniach 0 godz. obowiązkowe praktyki i staże (podać liczbę godzin) 0 godz. udział w egzaminie i zaliczeniu (podać liczbę godzin) 2 godz. praca własna (2,6 ECTS**) 65 godz. |
Literatura: |
Podstawowa: Kolasa M. 2008. Marketing bankowy. CEDEWU, Warszawa Grzegorczyk W.2004. Marketing bankowy. OF Branta, Łódź Grzywacz J. 2006. Marketing w działalności banku. Difin, Warszawa Uzupełniająca: Szafrańska M., Żmija J. 2015. Podstawy rynków finansowych i bankowości. Wyd. Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Kraków Bank - miesięcznik www.nbp.pl |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu Student: Wiedza: - posiada wiedzę teoretyczną o zasadach i elementach marketingu bankowego, - zna zasady przygotowania strategii marketingowej banku, Umiejętności: - umie wybrać odpowiedni instrument służący do realizowania przyjętych celów marketingowych, - potrafi dokonać segmentacji klientów banku, Kompetencje społeczne: - posiada umiejętność kreatywnego i zdyscyplinowanego działania zarówno samodzielnego, jak i w zespole, - wykazuje otwartość na zmiany i innowacyjność. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady: zaliczenie (test uzupełnień) Przyjęto procentową skalę oceny efektów kształcenia, definiowaną w sposób następujący: 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). Ćwiczenia: projekt wykonywany w 2-3 osobowych grupach na podstawie danych z wybranego banku. Ocena końcowa: 0,5 x ocena z zaliczenia + 0,5 x ocena z projektu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin, 62 miejsc
Wykład, 15 godzin, 62 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Szafrańska | |
Prowadzący grup: | Monika Szafrańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-28 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Daniek, Monika Szafrańska | |
Prowadzący grup: | Kamila Daniek, Monika Szafrańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Daniek | |
Prowadzący grup: | Kamila Daniek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.