Zarządzanie i marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.AGB.ZAIMA.SI.HZOEX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie i marketing |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zapoznanie z teorią zarządzanie i marketingu agrobiznesie i zastosowanie marketingu w rolnictwie i gospodarce żywnościowej, specyfika produkcji rolniczej, rynki rolne, szczególne zadania marketingu na rynku produkcji żywności ekologicznej, perspektywy rozwoju produkcji i spożycia żywności ekologicznej. |
Pełny opis: |
TEMATYKA WYKŁADÓW (15 godz.) 1. Zarządzanie - zagadnienia wstępne. Planowanie i podejmowanie decyzji. 1 godz. 2. Organizowanie. Motywowanie 2 godz. 3. Kontrolowanie 1 godz. 4. Zarządzanie sferami działalności przedsiębiorstwa 2 godz. 5. Marketing - podstawowe pojęcia, definicje. Orientacje przed marketingowe. 1 godz. 6. Konsument. Segmentacja rynku 1 godz. 7. Badania rynkowe. Jakość żywności 2 godz. 8. Produkt w marketingu żywności ekologicznej. 2 godz. 9. Cena na rynku żywności ekologicznej 2 godz. 10. Promocja a świadomość konsumentów 2 godz. 11. Produkty ekologiczne a systemy dystrybucji 2 godz. 12. Narzędzia marketingu mix a rynek żywności ekologicznej 1 godz. 13. Marketing mix żywności ekologiczne w Unii Europejskiej 1 godz. 14. Marketing mix żywności ekologicznej w Polsce 1 godz. 15. Perspektywy rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce i w Unii Europejskiej 1 godz. TEMATYKA ĆWICZEŃ (15 godz.) 1. Funkcje kierownicze w organizacji, cechy menedżera, układ przełożony-podwładny 1 godz. 2. Planowanie i podejmowanie decyzji - gospodarstwo ekologiczne 1 godz. 3. Motywowanie pracowników - teorie i techniki motywowania 1 godz. 4. Zarządzanie finansami organizacji - bilans majątkowy, rachunek wyników, analiza wskaźnikowa 1 godz. 5. Specyfika popytu i podaży - wiarygodność produktów ekologicznych 1 godz. 6. Cechy konsumentów i segmentacja rynku żywności ekologicznej 1 godz. 7. Badamy konsumentów żywności - kto kupuje żywność ekologiczną 1 godz. 8. Żywność ekologiczna jako produkt rynkowy 1 9. Cena a popyt na żywność ekologiczną 1 godz. 10. Jaka promocja dla żywności ekologicznej? 1 godz. 11. U gospodarza czy w markecie - dystrybucja żywności ekologicznej 1 godz. 12. Specyfika marketingu mix żywności ekologicznej 1 godz. 13. Unia Europejska - rosnący konsument żywności ekologicznej 1 godz. 14. Polska - rosnący producent żywności ekologicznej 1 godz. 15. Czy zrezygnujemy z żywności konwencjonalnej? 1 godz. |
Literatura: |
Altkorna J. (red.) Podstawy marketingu - praca zbiorowa, Wyd. Instytut Marketingu, 2004 Garbarski l., Rutkowski I., Wrzosek W. - Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy., PWE, Warszawa 1997 Jeznach M. - Podstawy marketingu żywności, SGGW, Warszawa 2007 Kos Cz., Szwacka-Salmonowicz J. - Marketing produktów żywnościowych, PWRiL, Warszawa 1997 Łuczka-Bakuła W. - Rynek żywności ekologicznej, Warszawa 2007 Marketing usług- Adrian Payne, Polskie Wyd. Ekonomiczne Żmija J., Strzelczak L. (red.) Podstawy ekonomii rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej, Wyd. Akademii Rolniczej w Krakowie, Kraków 1996 Cholewicka-Goździk K. (red.) Marketing w agrobiznesie - Materiały dla studentów akademii rolniczych, Wyd. FAPA, Warszawa 1996 Żmija J., Strzelczak L. (red.) Zarządzanie i marketing w agrobiznesie, Wyd. AR Kraków, 2000 Kożuch B., Kożuch A. - Podstawy zarządzania, Wyd. WSE-H, Bielsko-Biała 2004 |
Efekty uczenia się: |
Student powinien: - znać podstawowe funkcje zarządzania i umieć je scharakteryzować, - umieć zdefiniować pojęcie marketingu oraz opisać orientacje przedmarketingowe, - znać pojęcie i rodzaje segmentacji rynku, - potrafić wskazać pojęcie oraz rodzaje badań marketingowych, - znać podstawowe elementy marketingu mix i umieć je scharakteryzować |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.