Ekonomika produkcji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.AGB.EKOPR.SI.BBTSX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekonomika produkcji |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Marketingu w Agrobiznesie |
Grupy: |
Biotechnologia, 1 sem. stacjonarne, przedmiot humanistyczny do wyboru |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu Ekonomika produkcji jest zapoznanie studentów z głównymi elementami rachunku ekonomicznego w odniesieniu do przedsiębiorstwa (firmy) działającego w zmieniającym się otoczeniu. Studenci mają okazję nabyć umiejęności oceny ekonomicznej firmy (np.biotechnolgicznej), zapoznać się z aktualną sytuacją polskich przedsiebiorstw, zdobyć informacje nt zakładania własnej firmy i zarządzania nią.Elementy ekonomiki produkcji wykorzystane na zajęciach mają nauczyć studenta wstepnej diagnozy i oceny ekonomicznej produkcji w gospodarce rolno-spożywczej. |
Pełny opis: |
1.Teoretyczne podstawy przedmiotu ekonomika produkcji i problemy współczesnych przedsiębiorstw w Polsce. 2.Elementy składowe przedsiębiorstwa, zasoby produkcji, źródła wartości przedsiębiorstwa,rynkowe otoczenie przedsiębiorstwa. 3.Funkcje przedsiębiorstwa/Charakterystyka form organizacyjno-prawnych przedsiębiorstw. 4.7 kroków do własnej firmy 5.Struktury organizacji i zarządzania. Rodzaje więzi. 6.Zalety i wady różnych struktur organizacyjnych. 7.Typy kierowników.Rozpoznaj swój profil kierownika. 8.Charakterystyka bilansu i r-ku wyników. 9.Analiza finansowa przedsiębiorstwa. |
Literatura: |
Literatura PODSTAWOWA: 1. Lichtarski J. (red) 2000: Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Wydawnictwo AE im.O.Langego we Wrocławiu 2. Pasternak K. (2005): Zarys zarządzania produkcją. PWE, Warszawa. 3. Sobczyk G. 2004: Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw. Difin. Warszawa 4. Guzera K., Mierzejewska-Majcherek J. 2006: Ekonomika przedsiębiorstw wyd. II cz. 1-3, Difin Warszawa. 5. Klepacki B. 1997: Ekonomika i organizacja rolnictwa. WSiP. Warszawa 6. Dobiegała-Korona B. i Herman A. 2006: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstw. Difin Literatura UZUPEŁNIAJĄCA 1. Bień W. 2001: Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Difin, Warszawa 2. Kotler Ph. (1999): Marketing. Gebethner & Ska. PRASA: Rzeczpospolita, Businessman |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.