Zarządzanie turystyką wiejską
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.9ZTW.s6.NL.RZAXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie turystyką wiejską |
Jednostka: | Zakład Polityki Społecznej i Doradztwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty usług turystyki wiejskiej, w tym agroturystyki, a tak¿e ich cech oraz różnych kryteriów podziału turystyki na obszarach wiejskich. Materiał obejmuje również kwestie związane z zarządzaniem i marketingiem w turystyce wiejskiej i agroturystyce oraz z wiejską infrastrukturą turystyczno-rekreacyjną. |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Zarządzanie turystyką - ogólne aspekty – 1 godz. 2. Historia rozwoju turystyki na obszarach wiejskich w Polsce 1 - godz. 3. Formy turystyki wiejskiej - 2 godz. 4. Wiejska baza noclegowa - 2 godz. 5. Istota i formy strategii rozwoju turystyki na obszarach wiejskich - 2 godz. 6. Zarządzanie dziedzictwem historyczno – kulturowym na obszarach wiejskich - 2 godz. Ćwiczenia: 1. Zarządzanie agroturystyką 2. Rola otoczenia instytucjonalnego w rozwoju agroturystyki 3. Marketing i działalność promocyjna w agroturystyce 4. Wiejska infrastruktura turystyczna 5. Usługi rekreacyjne w agroturystyce |
Literatura: |
1) Sikora J., Organizacja ruchu turystycznego na wsi. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa 1999. 2) Michałowski K., Ziółkowski R., Zarządzanie turystyką, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok 2002. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student posiada ogólną wiedzę nt. istoty i zasad zarządzania usługami turystycznymi na obszarach wiejskich, w tym agroturystyką, - student poznaje rolę marketingu w zarządzaniu usługami agroturystycznymi; - student zapoznaje się z istotą promocji usług turystyki wiejskiej oraz agroturystyki przez różne podmioty i instytucje. Umiejętności: - w oparciu o zdobytą wiedzę student potrafi definiować pojęcia i zagadnienia dotyczące istoty i zasad zarządzania usługami turystycznymi na wsi, - student potrafi okreslić wpływ różnych form działalności marketingowej na rozwój i zarządzanie usługami turystycznymi na obszarach wiejskich, - student potrafi wyspecyfikowaś czynniki wpływajace na podwy¿szanie konkurencyjnosci regionów wiejskich w ramach efektywnego zarzadzania usługami turystycznymi. Kompetencje społeczne: - student dostrzega znaczenie różnych czynników w celu promowania turystyki wiejskiej, opartego na rozwoju i efektywnym zarządzaniu usługami turystycznymi na wsi, - efektem nauczania jest swiadomosc studenta dotyczaca potrzeby wspierania rozwoju usług turystycznych na wsi i agroturystycznych jako czynnika wspomagającego społeczno-ekonomiczny rozwój terenów wiejskich. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń odbywa się w formie pisemnej. Podstawą przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń, a następnie uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu pisemnego. Bilans nakładu pracy studenta: wykłady - 10 godz. ćwiczenia - 5 godz. egzamin końcowy - 1 godz. konsultacje - 2 godz. Razem: 33 godz. Przygotowanie do ćwiczeń: 20 godz. Przygotowanie do egzaminu: 22 godz. Razem: 42 godz. Razem godz. 75:25 = 3 OGÓŁEM: 3 pkt ECTS Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%) Podobny sposób obliczenia ocen jak przedstawiony przy ocenie 3,5 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) oraz bardzo dobrej (5,0 - średnio > 90%). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.