Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.5s.SD.SL.REKXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Rolniczo-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Cel seminariów dyplomowych jest pomoc studentom w przygotowaniu się do egzaminu dyplomowego a w szczególności: - usystematyzowanie wiedzy studentów w zakresie problemów będących przedmiotem pytań w trakcie egzaminu dyplomowego, - przygotowanie studentów do samodzielnego poszukiwania wiadomości oraz prezentacji zdobytych wiadomości na forum publicznym, - przygotowanie studentów do udziału w dyskusji i obrony prezentowanego stanowiska. |
Pełny opis: |
Program seminariów: 1-2. Zajęcia organizacyjne (omówienie programu seminariów, kryteriów i zasad oceniania, ustalenie terminów składania prac kontrolnych oraz prezentowania referatów, omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego). 3-4. Zasady przygotowania prezentacji, wygłaszania referatu i udziału w dyskusji. 5-6. Zasady przygotowywania kontrolnych prac pisemnych (struktura pracy, zasady konstruowania przypisów, bibliografii, oryginalność prac a plagiaty). 7-8. Zajęcia pokazowe z krótkimi referatami przygotowanymi przez prowadzących seminarium. 9-10. Warsztaty merytoryczne. Rynki rolne – popyt, podaż, równowaga rynkowa. 11-12. Warsztaty merytoryczne. Rachunek dochodu narodowego 13-14. Warsztaty merytoryczne. Budżet państwa 15-16. Warsztaty merytoryczne. Gospodarcze i społeczne konsekwencje opodatkowania 17-18. Warsztaty merytoryczne. Polityka ekologiczna i energetyczna państwa 19-20. Warsztaty merytoryczne. Teorie motywacyjne i przywódcze. 21-22. Warsztaty merytoryczne. Związki ekonometrii z naukami ekonomicznymi i innymi dyscyplinami. 23-24. Warsztaty merytoryczne. Rodzaje doradztwa rolniczego w Unii Europejskiej i ich charakterystyka. 25-26. Warsztaty merytoryczne. Teoria dyfuzji innowacji i jej wykorzystanie w praktyce doradczej. 27-28. Warsztaty merytoryczne. Procesy planistyczne i kontrolne w zarządzaniu. 29-30. Zaliczenie seminarium. Bilans nakładu pracy studenta: - zajęcia seminaryjne - 30 godz. - konsultacje – 5 godz. - przygotowanie do ćwiczeń - 30 godz. - przygotowanie eseju zaliczeniowego – 15 godz. - przygotowanie do egzaminu dyplomowego – 20 godz. Razem: 100 godz. : 25 = 4,0 (czyli 4 pkt ECTS) Statystyka przedmiotu 1. Liczba godzin oraz punktów ECTS - przedmiot obowiązkowy Godziny: 100 -; ECTS: - 4 2. Liczba godzin oraz punktów ECTS - przedmiot do wyboru Godziny: ; ECTS: 3. Łaczna liczba godzin oraz punktów ECTS, która student uzyskuje poprzez bezposredni kontakt z nauczycielem akademickim (wykłady, cwiczenia, seminaria....) Godziny: 35; ECTS: 1,2 4. Łaczna liczba godzin oraz punktów ECTS, która student uzyskuje na zajeciach praktycznych np. laboratoryjne, projektowe, terenowe, warsztaty Godziny: ; ECTS: 5. Przewidywany nakład pracy własnej (bez udziału prowadzacego lub z udziałem w ramach konsultacji) konieczny do realizacji zadan programowych przedmiotu. Godziny: 65; ECTS: 2,8 |
Literatura: |
Belohlavkova V., 2004: 33 rady jak przeprowadzić udaną prezentację. Wydawnictwo HELION, Gliwice. Zeszyty naukowe wyższych uczelni ekonomicznych. Wojewodzic T. Referat jako forma pracy seminaryjnej (fragment poradnika pisania prac dyplomowych - maszynopis) |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu studiów student: A/ wiedza: - definiuje pojęcia z zakresu ekonomii, gospodarki, podstaw zarządzania i doradztwa występujące w zestawie zagadnień egzaminacyjnych, - posiada wiedzę pozwalającą mu rozwinąć zawarte w zestawie zagadnienia problemowe wskazując na prawidłowości, zasady, narzędzia, zależności przyczynowo-skutkowe, klasyfikacje itp. - zna zasady przygotowania i prezentacji referatów. B/ umiejętności: - pozyskuje informacje merytoryczne z zasobów bibliotecznych i internetowych, - przygotowuje w sposób prawidłowy prezentację z zakresu ekonomii, - poprawnie formułuje pytania, C/ kompetencje społeczne: - posiada odwagę zadawania pytań, prezentowania swoich poglądów i ich obrony, - jest świadomy specyfiki i znaczenia rolnictwa w gospodarce narodowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie liczby uzyskanych punktów, student musi uzyskać punkty w każdym z trzech poniższych zakresów: - przygotowanie pisemnego eseju na temat zawierający się zagadnieniach problemowych do egzaminu dyplomowego przydzielony przez prowadzącego zajęcia (0-15 punktów), - przygotowanie i prezentacja referatu zgodnego z jednym z tematów warsztatów (0-15 punktów), - aktywność w trakcie zajęć. Uzyskanie w sumie 21 punktów - ocena dostateczna, pozostałe oceny zgodnie ze skalą ustaloną na początku semestru. 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.