Zarządzanie strategiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.4s.ZAS.NM.REKZX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie strategiczne |
Jednostka: | Katedra Statystyki i Polityki Społecznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
KIERUNEK STUDIÓW/Ekonomia/ ECTS =1/ semestr 4 Profil: ogólnoakademicki/ Forma i poziom: SM Status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami stosowania zarządzania strategicznego w firmach, organizacjach, gminach, powiatach i województwach. Program przedmiotu dotyczy istoty i funkcji zarządzania strategicznego, zasad projektowania organizacji, istoty zarządzania organizacją, koncepcji formułowania strategii firmy. |
Pełny opis: |
Plan wykładów: 1. Zarządzanie strategiczne – istota, definicje, funkcje 2. Koncepcja zarządzania strategicznego 3. Projektowanie organizacji i jej struktury 4. Przywództwo kierownicze 5. Władza i autorytet 6. Determinanty strategii 7. Koncepcje formułowania strategii 8. Strategie korporacji 9. Strategie rozwoju w firmach ponadnarodowych 10. Strategie rozwoju w firmach globalnych Plan ćwiczeń (praca w grupach): 1. Projektowanie struktury organizacyjnej firmy 2. Projektowanie strategii rozwoju wybranej firmy a) Opis firmy i jej działalności b) Łańcuch zaopatrzenia i zbytu c) Konkurenci na rynku i strategia firmy wobec konkurencji d) Analiza SWOT i ocena działalności firmy e) Misja i cele strategiczne firmy (strategie krótko-, średnio- i długookresowe) Struktura aktywności studenta: wykłady - 15 godz. ćwiczenia - 15 godz. zaliczenie końcowe na ocenę - 1 godz. konsultacje - 4 godz. penetracja literatury - 15 godz. Razem: 50 godz. : 25 = 2,0 (czyli 2 pkt ECTS) |
Literatura: |
K. Janasz, W. Janasz, K. Kozioł, K. Szopik, 2008. Zarządzanie strategiczne. Wyd. Difin Warszawa. M. Romanowska, 2009. Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie. PWE Warszawa. J.A.F. Stoner, R.E. Freeman, D.R. Gilbert, jr., 2001. Kierowanie. PWE Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - posiada wiedzę o determinantach wyboru strategii i zasadach przygotowania strategii działania i rozwoju firmy, - posiada wiedzę jak wyznaczyć wskaźniki osiągania celów i określić odpowiedzialność za realizację strategii. Umiejętności: - potrafi określić determinanty wyboru strategii, - potrafi przygotować strategię działania i rozwoju firmy, - potrafi wyznaczyć wskaźniki osiągania celów, - potrafi określić odpowiedzialność za realizację strategii. Kompetencje społeczne: - dostrzega potrzebę stałego doskonalenia umiejętności planowania i realizowania wyznaczonych celów strategicznych firmy dla której pracuje, - potrafi w sposób kompetentny uczestniczyć w pracy grupy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu jest w formie pisemnej, składającej się z 3 pytań z części ćwiczeniowej oraz wykładowej. Przyjęto procentową skalę oceny efektów kształcenia, definiowaną w następujący sposób: 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%) 4. Podobny sposób obliczenia ocen jak przedstawiony przy ocenie 3,5 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) oraz bardzo dobrej (5,0 - średnio > 90%). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.