Seminarium dyplomowe i praca magisterska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.4s.SDiPM.SM.REKZEX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe i praca magisterska |
Jednostka: | Wydział Rolniczo-Ekonomiczny |
Grupy: |
Ekonomia 2 st., stacjon. ekonomika żywności - p. obowiazkowe, sem. 4 Ekonomia 2st., stacj. zarządzanie i marketing - p.obowiązkowe, sem. 4 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Seminarium (łac.) - metoda nauczania polegająca na nauczaniu z aktywnym udziałem studentów, samodzielnym opracowniu przez nich zagadnień, ich prezentacji i dyskusji. Seminarium jest jedną z podstawowych metod nauczania w szkolnictwie wyższym i jest uważane za trudną metodę nauczania, zarówno dla prowadzącego zajęcia, jak i dla studentów. Seminarium ma na celu zapoznaie się z nową wiedzą, utrwalenie już posiadanej, nauczenie się umiejętności argumentowania w dyskusji, uzasadniania własnego stanowiska itd. Seminarium służy do przygotowania prac dyplomowych, w jakich niewielka grupa studentów spotyka się z nauczycielem (ze swoim promotorem) i dyskutuje nad konkretnymi problemami badawczymi, konkretnymi zagadnieniami teoretycznymi i wybranymi, już opublikowanymi pracami badawczymi. |
Pełny opis: |
Prezentacja problematyki badawczej realizowanej w jednostkach dyplomujących. Studenci zaznajamiają się ze sposobami korzystania z różnych źródeł informacji naukowej. Zasady przygotowania i prezentacji ustnej. Zasady przygotowania pracy dyplomowej, dokumentowanie i archiwizacja pracy w systemie USOS, prawa autorskie. Studenci przygotowują i wygłaszają referaty na wybrane przez nich tematy w zakresie nauk biologicznych, rolniczych, środowiskowych i ekonomicznych zwracając uwagę na prawidłowy sposób prezentacji (plan referatu, spis literatury). Studenci przygotowują komunikaty o ciekawszych pozycjach literatury naukowej. Prezentacja i wybór tematów prac dyplomowych. Prezentacja multimedialna zakresu oraz metodyki prac dyplomowych i dyskusja nad ich problematyką. Bilans nakładu pracy studenta: wykłady – 15 godz. ćwiczenia – 15 godz. egzamin końcowy – 1 godz. konsultacje – 14 godz. Razem: 45 godz. przygotowanie do ćwiczeń - 40 godz. opracowanie problemów w grup – 45 godz. przygotowanie do zaliczenia – 30 godz. przygotowanie do egzaminu – 40 godz. Razem godz: 45 godz. + 155 godz : 25 = 8,0 (czyli 8 pkt ECTS) OGÓŁEM: 8 pkt ECTS KIERUNEK STUDIÓW/Ekonomia/ ECTS =2/ semestr 4 Profil: ogólnoakademicki/ Forma i poziom: SM Status: kierunkowy Wymagania wstępne: brak |
Literatura: |
Wymagana własna praca studenta w zakresie przeglądu literatury omawianych tematów. Publikacje nie powinny dotyczyć wydawnictw książkowych czy publikacji popularnonaukowych. Omawiana literatura powinna bazować na najnowszych artykułach naukowych różnych wydawnictw. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student posiada wiedzę jak poprawnie sformułować tytuł pracy dyplomowej, - określić problem badawczy i cel pracv - zbudować wstępny plan pracy Umiejętności: - student potrafi poprawnie sformułować tytuł pracy, określić problem badawczy i postawić cel - student potrafi zaplanować tak postępowania podczas przygotowania pracy dyplomowej Kompetencje społeczne: - samodzielnie pozyskuje informacje merytoryczne z zasobów bibliotecznych i informatycznych - ma poszanowanie dla poglądów innych uczestników dyskusji |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: - przygotowanie i prezentacja w trakcie seminarim celu, planu pracy oraz wybranych zagadnień teoretycznych lub metodycznych podjętych badań - przedstawienie wydruku minimuum jednego rozdziału pracy dyplomowej zaakceptowanego przez opiekuna pracy wraz z zestawieniem bibliograficznym - aktywność w trakcie zajęć. 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.