Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.3s.SMII.NM.ROSXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Rolniczo-Ekonomiczny |
Grupy: |
Ochrona środ. 2 stopień, niestacj. 3 sem. Monitoring ekologiczny środowiska |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Seminarium (łac.) - metoda nauczania polegająca na nauczaniu z aktywnym udziałem studentów, samodzielnym opracowaniu przez nich zagadnień, ich prezentacji i dyskusji. Seminarium jest jedną z podstawowych metod nauczania w szkolnictwie wyższym i jest uważane za trudną metodę nauczania, zarówno dla prowadzącego zajęcia, jak i dla studentów. Seminarium ma na celu zapoznaje się z nową wiedzą, utrwalenie już posiadanej, nauczenie się umiejętności argumentowania w dyskusji, uzasadniania własnego stanowiska itd. Seminarium służy do przygotowania prac dyplomowych, w jakich niewielka grupa studentów spotyka się z nauczycielem (ze swoim promotorem) i dyskutuje nad konkretnymi problemami badawczymi, konkretnymi zagadnieniami teoretycznymi i wybranymi, już opublikowanymi pracami badawczymi. |
Pełny opis: |
Prezentacja problematyki badawczej realizowanej w jednostkach dyplomujących. Studenci zaznajamiają się ze sposobami korzystania z różnych źródeł informacji naukowej. Zasady przygotowania i prezentacji ustnej. Zasady przygotowania pracy dyplomowej, dokumentowanie i archiwizacja pracy w systemie USOS, prawa autorskie. Studenci przygotowują i wygłaszają referaty na wybrane przez nich tematy w zakresie nauk biologicznych, rolniczych, środowiskowych i ekonomicznych zwracając uwagę na prawidłowy sposób prezentacji (plan referatu, spis literatury). Studenci przygotowują komunikaty o ciekawszych pozycjach literatury naukowej. Prezentacja i wybór tematów prac dyplomowych. Prezentacja multimedialna zakresu oraz metodyki prac dyplomowych i dyskusja nad ich problematyką. |
Literatura: |
Wymagana własna praca studenta w zakresie przeglądu literatury omawianych tematów. Publikacje nie powinny dotyczyć wydawnictw książkowych czy publikacji popularnonaukowych. Omawiana literatura powinna bazować na najnowszych artykułach naukowych różnych wydawnictw. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - ma wiedzę w zakresie prezentowanych obszarów tematycznych Umiejetności: - przygotowuje prezentację na zadany temat - korzysta z komputerowego wspomagania w zakresie zbierania danych, obliczeń oraz prezentacji wyników, - dokonuje krytycznej analizy uzyskanych wyników lub przedstawionych tez w pracach naukowych - wykorzystuje krajową i zagraniczną (zna jezyk obcy i słownictwo fachowe przynajmniej na poziomie biernym) literaturę naukową w opracowaniach własnych - bierze aktywny udział w dyskusji po wygłoszszonych referatach, przedstawia i broni swoich poglądów Kompetencje społeczne: - ma świadomość zawodowej i etycznej odpowiedzialności za korzystanie z praw autorskich oraz za propagowanie metod produkcji zapewniających bezpieczeństwo żyności i pasz - oragnizuje lub spełnia wyznaczone funkcje w zespole |
Metody i kryteria oceniania: |
Student uzyskuje jedną ocenę za umiejętne referowanie wyników swojej pracy magisterskiej. Końcowa ocena może zostać podwyższona w przypadku aktywności studenta na seminarium (branie udziału w dyskusji odnośnie innych prezentowanych prac magisterskich). Dopuszcza się jedną nieobecność nieusprawiedliwiona. Ocena z referatu może zostać obniżona o 0,5 pkt za kolejne nieobecności. --- 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.