Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing w agrobiznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: R.3s.MAB.SM.RROXZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing w agrobiznesie
Jednostka: Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Wykłady:

1. Współczesna koncepcja agrobiznesu. Łańcuch marketingowy w agrobiznesie. Rynki i mechanizmy rynkowe w agrobiznesie

2-3. Marketing w agrobiznesie

4. Relacje konsument-producent w gospodarce żywnościowej. Efektywność funkcjonowania rynku i ryzyko cenowe. Konsument na rynku

5. Dostawcy czynników produkcji

6-7. Gospodarstwa rolne, zespół producentów, grupa marketingowa jako podmiot marketingu

8. Procesy integracyjne a agrobiznes

9-10. Nowy produkt – innowacje na rynku żywności

11. Polityka cenowa na rynku produktów żywnościowych

12-13. Promocja produktów żywnościowych na przykładach krajowych i zagranicznych

14-15. Dystrybucja produktów żywnościowych

Ćwiczenia:

1-2. Konsument żywności i jego zachowania rynkowe

3-5. Segmentacja rynków żywności – kryteria segmentacji, wybór rynku docelowego

6-9. Produkty żywnościowe i ich cechy

10-11. Dystrybucja żywności

12-13. Komunikacja marketingowa na rynkach żywnościowych

14. Cena i jej znaczenie w marketingu żywności

15. Zaliczenie ćwiczeń

Literatura:

podstawowa:

1. Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Anna Kowalska, Anna Olszańska, Stanisław Urban. 2016

2. Ekonomika handlu żywnością i produktami rolnymi. Stanisław Urban, Anna Olszańska (red.) 2015

3. Podstawy marketingu – praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna, Wyd. Instytut Marketingu, 2004

uzupełniająca:

1. Zarządzanie i marketing w agrobiznesie – pod red. J. Żmiji i L. Strzelczaka, Wyd. AR Kraków, Kraków 2000

Efekty uczenia się:

WIEDZA - zna i rozumie:

- teoretyczne zagadnienia (poparte realizacją zagadnień cząstkowych realizowanych na ćwiczeniach) dotyczące idei marketingu i zastosowania marketingu w agrobiznesie,

UMIEJĘTNOŚCI - potrafi:

- określić istotę marketingu, specyfikę marketingu na tle specyfiki systemu agrobiznesu, sporządzić sylwetkę konsumenta żywności, scharakteryzować jednostki i przedsiębiorstwa biorące udział w rynku żywnościowym,

- określić podstawowe instrumenty marketingu mix i ich wykorzystanie w warunkach funkcjonowania systemu agrobiznesu,

- określić i zastosować źródła i metody prowadzenia badań marketingowych,

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do:

- organizowania pracy w małych zespołach w celu wykonania określonego zadania,

- stałego poszerzania wiedzy, szczególnie ze względu na zmiany w sektorze i jego otoczeniu,

- myślenia twórczego i krytycznego, otwartego zarówno na samodzielne jak i grupowe rozwiązywanie problemów.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej: test pytania otwarte i zamknięte

Przyjęto procentową skalę oceny efektów kształcenia, definiowaną w sposób następujący:

1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej.

2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej.

3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%).

4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%).

Ocena końcowa z ćwiczeń: średnia ocen uzyskanych na zajęciach:

- oceny za aktywność w czasie ćwiczeń, a także za opracowanie uzgodnionego tematu w grupach 2-osobowych, prezentacja w PP,

- ocena z zaliczenia na ostatnim spotkaniu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-25 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Czekaj
Prowadzący grup: Marta Czekaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Czekaj
Prowadzący grup: Marta Czekaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)