Marketing w agrobiznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.3s.MAB.SM.RROXZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w agrobiznesie |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Współczesna koncepcja agrobiznesu. Łańcuch marketingowy w agrobiznesie. Rynki i mechanizmy rynkowe w agrobiznesie 2-3. Marketing w agrobiznesie 4. Relacje konsument-producent w gospodarce żywnościowej. Efektywność funkcjonowania rynku i ryzyko cenowe. Konsument na rynku 5. Dostawcy czynników produkcji 6-7. Gospodarstwa rolne, zespół producentów, grupa marketingowa jako podmiot marketingu 8. Procesy integracyjne a agrobiznes 9-10. Nowy produkt – innowacje na rynku żywności 11. Polityka cenowa na rynku produktów żywnościowych 12-13. Promocja produktów żywnościowych na przykładach krajowych i zagranicznych 14-15. Dystrybucja produktów żywnościowych Ćwiczenia: 1-2. Konsument żywności i jego zachowania rynkowe 3-5. Segmentacja rynków żywności – kryteria segmentacji, wybór rynku docelowego 6-9. Produkty żywnościowe i ich cechy 10-11. Dystrybucja żywności 12-13. Komunikacja marketingowa na rynkach żywnościowych 14. Cena i jej znaczenie w marketingu żywności 15. Zaliczenie ćwiczeń |
Literatura: |
podstawowa: 1. Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Anna Kowalska, Anna Olszańska, Stanisław Urban. 2016 2. Ekonomika handlu żywnością i produktami rolnymi. Stanisław Urban, Anna Olszańska (red.) 2015 3. Podstawy marketingu – praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna, Wyd. Instytut Marketingu, 2004 uzupełniająca: 1. Zarządzanie i marketing w agrobiznesie – pod red. J. Żmiji i L. Strzelczaka, Wyd. AR Kraków, Kraków 2000 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - zna i rozumie: - teoretyczne zagadnienia (poparte realizacją zagadnień cząstkowych realizowanych na ćwiczeniach) dotyczące idei marketingu i zastosowania marketingu w agrobiznesie, UMIEJĘTNOŚCI - potrafi: - określić istotę marketingu, specyfikę marketingu na tle specyfiki systemu agrobiznesu, sporządzić sylwetkę konsumenta żywności, scharakteryzować jednostki i przedsiębiorstwa biorące udział w rynku żywnościowym, - określić podstawowe instrumenty marketingu mix i ich wykorzystanie w warunkach funkcjonowania systemu agrobiznesu, - określić i zastosować źródła i metody prowadzenia badań marketingowych, KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do: - organizowania pracy w małych zespołach w celu wykonania określonego zadania, - stałego poszerzania wiedzy, szczególnie ze względu na zmiany w sektorze i jego otoczeniu, - myślenia twórczego i krytycznego, otwartego zarówno na samodzielne jak i grupowe rozwiązywanie problemów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej: test pytania otwarte i zamknięte Przyjęto procentową skalę oceny efektów kształcenia, definiowaną w sposób następujący: 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). Ocena końcowa z ćwiczeń: średnia ocen uzyskanych na zajęciach: - oceny za aktywność w czasie ćwiczeń, a także za opracowanie uzgodnionego tematu w grupach 2-osobowych, prezentacja w PP, - ocena z zaliczenia na ostatnim spotkaniu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CWA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Czekaj | |
Prowadzący grup: | Marta Czekaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Czekaj | |
Prowadzący grup: | Marta Czekaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.