Marketing w agrobiznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.3s.MAB.NM.RROAX | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w agrobiznesie | ||
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Skrócony opis: |
KIERUNEK STUDÓW : ROLNICTWO / ECTS: 3 / semestr: 3 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: NM status: kierunkowy/fakultatywny Wymagania wstępne: brak Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją i funkcjonowaniem systemu agrobiznesu. Zapoznanie z teorią marketingu agrobiznesie i zastosowanie marketingu w przemyśle produkującym środki produkcji dla rolnictwa, w rolnictwie, gospodarce żywnościowej i dystrybucji żywności. Specyfika produkcji rolniczej, rynki rolne,wymogi i wyzwania dla rolnictwa i gospodarki żywnościowej po przystąpieniu do Unii Europejskiej. |
||
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Współczesna koncepcja agrobiznesu. Łańcuch marketingowy w agrobiznesie. Rynki i mechanizmy rynkowe w agrobiznesie 2. Marketing w agrobiznesie 3. Relacje konsument-producent w gospodarce żywnościowej. Efektywność funkcjonowania rynku i ryzyko cenowe. Konsument na rynku 4. Dostawcy czynników produkcji 5. Gospodarstwa rolne, zespół producentów, grupa marketingowa jako podmiot marketingu 6. Procesy integracyjne a agrobiznes 7. Nowy produkt – innowacje na rynku żywności 8. Polityka cenowa na rynku produktów żywnościowych 9. Promocja produktów żywnościowych na przykładach krajowych i zagranicznych 10. Dystrybucja produktów żywnościowych Ćwiczenia: 1. Konsument żywności i jego zachowania rynkowe 2. Segmentacja rynków żywności – kryteria segmentacji, wybór rynku docelowego 3. Produkty żywnościowe i ich cechy 4. Dystrybucja żywności 5. Komunikacja marketingowa na rynkach żywnościowych 6. Cena i jej znaczenie w marketingu żywności 7. Zaliczenie ćwiczeń zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego godz. w tym: wykłady 5 godz. ćwiczenia i seminaria 10 godz. konsultacje 3 godz. udział w badaniach 0 godz. obowiązkowe praktyki i staże 0 godz. udział w egzaminie i zaliczeniu 2 godz. e-learning 0 godz. Praca własna 70 godz. |
||
Literatura: |
Podstawowa: Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Anna Kowalska, Anna Olszańska, Stanisław Urban. 2016 Ekonomika handlu żywnością i produktami rolnymi. Stanisław Urban, Anna Olszańska (red.) 2015 Marketing w agrobiznesie – Materiały dla studentów akademii rolniczych – red. K. Cholewicka-Goździk, Wyd. FAPA, Warszawa 1996 Marketing w agrobiznesie, red. M. Duczkowska-Piasecka, Wyd. Format AB, Warszawa 1996 Zarządzanie i marketing w agrobiznesie – pod red. J. Żmiji i L. Strzelczaka, Wyd. AR Kraków, Kraków 2000 Podstawy marketingu – praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna, Wyd. Instytut Marketingu, 2004 Garbarski l., Rutkowski I., Wrzosek W. – Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1997 Kos Cz., Szwacka-Salmonowicz J. – Marketing produktów żywnościowych, PWRiL, Warszawa 1997 Uzupełniająca: Marketing usług- Adrian Payne, Polskie Wyd. Ekonomiczne Podstawy ekonomii rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej – red. J. Żmija i L. Strzelczak, Wyd. Akademii Rolniczej w Krakowie, Kraków 1996 |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student posiada wiedzę teoretyczną (popartą realizacją zagadnień cząstkowych realizowanych na ćwiczeniach) dotyczącą idei marketingu i zastosowania marketingu w agrobiznesie, - student posiada wiedzę z zakresu produktu, ceny, promocji i dystrybucji w podmiotach agrobiznesu. Umiejętności: - umie określić istotę marketingu, specyfikę marketingu na tle specyfiki systemu agrobiznesu, sporządzić sylwetkę konsumenta żywności, scharakteryzować jednostki i przedsiębiorstwa biorące udział w rynku żywnościowym - umie określić podstawowe instrumenty marketingu mix i ich wykorzystanie w w warunkach funkcjonowania systemu agrobiznesu - umie określić i zastosować źródła i metody prowadzenia badan marketingowych Kompetencje społeczne: - organizuje prace w małych zespołach w celu wykonania określonego zadania - docenia potrzebę stałego poszerzania wiedzy, szczególnie ze względu na zmiany w sektorze i jego otoczeniu - posiada umiejętność myślenia twórczego i krytycznego, otwartego zarówno na samodzielne jak i grupowe rozwiązywanie problemów. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Oceny formujące (ćwiczenia): 1. oceny za opracowanie uzgodnionego tematu w grupach 2-osobowych, prezentacja w PP, aktywność w czasie ćwiczeń, ocena z zaliczenia na ostatnim spotkaniu. Ocena końcowa; średnia ocen formujących uzyskanych na zajęciach Wykłady - praca pisemna - test pytania otwarte i zamknięte |
||
Praktyki zawodowe: |
nie przewidziano |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-26 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 10 godzin ![]() Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marta Czekaj | |
Prowadzący grup: | Marta Czekaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-25 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 10 godzin ![]() Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marcin Kopyra | |
Prowadzący grup: | Chrystian Firlej, Marcin Kopyra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 10 godzin ![]() Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marta Czekaj | |
Prowadzący grup: | Marta Czekaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.