Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategic Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: R.2sa.SMN.SM.REKDDZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategic Management
Jednostka: Wydział Rolniczo-Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

FIELD OF STUDY: ECONOMICS / ECTS: 6 / semester: 2

Form and level: SM

Status: obligatory

Prerequisites: None

The aim of the course is to familiarize students with the tools and methods of strategic planning, with particular emphasis on strategic analysis.

After completion of the subject student understands base of strategy formulation and implementation. The student understands problem of strategic management process from the point of setting vision and objectives, through strategy formation to the strategy implementation.

Pełny opis:

Lectures and exercises:

1. Strategy; Concepts and development of strategic management; Levels of strategic management

2. Strategy management process, Core of strategic management; Process of strategic management

3. Goal oriented company, vision and goals of company

External analysis, Core of external analysis; Macro and

micro environment

4. Internal analysis, Core of internal analysis; Competitive

advantage, VRIO analysis

5. Strategic synthesis, SWOT analysis and strategies

according to SWOT; SPACE analysis and strategies

according to SPACE .

6. SWOT analysis in selected companies; Suggestion of

strategy according to SWOT.

7. Corporate strategies, Concentration on a business and

convergence to diversification; Growth strategies;

Stabilization strategies; Revitalization strategies,

Measuring of diversification; Analysis of competitive

Firms.

8. Managing of corporate portfolio, Methods of portfolio

analysis; Management of multibusiness companies

9. Business strategies, Contingency approach and generic

approach, Hall model; Miles-Snow strategies 10. Business strategies in 10. selected situations, Strategies in the

beginning, mature, depression of industry; Strategies for

leaders, followers and weak companies; Strategies for

companies in crisis.

11. Functional strategies, marketing, production, personal,

financial, technical strategies

12. Strategy implementation, Core of implementation; Parts of implementation; Communication and other tools of implementation

13. Control system in strategic management, Core of control;

Control before, through and after implementation.

Student activity structure

classes conducted with the direct participation of the lecturer 60 ECTS 3

including:

lectures 39 hours

exercises and seminars 13 hours

consultation 18 hours

participation in research 0 hours

obligatory internships and internships 0 hours

participation in the final exam 5 hours.

own work (3.0 ECTS) 60 hours.

Literatura:

Obligatory:

Harvard Business Review Magazine: https://hbr.org/

1. FREEDMAN, M. 2019. Strategy. A History. Oxford University Press.

2. PORTER, M.E. 1985. Competitive Advantage, Free Press, New York.

3. HILL G., JONES C.H. 2010. Theory of strategic management with cases. South Western Cengage Learning. 299 s. ISBN 9780538754415

4. HABERBERG, A. RIEPLE, A. 2008. Strategic Management: Theory and Application. Oxford University Press. 822 s. ISBN 9780199216468

5. DAVID. F. R. 2011. Strategic Management: Concepts and Cases.

Francis Marion University, Florence, South Karolina. 685 pp.

Additional:

1. SUTHERLAND J., CANWELL D. 2004. Key Concepts in Strategic

Management. Palgrave. 294 pp. ISBN 1403921350.

2. ANDERSEN T. J. Short Introduction to Strategic Management. 2013.

Cambridge University Press. 311 pp. ISBN 9781107671355.

3. ANTHONY H. 2011. Understanding Strategic Management. OUP Oxford. 472 pp.

Efekty uczenia się:

16.1 Knowledge: After completion of the subject student understands base of strategy formulation and implementation, knows the problem of strategic management process from the point of setting vision and objectives, through strategy formation to strategy implementation at last.

16.2 Skills: Student is able to apply gained knowledge into practice. Student is able to analyse external and internal environment of company, cerates and chooses appropriate strategy according to results of man methods, evaluates portfolio of company.

16.3 Social competences: Student is able to think strategically and makes decisions in strategic development of company.

16.4 Transferable skills: Student knows how to use of domestic and foreign literature and other information resources, is able to indetyfy practical problems in the organization.

Metody i kryteria oceniania:

Lectures:

written exam - a written form of answers to questions about the issues discussed in lectures.

A (100-93 points), B (92-86), C (85- 78), D (77-71), E (70-64). FX 63 and less.

Exercises:

final grade is the average of forming grades obtained during exercises for activity in classes, i.e. the implementation of individual work and performed team tasks (in groups or in pairs) during the exercises.

Final mark = 0.6 x exam grade (lectures) + 0.4 x summary mark (exercises).

COMMENT: The lecturer, based on the degree of the student's mastery of the curriculum content of the subject, based on his own didactic experience, formulates the assessment using the formal criteria set out above.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-25 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin więcej informacji
Wykład, 39 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Kiełbasa, Andrzej Krasnodębski
Prowadzący grup: Barbara Kiełbasa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-28 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin więcej informacji
Wykład, 39 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Kiełbasa, Andrzej Krasnodębski
Prowadzący grup: Barbara Kiełbasa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin więcej informacji
Wykład, 39 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Kiełbasa, Andrzej Krasnodębski
Prowadzący grup: Barbara Kiełbasa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 13 godzin więcej informacji
Wykład, 39 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Kiełbasa, Andrzej Krasnodębski
Prowadzący grup: Barbara Kiełbasa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia audytoryjne - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)