Technologie informacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.2s.TIN.SL.REKXZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne |
Jednostka: | Katedra Statystyki i Polityki Społecznej |
Grupy: |
Ekonomia, 2 sem, stacj. licencjat obowiązkowe |
Strona przedmiotu: | http://matrix.ur.krakow.pl/~jszewc/ |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
KIERUNEK STUDÓW: Ekonomia / ECTS: 3 / semestr: 2 Profil: ogólnoakademicki / Forma i poziom: SL status: ogólne Wymagania wstępne: Zaliczenie przedmiotu TI w semestrze 1. Celem kursu jest rozwinięcie i dalsze doskonalenie praktycznych umiejętności z zakresu podstawowych programów użytkowych. Niniejszy kurs pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiadomości o współczesnych urządzeniach IT. Doskonali techniki korzystania z zasobu sieci Inernet, pomocnych w prowadzeniu prac badawczych. Poszerza umiejętności prowadzenia obliczeń matematycznych, statystycznych i ekonometrycznych w arkuszu kalkulacyjnym i programach statystycznych. Zaliczenie poszczególnych zagadnień i zaliczenie końcowe przedmiotu odbywa się indywidualnie przy stanowisku komputerowym. |
Pełny opis: |
Ćwiczenia: 1. MS Excel. Przetwarzanie danych liczbowych w arkuszach kalkulacyjnych. Zastosowanie różnych adresów komórek. Zasady zapisywania formuł. Zastosowanie funkcji matematycznych, finansowych i logicznych. 2. MS Excel. Praca z arkuszami: wstawianie, zabezpieczanie, formatowanie arkusza. Import danych ze źródeł zewnętrznych. Przetwarzanie danych pochodzących z różnych źródeł. 3. Funkcje daty i czasu 4. Obliczenia i analizy statystyczne w arkuszu kalkulacyjnym. 5. Modyfikacja danych. Sortowanie. Wykresy i diagramy. 6. Tabela przestawna. Filtrowanie danych. 7. Wprowadzenie do języka Visual Basic for Applications, proste procedury, funkcje, komunikacja z użytkownikiem, schematy blokowe. 8. Automatyzacja czynności rejestracja makr i i kwestje bezpieczeństwa. 9. Podsumowanie ćw. 1-8. Sprawdzenie wiadomości studentów.MS Access. Projektowanie bazy danych. Projektowanie tabel. Relacje pomiędzy tabelami. Zastosowanie różnych typów pól. Klucze, indeksy. 10. MS Access. Tworzenie formularzy. Zakładanie i zmiana relacji pomiędzy tabelami. Import i eksport danych z innych aplikacji. 11. MS Access. Wyszukiwanie za pomocą kwerend. Tworzenie prostych i złożonych kwerend. Projektowanie i generowanie raportów. 12. Statistica StatSoft. Wprowadzanie i przeliczanie danych. Tabele częstości, histogramy i wykresy. 13. Statistica StatSoft. Rozkład normalny. Miary położenia, zmienności i asymetrii. 14. Statistica StatSoft. Miary korelacji i regresji. Testy statystyczne. 15. Sprawdzenie wiadomości studentów. Zaliczenie przedmiotu. Struktura aktywności studenta: zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego 34 godz. (ECTS** 1,4) w tym: wykłady 0 godz. ćwiczenia 30 godz. konsultacje 2 godz. udział w badaniach 0 godz. obowiązkowe praktyki i staże 0 godz. udział w zaliczeniu 2 godz. e-learning 0 godz. Praca własna 40 godz. (ECTS** 1,6) Zaliczenie poszczególnych zagadnień i zaliczenie końcowe przedmiotu odbywa się indywidualnie przy stanowisku komputerowym. |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Metzger P., 2006, Anatomia PC. Wydanie X, Helion, Gliwice. 2. Nelson S. L., 1999, Microsoft WORD PL, Świat Książki, Wrocław. 3. Cary N. Prague, Michael R. Irwin, Jennifer Reardon., Access 2003 PL. Biblia, Helion, Gliwice. auzupełniająca: 1. Jinjer S., 2006, Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych, Helion, Gliwice 2. Statystyka i data mining w badaniach naukowych, 2006, Materiały z seminarium StatSoft Polska. 3. Kurose J., Ross K., 2018, Sieci komputerowe. Ujęcie całościowe, Helion, Gliwice |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: - potrafi redagować w edytorze tekstu różnego typu dokumenty, - potrafi wykorzystać programy graficzne, - stosuje arkusz kalkulacyjny i programy statystyczne, aby wykonywać obliczenia matematyczne, statystyczne i ekonometryczne, - obsługuje relacyjne bazy danych. Umiejętności Student : - potrafi redagować w edytorze tekstu dokumenty typu "praca dyplomowa" oraz "pisma urzędowe", - wykorzystuje programy graficzne, - wykonuje obliczenia matematyczne, statystyczne i ekonometryczne w arkuszu kalkulacyjnym i programach statystycznych, - umie założyć i obsługiwać relacyjną bazę danych, Kompetencje społeczne Student: - potrafi korzystać z poczty elektronicznej, komunikatorów i portali społecznościowych celem wymiany informacji i jej zastosowania w obszarze związanym z kierunkiem studiów i przyszłym zawodem, - ma świadomość uzupełniania i aktualizowania wiedzy nabytej ina zajęciach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia: Student wykonuje samodzielnie prace z zakresu problemów będących przedmiotem treści programowych. Ocena podsumowująca jest średnią z ocen uzyskanych w trakcie semestru. Ocena końcowa = 1,0 x ocena podsumowująca (ćwiczenia) Przyjęto procentową skalę oceny efektów kształcenia [Wiedza (W), Umiejętności (U), Kompetencje społeczne (K)], definiowaną w sposób następujący: 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U, K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 55% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio przynajmniej 55% obowiązujących efektów), 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Ocena dobra (4,0): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio 71-80%), 5. Ocena ponad dobra (4,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio 81-90%) 6. Ocena bardzo dobra (5,0): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U, K) efektów kształcenia (średnio > 90%). UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych, w oparciu w własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CWL
CWL
CWL
CWL
CWL
WT CWL
CWL
CWL
CWL
CWL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janina Szewczyk, Monika Zioło | |
Prowadzący grup: | Janina Szewczyk, Monika Zioło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-28 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CWL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janina Szewczyk, Monika Zioło | |
Prowadzący grup: | Janina Szewczyk, Monika Zioło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janina Szewczyk, Monika Zioło | |
Prowadzący grup: | Janina Szewczyk, Monika Zioło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janina Szewczyk, Monika Zioło | |
Prowadzący grup: | Janina Szewczyk, Monika Zioło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.