Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.2s.MM.NM.REKZX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Katedra Zarządzania i Ekonomii Przedsiębiorstw |
Grupy: |
Ekonomia II st., niestacj. zarządzanie i marketing -p. obowiazkowe, 2 sem. |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot zapoznaje studentów z problematyką uwarunkowań marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw oraz z instrumentami marketingu międzynarodowego. Celem przedmiotu jest ukazanie problematyki współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle internalizacji przedsiębiorstw. |
Pełny opis: |
Wykłady 1. Pojęcie i istota marketingu międzynarodowego. Cechy marketingu międzynarodowego. Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym.(2 godz.) 2. Ruchy społeczne w procesie globalizacji rynku. Alterglobalizm. Antyglobalizm a marketing globalno-lokalny. Uwarunkowania działań marketingowych na rynku Unii Europejskiej.(2 godz.) 3. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw: otoczenie ekonomiczno-rynkowe, demograficzne, społeczno-kulturowe, polityczne, technologiczne oraz naturalne. (2 godz.) 4. Rodzaje strategii działania przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych oraz czynniki je określające. Otoczenie przedsiębiorstw a wybór strategii przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym.(2 godz.) 5. Marketing operacyjny na rynku międzynarodowym. Kszałtowanie produktu, cen, tworzenie kanałów dystrybucji oraz polityka promocji w marketingu międzynarodowym.(2 godz.) Ćwiczenia 1. Substrategia marketingu mix na rynku międzynarodowym - ogólne założenia. Polityka produktu na rynku międzynarodowym. Strategia standaryzacji, adaptacji i innowacji.Międzynarodowy cykl życia produktu (przykłady przedsiębiorstw). (2 godz.) 2. Polityka cenowania. Cena na rynku międzynarodowym. Strategie cenowe, techniki cenowania.(1 godz.) 3. Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym. Wybór kanałów dystrybucji. Tendencje w zakresie dystrybucji. Polityka promocji na rynku międzynarodowym. Ograniczenia promocji.(2 godz.) |
Literatura: |
Duliniec E. Marketing międzynarodowy. PWE, Warszawa 2004. Gwiazda A. Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2000. Gregorczyk W. Strategie marketingowe na rynkach zagranicznych. Biblioteka Menadżera i Bankowca, Warszawa 2002. Karcz K. Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe. PWE, Warszawa 2004. Komor M. Euromarketing Strategie marketingowe przedsiębiorstw na euroryku. PWN, Warszawa 2000. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Słuchacz powinien posiadać wiedzę teoretyczną o orientacjach międzynarodowych przedsiębiorstw oraz o ich ewolucji. Posiada podstawową wiedzę o stosowanych strategiach i marketingu mix w marketingu międzynarodowym. Umiejętności Identyfikacja i analiza międzynarodowego otoczenia przedsiębiorstw. Identyfikacja strategii międzynarodowych stosowanych przez przedsiębiorstwa. Charakterystyka instrumentarium marketingu mix. Kompetencje społeczne Kreowanie postaw krytycznych, otwartych na samodzielne i grupowe rozwiązywanie problemów. Poszerzanie wiedzy w zakresie marketingu międzynarodowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład konwencjonalny. Egzamin testowy. Zaliczenie ćwiczeń: obecność na zajęciach(wg regulaminu), ocena zadań grupowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.