Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | R.1s.SMII.SM.ROSXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | Wydział Rolniczo-Ekonomiczny |
Grupy: |
Ochrona środ. 2 stopień, stacj. 1 sem. Kształtowanie i rewaloryzacja środowiska Ochrona środ. 2 stopień, stacj. 1 sem. Monitoring ekologiczny środowiska Ochrona środ. 2 stopień, stacj. 1 sem. Zagrożenia i ochrona ekosystemów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
KIERUNEK STUDIÓW: OCHRONA ŚRODOWISKA/ECTS: 3/SEMESTR 1 PROFIL: OGÓLNOAKADEMICKI/FORMA I POZIOM; SMGR Studenci poznają problematykę badawczą jednostek dyplomujących, prezentując problematykę własnych prac inżynierskich. Dokonują wyboru tematów prac magisterskich. Przygotowują i prezentują zakres i strukturę planowanej pracy. |
Pełny opis: |
Studenci zaznajamiają się z problematyką badawczą realizowaną w jednostkach dyplomujących w trakcie dyskusji prowadzonej po przedstawieniu metodyki badań i najważniejszych wyników i wniosków własnych prac inżynierskich (prezentacje multimedialne). Dokonują wyboru tematów prac magisterskich. Poznają zasady przygotowania pracy magisreskiej, jej dokumentowania i archiwizacji w systemie USOS. Uzyskują informację o przepisach prawa autorskiego w zakresie przygotowania prac dyplomowych i procedurach antyplagiatowych. Uczą się sposobów korzystania z różnych źródeł informacji naukowej i możliwości ich wykorzystania w rozwiązywaniu nowych problemów badawczych a także poznają zasady przygotowania i sposoby prezentacji ustnej. W drugiej części semestru prezentują zakres i przewidywaną metodykę badań oraz strukturę planowanej pracy magisterskiej. Struktura aktywności studenta: zajęcia realizowane z bezpośrednim udziałem prowadzącego godz. 15 / ECTS: 3 w tym: wykłady: 0 godz. ćwiczenia i seminaria: 15 godz. konsultacje: 8 godz. udział w badaniach: 0 godz. udział w egzaminach i zaliczeniu: 2 godz. praca własna: 50 godzi. |
Literatura: |
1. Młyniec W., Ufnalska S. 2004: Scientific communication, czyli jak pisać i prezentować prace naukowe. Wydawnictwo Sorus, Poznań, ss. 67. 2. Weiner J. 2005: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Wydanie III poprawione i uzupełnione, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, ss.156. 3. Urban St., Ładoński W. 2006: Jak napisać dobrą pracę magisterską. Wydanie VI, uzupełnione. Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, ss. 238. 4. Prace inżynierskie studentów. |
Efekty uczenia się: |
wiedza: - student posiada wiedzę o możliwościach korzystania z różnych źródeł informacji naukowej - zna zasady przygotowania pisemnej pracy naukowej i prezentacji ustnej umiejętności: - potrafi wykorzystać wiedzę naukowa do rozwiązywania nowych problemów badawczych - potrafi dyskutować, argumentować i przekazywać treści perswazyjne kompetencje społeczne: - aktywnie uczestniczy w dyskusji naukowej w grupie - przygotowuje się do wystąpień publicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: 1) zaangażowanie studenta w dyskusję i aktywność w grupie - 40% 2) sposób przygotowania i prezentacji ustnej - 30% 3) kompetencje i znajomość prezentowanego problemu - 30% --- 1. Ocena niedostateczna (2,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie co najmniej jednej z trzech składowych (W, U lub K) przedmiotowych efektów kształcenia student uzyska mniej niż 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 2. Ocena dostateczna (3,0): wystawiana jest wtedy, jeśli w zakresie każdej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia student uzyska przynajmniej 50% obowiązujących efektów dla danej składowej. 3. Ocena ponad dostateczna (3,5): wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej z trzech składowych (W, U lub K) efektów kształcenia (średnio 61-70%). 4. Podobny sposób obliczania ocen jak przedstawiony w pkt. 3 przyjęto dla ocen dobrej (4,0 - średnio 71-80%), ponad dobrej (4,5 - średnio 81-90%) i bardzo dobrej (5,0 - średnio >90%). UWAGA: Prowadzący zajęcia, na podstawie stopnia opanowania przez studenta obowiązujących treści programowych danego przedmiotu, w oparciu o własne doświadczenie dydaktyczne, formułuje ocenę, posługując się podanymi wyżej kryteriami formalnymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.