Bioróżnorodność
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.SAP.9BIOR.SI.OOGXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Bioróżnorodność |
Jednostka: | Katedra Sadownictwa i Pszczelnictwa |
Grupy: |
Ogr, Agroekologia i ochr. rośl, 5 sem. stacj. inż. fakultatywne Ogr, Bioinżynieria, 3 sem. stacj. inż. fakultatywne Ogr, Rośliny lecznicze i prozdrowotne, 5 sem, stacj. inż. fakultatywne Ogr, Sztuka ogrodowa, 5 sem, stacj. inż. fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Omówione zostaną podstawowe zagadnienia z bioróżnorodności roślin i zwierząt. Przedstawione zostaną zagrożenia bioróżnorodności i metody ochrony przyrody. Szczególny nacisk położony zostanie na ochronę bioróżnorodności w środowisku rolniczym i zachowanie ginących ras zwierząt i odmian roślin. |
Pełny opis: |
wykłady Biologiczne podstawy bioróżnorodności Znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt Zmiany różnorodność gatunkowej w czasie i przestrzeni Główne zagrożenia bioróżnorodności Metody ochrony bioróżnorodności Ochrona bioróżnorodności w rolnictwie ćwiczenia Rozpoznawanie gatunków przy pomocy klucza taksonomicznego Przygotowanie prostego klucza taksonomicznego Automatyczne rozpoznawanie gatunków Przygotowanie rysunku do klucza taksonomicznego |
Literatura: |
Weiner, J. 2008. Życie i ewolucja biosfery. Podręcznik ekologii ogólnej. PWN Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Opisuje bioróżnorodność i jej zmiany w czasie i przestrzeni. Rozumie znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt. Tłumaczy zagrożenia wynikające ze zmniejszania się bioróżnorodności. Opisuje metody ochrony bioróżnorodności. Wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności. Umiejetnosci Posługuje się kluczem taksonomicznym. Rozpoznaje gatunki roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod. Klasyfikuje organizmy na podstawie różnych cech. Przygotowuje rysunek przy użyciu programu komputerowego. Kompetencje społeczne Docenia korzyści związane z bogactwem środowiska naturalnego. Dostrzega potrzebę ochrony środowiska. Podejmuje wysiłek mający na celu ochronę środowiska. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Nie opisuje bioróżnorodności i jej zmian w czasie i przestrzeni. Nie rozumie znaczenia bioróżnorodności roślin i zwierząt.Nie tłumaczy zagrożeń wynikających ze zmniejszania się bioróżnorodności.Nie opisuje metod ochrony bioróżnorodności.Nie wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności. Nie posługuje się kluczem taksonomicznym. Nie rozpoznaje gatunków roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod.Nie klasyfikuje organizmów na podstawie różnych cech.Nie przygotowuje rysunku przy użyciu programu komputerowego. Nie docenia korzyści związanych z bogactwem środowiska naturalnego.Nie dostrzega potrzeby ochrony środowiska.Nie podejmuje wysiłku mającego na celu ochronę środowiska. Na ocenę 3 Opisuje bioróżnorodność i jej zmiany w czasie i przestrzeni. Rozumie znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt.Tłumaczy zagrożenia wynikające ze zmniejszania się bioróżnorodności.Nie opisuje metod ochrony bioróżnorodności.Nie wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności. Posługuje się kluczem taksonomicznym. Rozpoznaje gatunki roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod.Nie klasyfikuje organizmów na podstawie różnych cech.Nie przygotowuje rysunku przy użyciu programu komputerowego. Docenia korzyści związane z bogactwem środowiska naturalnego.Nie dostrzega potrzeby ochrony środowiska.Nie podejmuje wysiłku mającego na celu ochronę środowiska. Na ocenę 4 Opisuje bioróżnorodność i jej zmiany w czasie i przestrzeni. Rozumie znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt.Tłumaczy zagrożenia wynikające ze zmniejszania się bioróżnorodności.Opisuje metody ochrony bioróżnorodności.Nie wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności. Posługuje się kluczem taksonomicznym. Rozpoznaje gatunki roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod.Klasyfikuje organizmy na podstawie różnych cech.Nie przygotowuje rysunku przy użyciu programu komputerowego. Docenia korzyści związane z bogactwem środowiska naturalnego.Dostrzega potrzebę ochrony środowiska.Nie podejmuje wysiłku mającego na celu ochronę środowiska. Na ocenę 5 Opisuje bioróżnorodność i jej zmiany w czasie i przestrzeni. Rozumie znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt.Tłumaczy zagrożenia wynikające ze zmniejszania się bioróżnorodności.Opisuje metody ochrony bioróżnorodności.Wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności. Posługuje się kluczem taksonomicznym. Rozpoznaje gatunki roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod.Klasyfikuje organizmy na podstawie różnych cech.Przygotowuje rysunek przy użyciu programu komputerowego. Docenia korzyści związane z bogactwem środowiska naturalnego.Dostrzega potrzebę ochrony środowiska.Podejmuje wysiłek mający na celu ochronę środowiska. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.