Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Bioróżnorodność

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: O.SAP.9BIOR.SI.OOGXX
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Bioróżnorodność
Jednostka: Katedra Sadownictwa i Pszczelnictwa
Grupy: Ogr, Agroekologia i ochr. rośl, 5 sem. stacj. inż. fakultatywne
Ogr, Bioinżynieria, 3 sem. stacj. inż. fakultatywne
Ogr, Rośliny lecznicze i prozdrowotne, 5 sem, stacj. inż. fakultatywne
Ogr, Sztuka ogrodowa, 5 sem, stacj. inż. fakultatywne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Omówione zostaną podstawowe zagadnienia z bioróżnorodności roślin i zwierząt. Przedstawione zostaną zagrożenia bioróżnorodności i metody ochrony przyrody. Szczególny nacisk położony zostanie na ochronę bioróżnorodności w środowisku rolniczym i zachowanie ginących ras zwierząt i odmian roślin.

Pełny opis:

wykłady

Biologiczne podstawy bioróżnorodności

Znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt

Zmiany różnorodność gatunkowej w czasie i przestrzeni

Główne zagrożenia bioróżnorodności

Metody ochrony bioróżnorodności

Ochrona bioróżnorodności w rolnictwie

ćwiczenia

Rozpoznawanie gatunków przy pomocy klucza taksonomicznego

Przygotowanie prostego klucza taksonomicznego

Automatyczne rozpoznawanie gatunków

Przygotowanie rysunku do klucza taksonomicznego

Literatura:

Weiner, J. 2008. Życie i ewolucja biosfery. Podręcznik ekologii ogólnej. PWN Warszawa

Efekty uczenia się:

Wiedza

Opisuje bioróżnorodność i jej zmiany w czasie i przestrzeni.

Rozumie znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt.

Tłumaczy zagrożenia wynikające ze zmniejszania się bioróżnorodności.

Opisuje metody ochrony bioróżnorodności.

Wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności.

Umiejetnosci

Posługuje się kluczem taksonomicznym.

Rozpoznaje gatunki roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod.

Klasyfikuje organizmy na podstawie różnych cech.

Przygotowuje rysunek przy użyciu programu komputerowego.

Kompetencje społeczne

Docenia korzyści związane z bogactwem środowiska naturalnego.

Dostrzega potrzebę ochrony środowiska.

Podejmuje wysiłek mający na celu ochronę środowiska.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę 2

Nie opisuje bioróżnorodności i jej zmian w czasie i przestrzeni. Nie rozumie znaczenia bioróżnorodności roślin i zwierząt.Nie tłumaczy zagrożeń wynikających ze zmniejszania się bioróżnorodności.Nie opisuje metod ochrony bioróżnorodności.Nie wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności.

Nie posługuje się kluczem taksonomicznym. Nie rozpoznaje gatunków roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod.Nie klasyfikuje organizmów na podstawie różnych cech.Nie przygotowuje rysunku przy użyciu programu komputerowego.

Nie docenia korzyści związanych z bogactwem środowiska naturalnego.Nie dostrzega potrzeby ochrony środowiska.Nie podejmuje wysiłku mającego na celu ochronę środowiska.

Na ocenę 3

Opisuje bioróżnorodność i jej zmiany w czasie i przestrzeni. Rozumie znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt.Tłumaczy zagrożenia wynikające ze zmniejszania się bioróżnorodności.Nie opisuje metod ochrony bioróżnorodności.Nie wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności.

Posługuje się kluczem taksonomicznym. Rozpoznaje gatunki roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod.Nie klasyfikuje organizmów na podstawie różnych cech.Nie przygotowuje rysunku przy użyciu programu komputerowego.

Docenia korzyści związane z bogactwem środowiska naturalnego.Nie dostrzega potrzeby ochrony środowiska.Nie podejmuje wysiłku mającego na celu ochronę środowiska.

Na ocenę 4

Opisuje bioróżnorodność i jej zmiany w czasie i przestrzeni. Rozumie znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt.Tłumaczy zagrożenia wynikające ze zmniejszania się bioróżnorodności.Opisuje metody ochrony bioróżnorodności.Nie wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności.

Posługuje się kluczem taksonomicznym. Rozpoznaje gatunki roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod.Klasyfikuje organizmy na podstawie różnych cech.Nie przygotowuje rysunku przy użyciu programu komputerowego.

Docenia korzyści związane z bogactwem środowiska naturalnego.Dostrzega potrzebę ochrony środowiska.Nie podejmuje wysiłku mającego na celu ochronę środowiska.

Na ocenę 5

Opisuje bioróżnorodność i jej zmiany w czasie i przestrzeni. Rozumie znaczenie bioróżnorodności roślin i zwierząt.Tłumaczy zagrożenia wynikające ze zmniejszania się bioróżnorodności.Opisuje metody ochrony bioróżnorodności.Wskazuje na korzyści wynikające z ochrony bioróżnorodności.

Posługuje się kluczem taksonomicznym. Rozpoznaje gatunki roślin i zwierząt przy pomocy różnych metod.Klasyfikuje organizmy na podstawie różnych cech.Przygotowuje rysunek przy użyciu programu komputerowego.

Docenia korzyści związane z bogactwem środowiska naturalnego.Dostrzega potrzebę ochrony środowiska.Podejmuje wysiłek mający na celu ochronę środowiska.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)