Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: O.RWZ.PMAR5.SI.OOGOY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu
Jednostka: Katedra Roślin Warzywnych i Zielarskich
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Podstawowa wiedza z zakresu marketingu strategicznego i operacyjnego produktów ogrodniczych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich na rynku oraz marketingu mix w ogrodnictwie

Pełny opis:

Treści kształcenia

Zarys teorii marketingu, jego koncepcja, ewolucja i znaczenie w ogrodnictwie

Modele zachowań konsumentów

Czynniki kształtujące poziom spożycia żywności. Prawo Engla

Mechanizmy funkcjonowania rynku i prawa na nim działające

Identyfikacja segmentów rynku i wybór rynków docelowych

Analiza otoczenia przedsiębiorstwa. Identyfikacja konkurencji

Wzorce segmentacji rynku i ich ocena

Ocena silnych i słabych stron przedsiębiorstwa i jego konkurentów (SWOT)

Cykl życia produktów i stosowane strategie marketingowe

Rozwój i wprowadzenie nowych produktów i usług na rynek

Analiza strategii: Portfolio, Ansoffa, mapy produktu

Planowanie strategii komunikacji społecznej

Promocja mix

Polityka cenowa w gospodarce rynkowej. Ustalenie ceny finalnej. Analiza cen konkurencji

Polityka dystrybucji. Rozwój nowoczesnych rynków detalicznych i hurtowych

Opracowanie wyników ćwiczeń laboratoryjnych (raport)

Czytanie wskazanej literatury

Przygotowanie do egzaminu

Obecność na egzaminie

Literatura:

Altkorn J., 1996. Podstawy marketingu. Wyd. Inst. Market., Kraków

Garbarski L. i in., 1994. Marketing. PWE, Warszawa

Kłeczek R. i in., 1994. Marketing. Materiały do ćwiczeń. Wyd. AE, Wrocław

Kotler P.H., 1994. Marketing. Northwestern University

Marzec-Wołczyńska T., 1997. Marketing produktów ogrodniczych. Hortpress, Warszawa

Efekty uczenia się:

Wiedza

Definiuje istotę i znaczenie marketingu w ogrodnictwie

Rozpoznaje środowisko marketingowe i zmiany w nim zachodzące

Definiuje prawa rynku ogrodniczego

Rozpoznaje zachowania konsumentów na rynku ogrodniczym

Prezentuje strategie marketingowe działalności ogrodniczej

Umiejętności

Wyjaśnia orientację rynkową jako podstawę marketingu

Analizuje strukturę otoczenia działającego podmiotu gospodarczego

Wyjaśnia adaptację podmiotu gospodarczego do otoczenia

Analizuje zachowania konsumenta na rynku

Przewiduje strategię produktu, ceny, dystrybucji i komunikacji społecznej

Kompetencje społeczne

Potrafi działać wykorzystując potrzeby rynku

Metody i kryteria oceniania:

701 egzamin pisemny ograniczony czasowo

201 sprawdzian umiejętności: wykonania zadania obliczeniowego, analitycznego, czynności, wypracowania decyzji

302 ocena zaangażowania w dyskusji, umiejętności podsumowania, wartościowania

203 zaliczenie raportu/sprawozdania z prac laboratoryjnych/ćwiczeń praktycznych (indywidualne, grupowe)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)