Podstawy marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.RWZ.PMAR5.SI.OOGOY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu |
Jednostka: | Katedra Roślin Warzywnych i Zielarskich |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Podstawowa wiedza z zakresu marketingu strategicznego i operacyjnego produktów ogrodniczych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich na rynku oraz marketingu mix w ogrodnictwie |
Pełny opis: |
Treści kształcenia Zarys teorii marketingu, jego koncepcja, ewolucja i znaczenie w ogrodnictwie Modele zachowań konsumentów Czynniki kształtujące poziom spożycia żywności. Prawo Engla Mechanizmy funkcjonowania rynku i prawa na nim działające Identyfikacja segmentów rynku i wybór rynków docelowych Analiza otoczenia przedsiębiorstwa. Identyfikacja konkurencji Wzorce segmentacji rynku i ich ocena Ocena silnych i słabych stron przedsiębiorstwa i jego konkurentów (SWOT) Cykl życia produktów i stosowane strategie marketingowe Rozwój i wprowadzenie nowych produktów i usług na rynek Analiza strategii: Portfolio, Ansoffa, mapy produktu Planowanie strategii komunikacji społecznej Promocja mix Polityka cenowa w gospodarce rynkowej. Ustalenie ceny finalnej. Analiza cen konkurencji Polityka dystrybucji. Rozwój nowoczesnych rynków detalicznych i hurtowych Opracowanie wyników ćwiczeń laboratoryjnych (raport) Czytanie wskazanej literatury Przygotowanie do egzaminu Obecność na egzaminie |
Literatura: |
Altkorn J., 1996. Podstawy marketingu. Wyd. Inst. Market., Kraków Garbarski L. i in., 1994. Marketing. PWE, Warszawa Kłeczek R. i in., 1994. Marketing. Materiały do ćwiczeń. Wyd. AE, Wrocław Kotler P.H., 1994. Marketing. Northwestern University Marzec-Wołczyńska T., 1997. Marketing produktów ogrodniczych. Hortpress, Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Definiuje istotę i znaczenie marketingu w ogrodnictwie Rozpoznaje środowisko marketingowe i zmiany w nim zachodzące Definiuje prawa rynku ogrodniczego Rozpoznaje zachowania konsumentów na rynku ogrodniczym Prezentuje strategie marketingowe działalności ogrodniczej Umiejętności Wyjaśnia orientację rynkową jako podstawę marketingu Analizuje strukturę otoczenia działającego podmiotu gospodarczego Wyjaśnia adaptację podmiotu gospodarczego do otoczenia Analizuje zachowania konsumenta na rynku Przewiduje strategię produktu, ceny, dystrybucji i komunikacji społecznej Kompetencje społeczne Potrafi działać wykorzystując potrzeby rynku |
Metody i kryteria oceniania: |
701 egzamin pisemny ograniczony czasowo 201 sprawdzian umiejętności: wykonania zadania obliczeniowego, analitycznego, czynności, wypracowania decyzji 302 ocena zaangażowania w dyskusji, umiejętności podsumowania, wartościowania 203 zaliczenie raportu/sprawozdania z prac laboratoryjnych/ćwiczeń praktycznych (indywidualne, grupowe) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.