Seminarium dyplomowe 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.O.SEMD2.SM.OOGXY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe 2 |
Jednostka: | Katedra Roślin Warzywnych i Zielarskich |
Grupy: |
Agroekologia i ochrona roślin, 2 sem. stacj. mag. obowiązkowe Bioinżynieria, 2 sem. stacj. mag. obowiązkowe Ogr, Rośliny lecznicze i prozdrowotne, 2 sem, stacj. mag. obowiązkowe Ogr, Sadownictwo, 2 sem, stacj. mag. obowiązkowe Rośliny ozdobne, 2 sem. stacj. mag. obowiązkowe Rośliny warzywne, 2 sem. stacj. mag. obowiązkowe Sztuka ogrodowa, 2 sem. stacj. mag. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest nabycie umiejętności korzystania ze specjalistycznych danych bibliograficznych oraz konstruowania i pisania pracy dyplomowej w zakresie nauk rolniczych |
Pełny opis: |
Treści kształcenia Prezentacja wybranych zagadnień związanych z pracą magisterską oraz dyskusja |
Literatura: |
1. Gambarelli G., Łucki Z., 2001. Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Universitat, Kraków. 1. Szkutnik Z., 2005. Metodyka pisania pracy dyplomowej. Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych. Poznań. 2. Weiner J., 2006. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. PWN, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Umiejętności Semgr_U01 Korzysta ze źródeł bibliograficznych służących przygotowaniu pracy magisterskiej Semgr_U02 Objaśnia zasady konstrukcji pracy dyplomowej Semgr_U03 Przygotowuje i prezentuje ustne wystąpienia, wykorzystując nowoczesne techniki prezentacji Semgr_U04 Dokumentuje, interpretuje i dyskutuje wyniki własnych badań Kompetencje społeczne Semgr_K01 Docenia znaczenie badań naukowych na rzecz ogrodnictwa Semgr_K02 Potrafi myśleć kreatywnie i bronić swoich racji Semgr_K03 Pracuje i współdziała w grupie przyjmując role prezentującego, moderatora dyskusji i jej uczestnika Semgr_K04 Potrafi obiektywnie oceniać wyniki badań eksperymentalnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Nie zna zasad korzystania z bibliografii oraz planowania badań. Nie korzysta z danych literaturowych, nie przygotowuje prezentacji. Nie potrafi zebrać i przeanalizować wyników badań. Nie potrafi dyskutować i uzasadniać swoich racji Na ocenę 3 Zna zasady korzystania z bibliografii w stopniu podstawowym. Pozyskane dane literaturowe wykorzystuje we własnej pracy dyplomowej w niewielkim stopniu, prezentuje je bez próby dyskusji. Wyniki badań analizuje w stopniu podstawowym. Jest świadomy znaczenia badań naukowych, potrafi współpracować w grupie, ale w dyskusji nie potrafi przekonująco uzasadnić swoich racji Na ocenę 4 Zna zasady wykorzystania danych literaturowych oraz potrafi zaplanować własną pracę dyplomową. Potrafi pozyskać potrzebne dane bibliograficzne, przygotować prezentację oraz podejmuje próbę dyskusji. Dobrze analizuje wyniki własnych badań. Jest świadomy znaczenia badań naukowych, potrafi współpracować w grupie, stara się bronić i uzasadniać swoje racje Na ocenę 5 Kreatywnie korzysta z danych literaturowych, potrafi dobrze zaplanować własną pracę dyplomową. Potrafi w pełni pozyskać potrzebne dane bibliograficzne, przygotować prezentację oraz swobodnie dyskutuje. Wszechstronnie analizuje wyniki własnych badań. Jest w pełni świadomy znaczenia badań naukowych dla praktyki, potrafi współpracować w grupie, przekonywująco broni i uzasadnia swoje racje |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.