Zastosowanie użytkowe technik multimedialnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.GHN.9TMUL.SI.OOGXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zastosowanie użytkowe technik multimedialnych |
Jednostka: | Zakład Genetyki, Hodowli Roślin i Nasiennictwa |
Grupy: |
Ogr, Bioinżynieria, 3 sem. stacj. inż. fakultatywne Ogr, Ogrod. z market., 5 sem, stacj. inż. fakultatywne Ogr, Rośliny lecznicze i prozdrowotne, 5 sem, stacj. inż. fakultatywne Ogr, Sztuka ogrodowa, 3 sem, stacj. inż. fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Cel kursu: Nauka tworzenia animacji i posługiwania się grafiką oraz multimediami w działaniach prezentacyjnych, marketingowych, komercyjnych. Tematyka: Tworzenie, edycja i animacja grafiki w programach pakietu CorelDraw, eksportowanie animowanych elementów do formatu Macromedia Flash (swf); projektowanie strony internetowej z użyciem w/w obiektów. Wstawianie i sterowanie odtwarzaniem grafiki, obiektów dźwiękowych, klipów multimedialnych w prezentacji Power Point. Kryteria oceny: samodzielne opracowanie projektu z wykorzystaniem programów graficznych Forma zakończenia: zaliczenie |
Pełny opis: |
Tematyka ćwiczeń Rodzaje grafiki, programy do tworzenia i edycji grafik. Pakiet CorelDRAW Graphics Suite 11. Terminologia, pojęcia, elementy okien w programach Corel. 2 Praca z grafiką rastrową w programie Corel PHOTO PAINT: Skanowanie obrazów, opcje skanowania, właściwości bitmap. Polepszanie jakości zdjęć: kadrowanie, zszywanie, dopasowywanie kolorów i odcieni, zmiana wymiarów, rozdzielczości, retuszowanie. Dodawanie efektów specjalnych. Eksport i optymalizacja obrazów do publikacji w Internecie. 4 Tworzenie rysunku wektorowego statycznego w programie Corel DRAW: Rysowanie podstawowych obiektów przy pomocy narzędzi z przybornika, opcje i właściwości narzędzi. Praca z obiektami: zaznaczanie, duplikowanie, skalowanie, obracanie, odbicia lustrzane, wyrównywanie, przyciąganie do siatki, grupowanie, łączenie. Modyfikacja obiektów: pochylanie, rozciąganie, efekty specjalne, zniekształcenia. Dodawanie wypełnienia, koloru, modyfikowanie przezroczystości obiektów. Tworzenie symboli, współdzielenie symboli między wieloma rysunkami. Praca z warstwami. Praca z tekstem. 8 Animacja w programie Corel R.A.V.E.: Praca z układem sceny i widokami. Animacje obiektów: wydłużanie czasu życia obiektów, przekształcenia tween obiektów, ruch po linii prostej, wzdłuż ścieżki, zmiana skali obiektu w czasie, obrót obiektu w czasie. Tworzenie animowanych efektów tekstowych. Tworzenie filmów interakcyjnych: tworzenie i edycja przejść, dodawanie dźwięku do przejść, tworzenie hiperłączy. Eksport filmu do formatu swf lub gif, i publikowanie filmu w Internecie. 8 Postawy języka HTML: struktura programu, znaczniki, projektowanie struktury strony lub witryny WWW przy pomocy tabeli lub ramek wstawianie i formatowanie tekstu, wstawianie tła, elementów multimedialnych, odnośników. Publikowanie w Internecie. 4 Grafika prezentacyjna: techniki umieszczania obiektów w prezentacji PowerPoint: osadzanie, łączenie, wklejanie jako obraz. Wstawianie i sterowanie odtwarzaniem plików dźwiękowych i filmów w prezentacji PowerPoint. 4 RAZEM 30 |
Literatura: |
Literatura: 1. Benicewicz-Miazga A. 2004., Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy, Helion. 2. Maćkuś B. 2007. Ćwiczenia z CorelDRAW 12 CorelPHOTOPAINT 12 wersja polska, WN PWN S.A. 3. Ogórek A. 2002. CorelRAVE Ćwiczenia praktyczne, Helion. 4. Ogórek A. 2003. CorelDRAW Graphics Suite 11 PL. Kompendium Helion. 5. Tomaszewska-Adamarek A., Zimek R. 2007. ABC grafiki komputerowej i obróbki zdjęć, Helion. Ponadto: 1. Zasoby Pomocy w wykorzystywanym oprogramowaniu 2. Zasoby Internetu. |
Efekty uczenia się: |
Bardzo dobry Student wykonał prezentację na temat związany z kierunkiem studiów, zachowując przejrzystą konstrukcję prezentacji z możliwością sterowania do zawartych w niej tematów, wyposażając ją w elementy multimedialne (zdjęcia, fotomontaże, grafika schematyczna, animacje, podkład dźwiękowy), zwiększające atrakcyjność, ułatwiające zrozumienie podjętego tematu. Elementy multimedialne zostały przygotowane w sposób samodzielny lub na drodze edycji wyszukanych elementów cząstkowych, zoptymalizowane dla celów umieszczenia w prezentacji lub na stronie WWW. Zostało wykonane sterowanie odtwarzaniem animacji, filmów i dźwięku. Ogólny odbiór prezentacji świadczy o znakomitym przyswojeniu przez studenta wiedzy z zakresu grafiki rastrowej, wektorowej, animacyjnej. Dobry Student wykonał prezentację na temat związany z kierunkiem studiów, zachowując przejrzystą konstrukcję prezentacji z możliwością sterowania do zawartych w niej tematów, wyposażając ją w większość z wymaganych elementów multimedialnych (zdjęcia, fotomontaże, grafika schematyczna, animacje, podkład dźwiękowy), nie wykonał fotomontaży lub schematów ułatwiających zrozumienie podjętego tematu. Elementy multimedialne zostały przygotowane w sposób samodzielny lub na drodze edycji wyszukanych elementów cząstkowych, nie zostały zoptymalizowane dla celów umieszczenia w prezentacji lub na stronie WWW. Zostało wykonane sterowanie odtwarzaniem animacji, filmów i dźwięku. Ogólny odbiór prezentacji świadczy o dobrym przyswojeniu przez studenta wiedzy z zakresu grafiki rastrowej, wektorowej, animacyjnej. Dostateczny Student wykonał prezentację na temat związany z kierunkiem studiów, nie zachowując przejrzystej konstrukcji prezentacji, bez możliwości sterowania do zawartych w niej tematów, wyposażając ją w niektóre z wymaganych elementów multimedialnych (zdjęcia, fotomontaże, grafika schematyczna, animacje, podkład dźwiękowy), nie wykonał fotomontaży lub schematów ułatwiających zrozumienie podjętego tematu. Elementy multimedialne nie zostały zoptymalizowane dla celów umieszczenia w prezentacji lub na stronie WWW. Zostało wykonane sterowanie odtwarzaniem animacji, filmów i dźwięku. Ogólny odbiór prezentacji świadczy o niedokładnym przyswojeniu przez studenta wiedzy z zakresu grafiki rastrowej, wektorowej, animacyjnej. Niedostateczny Student wykonał prezentację na temat związany z kierunkiem studiów, nie zachowując przejrzystej konstrukcji prezentacji, bez możliwości sterowania do zawartych w niej tematów, wyposażając ją w niektóre z wymaganych elementów multimedialnych (zdjęcia, fotomontaże, grafika schematyczna, animacje, podkład dźwiękowy), nie wykonał animacji ułatwiających zrozumienie podjętego tematu. Elementy multimedialne nie zostały zoptymalizowane dla celów umieszczenia w prezentacji lub na stronie WWW. Nie zostało wykonane sterowanie odtwarzaniem animacji, filmów i dźwięku. Ogólny odbiór prezentacji świadczy o słabym przyswojeniu przez studenta wiedzy z zakresu grafiki rastrowej, wektorowej, animacyjnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.