Nowoczesne dekoracje roślinne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.F2.NDR.SM.OOGXY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nowoczesne dekoracje roślinne |
Jednostka: | Katedra Roślin Ozdobnych |
Grupy: |
Agroekologia i ochrona roślin, 2 sem. stacj. mag. fakultatywne Bioinżynieria, 2 sem. stacj. mag. fakultatywne Ogr, Rośliny lecznicze i prozdrowotne, 2 sem, stacj. mag. fakultatywne Ogr, Sadownictwo, 2 sem, stacj. mag. fakultatywne Rośliny ozdobne, 2 sem. stacj. mag. fakultatywne Rośliny warzywne, 2 sem. stacj. mag. fakultatywne Sztuka ogrodowa, 2 sem. stacj. mag. fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem modułu jest omówienie oraz poznanie w praktyce zagadnień z zakresu współczesnej florystyki, ze szczególnym uwzględnieniem dużych form florystycznych, aranżacji inspirowanych naturą i sztuką Land Artu oraz roślinami w wystroju wnętrz i florystycznej obsłudze uroczystości. |
Pełny opis: |
Znaczenie nowoczesnej florystyki we współczesności. Zadania stawiane florystom. Zasady komponowania, teoria florystyki i teoria barw Działania florysty w plenerze w kontakcie ze środowiskiem naturalnym. Florystyczny Land Art, tworzenie w oparciu o wykorzystanie cech krajobrazu, terenu, procesów erozji, materiałów: wody, kamienia, drewna, ziemi, elementów roślinnych. Dekoracje z roślin w budynkach publicznych i miejscach reprezentacyjnych (centra handlowe, restauracje, hotele, kościoły, targi itp.) Duże formy florystyczne w dekoracjach wnętrz - warsztaty Boże narodzenie Wykonywanie współczesnych bukietów okolicznościowych Udział we florystycznym pokazie i prezentacja współczesnych florystów |
Literatura: |
Lersch G. 2008. Florales handwerk, Floral craftmanship. Floral Design Edition. Munster, Germany Lersch G. 1999. Principles of Floral Design. Floral Design Edition. Munster, Germany Assman P. 1989. Contemporary Floristry, Feredal Association of German Florists Takagi Y. 2011. Yuko Takagi Contemporary Floral Art. Stichting Kunstboek Van Moerbeke K. 2012. International Floral Art 2012-2013. Stichting Kunstboek |
Efekty uczenia się: |
Treści kształcenia Teorie psychologii środowiskowej o wpływie natury na życie człowieka. Wytyczne projektowe dla ogrodów zdrowia według Ulricha: „Theory of Supportive Garden”i Cooper Marcus: „Healing Garden”. Ogrody przyszpitalne i terapeutyczne: znaczenie, założenia projektowe, wnętrza ogrodowe, oznaczenia, wytyczne techniczne, komunikacja, mała architektura. Ogrody dla osób niedowidzących: znaczenie, założenia projektowe, wnętrza ogrodowe, oznaczenia, wytyczne techniczne, komunikacja, mała architektura Ogrody dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: znaczenie, założenia projektowe, wnętrza ogrodowe, oznaczenia, wytyczne techniczne, komunikacja, mała architektura Rośliny w budynkach opieki medycznej: dobór gatunków, rozwiązania architektoniczne. Projekt ogrodu zdrowia: wybór miejsca, pomiar terenu, dokumentacja zdjęciowa, rozmowa z inwestorem, kompletowanie map. Projekt ogrodu zdrowia: zasób i wytyczne projektowe, planowanie infrastruktury, komunikacji i małej architektury, dobór gatunków roślin. Prezentacja koncepcji projektów ogrodu zdrowia przez studentów. Korekta projektów: ocena zalet i wad, dyskusja nad modyfikacjami, naniesienie poprawek. |
Metody i kryteria oceniania: |
701 egzamin pisemny ograniczony czasowo 201 sprawdzian umiejętności: wykonania zadania obliczeniowego, analitycznego, czynności, wypracowania decyzji 203 zaliczenie raportu/sprawozdania z prac laboratoryjnych/ćwiczeń praktycznych (indywidualne, grupowe) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.