Pielęgnacja terenów zieleni
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.5s.PIE.SI.OOGOY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pielęgnacja terenów zieleni |
Jednostka: | Katedra Roślin Ozdobnych i Sztuki Ogrodowej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Poznanie biologicznych podstaw pielęgnacji zieleni: wykonywania cięć, formowania pnączy, sadzenie i uprawa roślin ogrodowych, zabezpieczanie na okres zimy |
Pełny opis: |
Cięcie krzewów swobodnie rosnących - zabiegi praktyczne Formowanie żywopłotów liściastych - zabiegi praktyczne Formowanie żywopłotów iglastych - zabiegi praktyczne Pielęgnacja róż - zabiegi praktyczne Pielęgnacja trawnika (pisemne rozwiązanie zadanego problemu – instruktaż) Pielęgnacja roślin zielnych w ogrodzie Opracowanie instrukcji wybranych zabiegów pielęgnacyjnych |
Literatura: |
1. Baumann R. 1991.Domy w zieleni. Arkady. 2. Gottschyalk W. 1991. Poradnik dla miłośników róż. PWRiL. 3. Rutkowska B. 1996. Trawniki. PWRiL. 4. Squire D. 2004.Cięcie roślin. Arkady. 5. Wałęza W. 2002. Żywopłoty. PWRiL. |
Efekty uczenia się: |
Opis efektów kształcenia Wiedza Opisuje morfologię i taksonomię roślin drzewiastych i zielnych i wynikającą z tego różnicę w pielęgnacji Rozpoznaje stan zdrowotności i inne cechy roślin w terenach zieleni i wynikające z tego techniki zabiegów pielęgnacyjnych przy użyciu prawidłowych narzędzi Umiejętności Klasyfikuje rodzaje uszkodzeń roślin drzewiastych Przewiduje efekt praktycznych czynności związanych z wykonanymi pracami pielęgnacyjnymi Szacuje potrzebny czas i rodzaj narzędzi do wykonania poszczególnych zabiegów pielęgnacyjnych Organizuje pracę grupy osób związaną z zabiegami pielęgnacyjnymi w terenach zieleni Planuje kolejność prac pielęgnacyjnych w odniesieniu do pory roku i rodzajów zabiegów pielęgnacyjnych Interpretuje celowość wykonania zabiegów pielęgnacyjnych Kompetencje społeczne Podejmuje wyzwanie poprawiania świadomości społecznej o roli terenów zieleni w życiu człowieka Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, przyjmując w nim różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Wiedza Nie opisuje morfologii i taksonomii roślin drzewiastych i zielnych i wynikającą z tego różnicę w pielęgnacji Nie rozpoznaje stanu zdrowotności i innych cech roślin w terenach zieleni i wynikające z tego techniki zabiegów pielęgnacyjnych Umiejętności Nie klasyfikuje rodzaje uszkodzeń roślin drzewiastych i nie przewiduje efektów praktycznych czynności związanych z wykonanymi pracami pielęgnacyjnymi Nie potrafi oszacować czasu i użyć prawidłowych narzędzi do wykonania poszczególnych zabiegów pielęgnacyjnych i nie organizuje pracy grupy osób związanej z zabiegami pielęgnacyjnymi w terenach zieleni Nie rozumie celowość zlecanych mu zabiegów pielęgnacyjnych Kompetencje społeczne Nie docenia potrzeby dbałości o estetykę i zdrowotność roślin w terenach zieleni Nie podejmuje wyzwania poprawiania świadomości społecznej o roli terenów zieleni w życiu człowieka Na ocenę 3 Wiedza Opisuje morfologię i taksonomię co najmniej połowę roślin drzewiastych i zielnych i niektóre wynikające z tego różnice w pielęgnacji Rozpoznaje stan zdrowotności i inne cechy niektórych roślin w terenach zieleni i wynikające z tego techniki niektórych zabiegów pielęgnacyjnych Umiejętności Klasyfikuje rodzaje uszkodzeń roślin drzewiastych i przewiduje wybrane efekty praktycznych czynności związanych z wykonanymi pracami pielęgnacyjnymi Szacuje czas z błędami i używa prawidłowych narzędzi do wybranych zabiegów pielęgnacyjnych i nie potrafi efektywnie pracować w grupie Interpretuje celowość wykonania niektórych zabiegów pielęgnacyjnych Kompetencje społeczne W małym stopniu docenia potrzebę dbałości o estetykę i zdrowotność roślin w terenach zieleni Mało angażuje się w wyzwania poprawiania świadomości społecznej o roli terenów zieleni w życiu człowieka Na ocenę 4 Wiedza Opisuje morfologię i taksonomię roślin drzewiastych i zielnych i wynikającą z tego różnicę w pielęgnacji popełniając niewielkie błędy Rozpoznaje stan zdrowotności i inne cechy roślin w terenach zieleni i wynikające z tego techniki zabiegów pielęgnacyjnych popełniając niewielkie błędy Umiejętności Klasyfikuje rodzaje uszkodzeń roślin drzewiastych i przewiduje efekty praktycznych czynności związanych z wykonanymi pracami pielęgnacyjnymi Szacuje czas i używa prawidłowych narzędzi do wykonania poszczególnych zabiegów pielęgnacyjnych i próbuje organizować pracę grupy osób związanej z zabiegami pielęgnacyjnymi w terenach zieleni Interpretuje celowość wykonania zabiegów pielęgnacyjnych popełniając niewielkie błędy Kompetencje społeczne Docenia potrzebę dbałości o estetykę i zdrowotność roślin w terenach zieleni ale nie ma pomysłu jak rozwiązać ten problem Podejmuje wyzwania poprawiania świadomości społecznej o roli terenów zieleni w życiu człowieka w zakresie wybranych zagadnień Na ocenę 5 Wiedza Opisuje morfologię i taksonomię roślin drzewiastych i zielnych i wynikającą z tego różnicę w pielęgnacji Rozpoznaje stan zdrowotności i inne cechy roślin w terenach zieleni i wynikające z tego techniki zabiegów pielęgnacyjnych Umiejętności Klasyfikuje rodzaje uszkodzeń roślin drzewiastych i przewiduje efekty praktycznych czynności związanych z wykonanymi pracami pielęgnacyjnymi Szacuje czas i używa prawidłowych narzędzi do wykonania poszczególnych zabiegów pielęgnacyjnych i organizuje pracę grupy osób związanej z zabiegami pielęgnacyjnymi w terenach zieleni Interpretuje celowość wykonania zabiegów pielęgnacyjnych Kompetencje społeczne Docenia potrzebę dbałości o estetykę i zdrowotność roślin w terenach zieleni i ma pomysł jak rozwiązać ten problem Podejmuje wyzwania poprawiania świadomości społecznej o roli terenów zieleni w życiu człowieka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.