Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | O.1s.TEC.SI.OOSXY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Katedra Roślin Warzywnych i Zielarskich |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Zaznajomienie z metodami opracowywania i przetwarzania dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych oraz prezentacji informacji, zapoznanie z praktycznymi zastosowaniami informatyki w sztuce ogrodowej. Przygotowanie studentów do posługiwania się podstawowymi programami oraz do ich stosowania w zakresie prac studialnych związanych z kierunkiem studiów. Nauczenie studentów poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji ze źródeł internetowych. |
Pełny opis: |
Treści kształcenia Przegląd wyszukiwarek zagranicznych i polskich, wyszukiwarki „głębokiego Internetu”. Struktura zapytań i zasady wyszukiwania w Internecie na przykładzie Google. Tłumaczenia (narzędzie językowe Google i inne translatory internetowe). Bazy taksonomiczne oraz zdjęciowe. Zadania z wyszukiwania informacji (ogólnych i szczegółowych) związanych z kierunkiem studiów Praca w edytorze tekstu MS Word: struktura dokumentu, znaki sterujące, formatowanie tekstu, style, tworzenie i formatowanie tabel, pisanie wzorów matematycznych i chemicznych w edytorze równań, wstawianie obiektów graficznych, wideo, dźwiękowych, automatyzacja i przyspieszanie czynności: automatyczny spis treści, korespondencja seryjna, przypisy, nagłówki, stopki Arkusz kalkulacyjny MS Excel: wykonywanie działań na arkuszach, formatowanie danych, organizowanie danych w arkuszu, stosowanie adresów względnych, bezwzględnych, nazw zakresów, pisanie formuł z użyciem funkcji wbudowanych, przegląd kategorii funkcji, sortowanie danych względem wielu kluczy Arkusz kalkulacyjny MS Excel: tworzenie i edycja wykresów Prezentacja MS Power Point: stosowanie układów slajdu, wstawianie pola tekstowego, autokształtów, schematów, grafiki, muzyki, animacja obiektów, ustawianie chronometrażu animacji, opcji pokazu slajdów Zapoznanie się z przykładowym oprogramowaniem dla ogrodnictwa w zakresie sztuki ogrodowej: bazy roślin, programy typu freeware wspomagające projektowanie ogrodów i wizualizacje projektu |
Literatura: |
Podstawowa: Gralla P., 2008. System Windows. Najlepsze rozwiązania, Helion Kowalczyk G., 2004. Word 2007 PL, Helion Pikoń K., 2011. ABC Internetu, Helion Walkenbach J., 2007. Excel 2007 Biblia, Helion. Pomocnicza: Zasoby Pomocy aplikacji Zasoby Internetu |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma wiedzę na temat obsługi komputera, zna podstawowe rodzaje aplikacji komputerowych oraz przeznaczenie programów użytkowych Rozpoznaje rodzaje usług sieciowych, wykazuje wiedzę o mechanizmach działania internetowych narzędzi wyszukujących informacje Posiada wiedzę o serwisach oraz portalach ogrodniczych, zwłaszcza poświęconych projektowaniu, doborowi , a także pielęgnacji roślin Zna ogólne oraz specyficzne dla danego kierunku studiów internetowe bazy danych Posiada wiedzę na temat zasad tworzenia, opracowywania oraz przetwarzania zawartości dokumentów oraz arkuszy kalkulacyjnych Zna zasady tworzenia dobrze skonstruowanej prezentacji multimedialnej Rozpoznaje formaty grafiki komputerowej, zna podstawowe pojęcia z zakresu grafiki oraz oprogramowanie do edycji rysunków Umiejętności Posiada umiejętność posługiwania się narzędziami eksplorującymi internetowe zasoby sieciowe, zdobywania wiedzy i rozwijania swoich profesjonalnych umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym), potrafi dokonać weryfikacji jakościowej materiałów źródłowych Potrafi obsługiwać sprzęt komputerowy, podstawowe oprogramowanie środowiskowe i aplikacje biurowe Student potrafi przedstawić swoją pracę za pomocą dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych oraz prezentacji multimedialnej na poziomie podstawowym Wykazuje orientację w możliwościach wykorzystania oprogramowania standardowego dla studiowanego kierunku Potrafi redagować pisma i długie dokumenty w edytorze tekstu, wykorzystując możliwości automatyzacji i przyspieszenia prac edycyjnych oraz konstruuje prawidłową wewnętrzną strukturę dokumentu tekstowego Potrafi zorganizować dane w arkuszu kalkulacyjnym, przetwarzać je przy pomocy funkcji standardowych i różnych sposobów adresacji, wizualizować wyniki poprzez przedstawienie ich w formie graficznej Wykazuje umiejętność tworzenia multimedialnych prezentacji tematycznych oraz biznesowych i szkoleniowych Rozróżnia formaty plików graficznych i posiada umiejętność edycji różnych typów grafiki, poddaje obraz prostej obróbce, stosuje różne opcje ustawień i optymalizacji rysunku Komptencje społeczne Uznaje rolę nowoczesnych sprzętów i technologii w każdej dziedzinie życia, gospodarki i nauki, w tym również w ogrodnictwie, a szczególnie w sztuce ogrodowej, zdaje sobie sprawę z zalet i zagrożeń wynikających ze stosowania technologii informacyjnych Rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie Ma świadomość możliwości stosowania technologii informatycznych w zakresie zdobywania wiedzy, komunikowania się oraz prowadzenia działalności gospodarczej i naukowej Potrafi działać i współpracować w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
101 sprawdzian wiedzy 201 sprzawdzenie umiejętności: wykonania zadania obliczeniowego, analitycznego, czynności, wypracowania decyzji 721 demonstracja praktycznych umiejętności |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.