Marketing w technice leśnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L.EX.061.SM.LLSXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w technice leśnej |
Jednostka: | Katedra Mechanizacji Prac Leśnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia z przedmiotu „marketing w technice leśnej” koncentrują się na identyfikacji elementów marketingu w odniesieniu do specyficznych szeroko rozumianych produktów technicznych mających zastosowanie w gospodarce leśnej. Student w trakcie zajęć, posiadając podstawową wiedzę z marketing, którą nabył na zajęciach z marketingu ogólnego, dowie się, jakie jest podstawowe zastosowanie znanych mu pojęć dotyczących m. in. produkcji, kształtowania cen, dystrybucji, promocji, reklamy, w odniesieniu do rzeczywistych produktów techniki leśnej. W trakcie zajęć odbędzie się spotkanie z osobą odpowiedzialna za działanie marketingowe w przedsiębiorstwie działającym w obszarze techniki leśnej. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć mających formę wykładów ilustrowanych rzeczywistymi przykładami, w oparciu o posiadaną przez studenta wiedzę z zakresu marketingu ogólnego, będą poruszane następujące zagadnienia: 1. Istota i znacznie marketingu w technice leśnej, maszyny leśne jako produkt w ujęciu marketingowym - 3 godziny, 2. Segmentacja rynku maszyn leśnych z punktu widzenia działań marketingowych - 3 godziny, 3. Ceny maszyn, metody ich ustalania, stosowane strategie cenowe, podstawowe analizy bieżącej sytuacji produktu na rynku – 2 godzina, 4. Promocja, reklama, dystrybucja maszyn leśnych, badania marketingowe – 3 godziny 5. Określenie celów, strategii, innych działań marketingowych, które są stosowane w rzeczywistym przedsiębiorstwa, dokonane w oparciu o spotkanie z osobą zajmuje sie tymi zagadnieniami w przedsiębiorstwie działającym w obszarze techniki leśnej – 2 godziny. 6. Przedstawienie zagadnień do samodzielnego przygotowania, omówienie przygotowanych prac, podsumowanie – 2 godzina |
Literatura: |
1. Altkorn J. Podstawy marketingu. Kraków 2003, 2. Kotler P. Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa 1996. 3. Informacje zawarte na stronach internetowych poszczególnych firm działających w obszarze techniki leśnej |
Efekty uczenia się: |
Po odbytych zajęciach student i: • potrafi identyfikować produkty związane z techniką leśną, jako elementy marketingu, • potrafi dokonać podstawowej segmentacji rynku maszyn leśnych, • wie jak ustalane są ceny, jak promowane, reklamowane i dystrybuowane są produkty techniki leśnej, • zna podstawowe mechanizmu funkcjonowania działu marketingu działającego w branży techniki leśnej, wie jakie są jego realne podstawowe zadnia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena będzie składową czynnego uczestnictwa w zajęciach oraz pracy pisemnej polegającej na opisie dowolnego produktu techniki leśnej z punktu widzenia elementów marketingu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.