Marketing w technice leśnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L.EX.060.SI.LLSXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w technice leśnej |
Jednostka: | Katedra Użytkowania Lasu, Inżynierii i Techniki Leśnej |
Grupy: |
OZL GL stacjonarne inż., semestr 6 i 7, elektywy |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia z przedmiotu koncentrują się na identyfikacji elementów marketingu w odniesieniu do szeroko rozumianych produktów technicznych mających zastosowanie w gospodarce leśnej. Student na podstawie zdobytej wiedzy potrafi identyfikować podstawowe zagadnienia marketingowe dotyczące m. in. produktu, kształtowania cen, dystrybucji, promocji, reklamy, w odniesieniu do rzeczywistych produktów techniki leśnej. Student zna realne działania marketingowe przedsiębiorstwa w wyniku odbytego na zajęciach spotkania z osobą odpowiedzialną za działanie marketingowe przedsiębiorstwa działającego w obszarze techniki leśnej. |
Pełny opis: |
Wykłady: 15 godzin dydaktycznych W trakcie zajęć mających formę wykładów ilustrowanych rzeczywistymi przykładami, w oparciu o posiadaną przez studenta wiedzę z zakresu marketingu ogólnego, będą poruszane następujące zagadnienia: 1. Istota i znacznie marketingu w technice leśnej, maszyny leśne jako produkt, 2. Różne formy segmentacji rynku maszyn leśnych z punktu widzenia działań marketingowych, 3. Promocja i reklama maszyn leśnych w świecie rzeczywistym i wirtualnym, 4. Dystrybucja maszyn leśnych, 5. Ceny maszyn, metody ich ustalania, stosowane strategie cenowe, podstawowe analizy bieżącej sytuacji produktu na rynku, 6. Określenie celów, strategii i innych działań marketingowych, które są stosowane w rzeczywistym przedsiębiorstwa, dokonane w oparciu o spotkanie z osobą która zajmuje się tymi zagadnieniami w przedsiębiorstwie działającym w obszarze techniki leśnej, 7. Przedstawienie zagadnień do samodzielnego przygotowania, omówienie przygotowanych prac, podsumowanie. |
Literatura: |
Podstawowa 1. Altkorn J. Podstawy marketingu. Kraków 2003, 2. Informacje zawarte na stronach internetowych poszczególnych firm działających w obszarze techniki leśnej. Uzupełniająca 1. Kotler P. Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa 1996. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA − absolwent zna i rozumie: student wie i rozumie jak funkcjonuje przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą, dystrybucją i produkcją maszyn leśnych. Student rozumie istotę i znacznie marketingu w tych przedsiębiorstwach, rozumie, że maszyny leśne są również produktem marketingowym. Student wie jak dokonywana jest segmentacja rynku maszyn leśnych. Student zna metody promowania, reklamowania i dystrybuowania maszyn leśnych. Student wie jak kształtują się ceny maszyn leśnych, jakie są metody ich ustalania i jakie stosowane strategie cenowe. Wie i rozumie jak wykonywane są bieżąc analizy sytuacji produktu na rynku LES2_W17 R UMIEJĘTNOŚCI − absolwent potrafi: potrafi dobrać odpowiednie środki techniczne do przewidzianych zadań LES2_U11 R posiada umiejętność przeprowadzenie kompleksowych analiz ekonomicznych dotyczących maszyn stosownych w gospodarce leśnej LES2_U12 R posiada umiejętność przygotowania pac pisemnych LES2_U13 R KOMPETENCJE SPOŁECZNE − absolwent jest gotów do: ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie techniki leśnej LES2_K01 R potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy LES2_K04 R |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji oraz zasady i kryteria oceny Praca zaliczeniowa na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Kormanek | |
Prowadzący grup: | Mariusz Kormanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Kormanek | |
Prowadzący grup: | Mariusz Kormanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.