Marketing w technice leśnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L.EX.025.NM.LLSXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w technice leśnej |
Jednostka: | Zakład Mechanizacji Prac Leśnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia z przedmiotu koncentrują się na identyfikacji elementów marketingu w odniesieniu do szeroko rozumianych produktów technicznych mających zastosowanie w gospodarce leśnej. Student na podstawie zdobytej wiedzy potrafi identyfikować podstawowe zagadnienia marketingowe dotyczące m. in. produktu, kształtowania cen, dystrybucji, promocji, reklamy, w odniesieniu do rzeczywistych produktów techniki leśnej. Student zna realne działania marketingowe przedsiębiorstwa w wyniku odbytego na zajęciach spotkania z osobą odpowiedzialną za działanie marketingowe przedsiębiorstwa działającego w obszarze techniki leśnej. |
Pełny opis: |
Wykłady: 15 godzin dydaktycznych W trakcie zajęć mających formę wykładów ilustrowanych rzeczywistymi przykładami, w oparciu o posiadaną przez studenta wiedzę z zakresu marketingu ogólnego, będą poruszane następujące zagadnienia: 1. Istota i znacznie marketingu w technice leśnej, maszyny leśne jako produkt, 2. Różne formy segmentacji rynku maszyn leśnych z punktu widzenia działań marketingowych, 3. Promocja i reklama maszyn leśnych w świecie rzeczywistym i wirtualnym, 4. Dystrybucja maszyn leśnych, 5. Ceny maszyn, metody ich ustalania, stosowane strategie cenowe, podstawowe analizy bieżącej sytuacji produktu na rynku, 6. Określenie celów, strategii i innych działań marketingowych, które są stosowane w rzeczywistym przedsiębiorstwa, dokonane w oparciu o spotkanie z osobą która zajmuje się tymi zagadnieniami w przedsiębiorstwie działającym w obszarze techniki leśnej, 7. Przedstawienie zagadnień do samodzielnego przygotowania, omówienie przygotowanych prac, podsumowanie. |
Literatura: |
1. Altkorn J. Podstawy marketingu. Kraków 2003, 2. Informacje zawarte na stronach internetowych poszczególnych firm działających w obszarze techniki leśnej 3. Kotler P. Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa 1996. |
Efekty uczenia się: |
Po odbytych zajęciach student: • potrafi identyfikować produkty związane z techniką leśną, jako elementy marketingu, • potrafi dokonać podstawowej segmentacji rynku maszyn leśnych, • wie jak ustalane są ceny, jak promowane, reklamowane i dystrybuowane są produkty techniki leśnej w świecie rzeczywistym i wirtualnym, • zna podstawowe mechanizmu funkcjonowania i jakie są podstawowe zadnia działu marketingu w przedsiębiorstwie działającym w branży techniki leśnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena będzie składową czynnego uczestnictwa w zajęciach oraz pracy pisemnej polegającej na opisie dowolnego produktu techniki leśnej z punktu widzenia elementów marketingu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.