Marketing w leśnictwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L.A7.MARKE.NI.LLSGW | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w leśnictwie | ||
Jednostka: | Katedra Zarządzania Zasobami Leśnymi | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
1.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Skrócony opis: |
Poznanie mechanizmów rynkowych, ze szczególnym uwzględnieniem rynku drzewnego i nabycie praktycznych umiejętności kreowania marketingowych zmiennych zależnych (produkt, cena, dystrybucja, promocja) przez gospodarstwo leśne. |
||
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Istota i charakter rynku produktów i usług oferowanych przez gospodarstwo leśne, analiza rynku drzewnego. 2. Zarządzanie asortymentem produktów i usług oferowanych przez gospodarstwo leśne. 3. Kreowanie cen na produkty i usługi leśnictwa ze szczególnym uwzględnieniem rynku drzewnego. 4. Dystrybucja produktów i usług oferowanych przez gospodarstwo leśne ze szczególnym uwzględnieniem drewna 5. Promocja produktów i usług wytwarzanych przez gospodarstwo leśne. Promocja leśnictwa i kreowanie jego wizerunku oraz grupy zawodowej leśników. Ćwiczenia: 1.Analiza cykli życiowych produktów i usług pochodzenie leśnego. 2.Segmentacja rynku dla produktów i usług oferowanych przez gospodarstwo leśne. Strategie wobec produktów i usług gospodarstwa leśnego. 3.Obliczanie cen produktów i usług pochodzenie leśnego metodami popytowymi, popytowo-kosztowymi i popytowymi. 4.Określanie systemu i rodzaju dystrybucji oraz budowa kanału dystrybucyjnego dla produktów i usług oferowanych przez gospodarstwo leśne. 5.Tworzenie kampanii promocyjnej dla produktów i usług pochodzenia leśnego |
||
Literatura: |
1.Altkorn. J. (red), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, 1998 2.Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosem., Marketing punkt zwrotny nowoczesnej firmy, WN PWN, Warszawa 2005 3.Hutt M. D., Speh T. D., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, WN PWN, Warszawa 1997 4.Kłeczek R., Kowal. W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1996 5.Kocel J., Wpływ prywatyzacji działalności gospodarczej nadleśnictw na przemiany ekonomiczno-organizacyjne w gospodarce leśnej Polski w latach 1989-1996, IBL, Warszawa 2000 6.Kotler Ph., Marketing, analiza, panowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i ska, Warszawa 2000 7.Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki WN PWN, Warszawa 2003 8.Przybyłowski, Rudelius, Hartley, Kerrin, Marketing, Wydawnictwo ABC, Warszawa 2002 |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu w leśnictwie. Zna rynek produktów i usług oferowanych przez gospodarstwo leśne. Wie jaki wpływ na sytuację ekonomiczną gospodarstwa leśnego ma prawidłowo przygotowana i przeprowadzona kampania marketingowa. Zna istotę marketingu mix. Wie jakie działania podejmowane są przez zarządzających produktami w ciągu cyklu życia produktów, od momentu wprowadzenia ich na rynek, aż do momentu wycofania z rynku. Umiejętności: Dokonuje analizy i interpretacji działań marketingowych podejmowanych w ciągu cyklu życia wybranego produktu oferowanego przez gospodarstwo leśne. Posiada umiejetność segmentacji rynku produktów i usług oferowanych przez Lasy Państwowe. Projektuje działania związane z wprowadzaniem produktów na rynek. Posiada umiejetność ustalania cen, tworzenia i wyboru odpowiedniego dla produktu kanału marketingowego. Projektuje i opracowuje kampanię promocyjną dla produktów oferowanych przez gospodarstwo leśne. Kompetencje społeczne: Potrafi współpracować i pracować w grupie, przyjmując otwartą i odpowiedzialną postawę. Ma świadomość wpływu planowej działalności marketingowej na sytuację ekonomiczną gospodarstwa leśnego, społeczeństwo oraz środowiko przyrodnicze. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: sprawdzian wiedzy w ramach ćwiczeń projektowych obliczeniowych, warsztatowych test uzupełnień Ćwiczenia projektowe (indywidualne, grupowe), warsztatowe: sprawdzian umiejętności: wykonania zadania obliczeniowego, analitycznego, czynności, wypracowania decyzji zaliczenie projektu (indywidualne, grupowo) ocena prezentacji ustnej, umiejętności wypowiedzi ustnej, udzielania instruktażu ocena zaangażowania w dyskusji, aktywności i umiejętności podsumowania test uzupełnień |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 6 godzin ![]() Wykład, 4 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marcin Piszczek | |
Prowadzący grup: | Marcin Piszczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 6 godzin ![]() Wykład, 4 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marcin Piszczek | |
Prowadzący grup: | Marcin Piszczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 6 godzin ![]() Wykład, 4 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marcin Piszczek | |
Prowadzący grup: | Marcin Piszczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 6 godzin ![]() Wykład, 4 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marcin Piszczek | |
Prowadzący grup: | Marcin Piszczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.