Edukacja przyrodniczo-leśna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L.A7.EDUPRZ.NI.LLSGW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja przyrodniczo-leśna |
Jednostka: | Katedra Bioróżnorodności Leśnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem kursu, którego program obejmuje 6 godzin wykładowych, jest zapoznanie studentów z podstawowymi metodami prowadzenia zajęć oraz możliwościami efektywnywnego wykorzystania ich w praktycznej edukacji przyrodniczo–leśnej. Ważnym akcentem kursu jest również zwrócenie uwagi na aktualne problemy polskiego leśnictwa w zakresie ochrony przyrody oraz próby ich rozwiązywania poprzez edukację przyrodniczą w odpowiednich grupach społecznych i zawodowych. |
Pełny opis: |
Wykłady 6 godz. Tematyka zajęć Cele i założenia edukacji przyrodniczej w Polsce w formalnym systemie kształcenia i w strukturach poza szkolnych. Nowoczesne formy i metody w edukacji przyrodniczo-leśnej. Metody kształcenia i wychowania różnych grup odbiorców edukacji. Środki dydaktyczne w edukacji przyrodniczo-leśnej. Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych w Lasach Państwowych, parkach narodowych i organizacjach pozarządowych. |
Literatura: |
Podstawowa 1. Chrzanowski T. 2007 (red.). ABC edukacji leśnej.CILP, Warszawa. 2. Budniak A. 2009. Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Cichy D., 3. Pałyga E.J. 1995 (red.). Edukacja ekologiczna w Polsce. W-wa. Impuls,Kraków. 4. Będkowska H. 2010. Niezbędnik edukatora. CILP, Warszawa Uzupełniająca 1.Śnieżyński M. 1998. Zarys dydaktyki dialogu. Wyd. Naukowe PAT w Krakowie. 2.Żylińska M. 2013. Neurodydaktyka. Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA − absolwent zna i rozumie: potrafi formułować cele i założenia edukacji przyrodniczo-leśnej społeczeństwa, scharakteryzować kierunki i działania na różnych poziomach edukacji nieformalnej, zna ofertę edukacyjną i bazę dydaktyczną LP, parków narodowych wybrany organizacji pozarządowych LES1_W18 R zna metody dydaktyczne stosowane w edukacji, potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rodzajów metod oraz zaproponować ich praktyczne wykorzystanie, objaśnia znaczenie środków dydaktycznych w edukacji, charakteryzuje grupy odbiorców edukacji LES1_W18 R UMIEJĘTNOŚCI − absolwent potrafi: planuje i organizuje zajęcia edukacyjne, stosuje poznane elementy metodyki edukacyjnej do zajęć kameralnych i terenowych dedykowanych różnym grupom odbiorców edukacji LES1_U18 R KOMPETENCJE SPOŁECZNE − absolwent jest gotów do: kształtowania odpowiednich postaw w relacjach człowiek-środowisko LES1_K02 R |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji oraz zasady i kryteria oceny:Test uzupełnień |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Frączek | |
Prowadzący grup: | Magdalena Frączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Frączek | |
Prowadzący grup: | Magdalena Frączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.