Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja przyrodniczo-leśna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L.4s.EDU.NI.LLESZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja przyrodniczo-leśna
Jednostka: Katedra Bioróżnorodności Leśnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

WYKŁAD:"

1. Cele i założenia edukacji przyrodniczej w Polsce w formalnym systemie kształcenia i w strukturach poza szkolnych.

2. Nowoczesne formy i metody w edukacji przyrodniczo-leśnej.

3. Metody kształcenia i wychowania różnych grup odbiorców edukacji.

4. Środki dydaktyczne w edukacji przyrodniczo-leśnej.

CWL.

1. Procesy grupowe.

2. Metody pracy z różnymi grupami odbiorców.

3. Analiza programów edukacyjnych. Ocena ich przydatności i możliwości wykorzystania do własnych potrzeb.

4.Tworzenie scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem poznanych metod nauczania.

Ćwiczenia terenowe

1. Edukacja przyrodniczo-leśna w Lasach Państwowych i na obszarach przyrodniczo cennych - przykłady dobrych praktyk.

"

Literatura:

Podstawowa

1. Chrzanowski T. 2007 (red.). ABC edukacji leśnej.CILP, Warszawa.

2. Budniak A. 2009. Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Cichy D.,

3. Pałyga E.J. 1995 (red.). Edukacja ekologiczna w Polsce. W-wa. Impuls,Kraków.

4. Będkowska H. 2010. Niezbędnik edukatora. CILP, Warszawa

5. Louv R. 2014. Ostatnie dziecko lasu. Wydawnictwo Relacja, Warszawa

Uzupełniająca

"1.Śnieżyński M. 1998. Zarys dydaktyki dialogu. Wyd. Naukowe PAT w Krakowie

2.Żylińska M. 2013. Neurodydaktyka. Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.

3.Ryszka R. 2016. Pedagogika przeżyć. Wydawnictwo Impuls, Kraków.

"

Efekty uczenia się:

WIEDZA - zna i rozumie:

LES_EPL_W01 potrafi formułować cele i założenia edukacji przyrodniczo-leśnej społeczeństwa, scharakteryzować kierunki i działania na różnych poziomach edukacji nieformalnej, zna ofertę edukacyjną i bazę dydaktyczną LP, parków narodowych wybrany organizacji pozarządowych LES1_W18 RL

LES_EPL_W02 zna metody dydaktyczne stosowane w edukacji, potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rodzajów metod oraz zaproponować ich praktyczne wykorzystanie, objaśnia znaczenie środków dydaktycznych w edukacji, charakteryzuje grupy odbiorców edukacji LES1_W18 RL

UMIEJĘTNOŚCI - potrafi:

LES_EPL_U01 planuje i organizuje zajęcia edukacyjne, stosuje poznane elementy metodyki edukacyjnej do zajęć kameralnych i terenowych, wykorzystuje odpowiednią bazę dydaktyczną LES1_U01 LES1_U17 LES1_U18 RL

LES_EPL_U02 samodzielnie tworzy scenariusze zajęć dydaktycznych oraz prowadzi zajęcia z wykorzystaniem poznanych metod dedykowanych różnym grupom odbiorców edukacji LES1_U01 LES1_U17 LES1_U18 RL

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do:

LES_EPL_K01 ma świadomość potrzeby samodoskonalenia i dokształcania się oraz rozumie potrzebę nauki przez całe życie LES1_K01 RL

LES_EPL_K02 pracuje samodzielnie i w zespole odgrywając w nim różne role, ma świadomość potrzeby kształtowania postaw prospołecznych i obywatelskich LES1_K02 RL

Metody i kryteria oceniania:

WYK.Ocena zaangażowania w dyskusję, udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 40%

CWL.Ocena zaangażowania w dyskusję, udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 40%

CWT.Ocena zaangażowania w dyskusję, udział oceny z zaliczenia ćwiczeń terenowych w ocenie końcowej wynosi 20%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-25 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 8 godzin więcej informacji
Ćwiczenia terenowe, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Frączek
Prowadzący grup: Magdalena Frączek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-28 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 8 godzin więcej informacji
Ćwiczenia terenowe, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Frączek
Prowadzący grup: Magdalena Frączek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 8 godzin więcej informacji
Ćwiczenia terenowe, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Frączek
Prowadzący grup: Magdalena Frączek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 8 godzin więcej informacji
Ćwiczenia terenowe, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Frączek
Prowadzący grup: Magdalena Frączek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)