Turystyczne, rekreacyjne i edukacyjne zagospodarowanie terenów zieleni
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | L.3s.TRE.SM.LLLTZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Turystyczne, rekreacyjne i edukacyjne zagospodarowanie terenów zieleni |
Jednostka: | Katedra Bioróżnorodności Leśnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Wykłady 14 godz. Tematyka zajęć 1. Rola, rodzaje oraz dostępność terenów zieleni w mieście. 2. Rekreacyjne i edukacyjne zagospodarowanie obszarów zieleni. Obiekty turystyczno-rekreacyjne. 3. Współczesne formy pracy w naturze (przedszkola leśne, szkoły leśne). 4. Zagadnienia jakości życia i jakości przestrzeni na tle problematyki współczesnego miasta. 5. Las miejski jako antidotum na „zespół deficytu kontaktu z naturą”. 6. Sylwoterapia, alergeny/toksyczne rośliny/emisje biogeniczne. 7. Kierunki rozwoju turystyki, rekreacji i edukacji leśnej w Europie i na świecie." Ćwiczenia laboratoryjne 14 godz. Tematyka zajęć "1.Projektowanie obiektów turystycznych, rekreacyjnych, edukacyjnych (3 godz.) 2. Programy edukacji przyrodniczo-leśnej na terenach zurbanizowanych (3 godz.) 3. Nowoczesne formy i metody w edukacji plenerowej (4 godz.) 4. Interpretacja dziedzictwa przyrodniczego (4 godz.) Ćwiczenia terenowe 8 godz. Tematyka zajęć 1. Infrastruktura turystyczna, rekreacyjna i edukacyjna na terenach zurbanizowanych – możliwości i ograniczenia |
Literatura: |
Podstawowa "Zaręba D.2006. Ekoturystyka. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN Różycki P. 2006. Zarys wiedzy o turystyce. Kraków, Wydaw. Proksenia Toczek-Werner. S. (red) 2005. Podstawy rekreacji i turystyki. Wrocław, Wydaw. Akademii Wychowania Fizycznego Ryszka R. 2016. Pedagogika przeżyć. Wydawnictwo Impuls, Kraków. Louv R. 2016. Witamina N. Odkryj przyrodę na nowo. Wydawnictwo Mamania. Louv R. 2014. Ostatnie dziecko lasu. Wydawnictwo Relacja, Warszawa. Bańka A. 2002. Społeczna psychologia środowiskowa, Wyd. Naukowe „Scholar”, Warszawa Uzupełniająca "Borne H., Doliński A. 2006. Organizacja turystyki. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B. 2005. Produkt turystyczny : pomysł, organizacja, zarządzanie. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Wyrzykowsski J., Klimentowski K. 2004. Współczesne tendencje w turystyce i rekreacji. Wrocław, Wydaw. Akademii Wychowania Fizycznego Młodkowski J. 1998. Aktywność wizualna człowieka, PWN, Warszawa - Łódź. " |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - zna i rozumie: LES_TRZTZ_W01 "zna metody, techniki, technologie i materiały pozwalające wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka" LES2_W01 LES2_W04 RL LES_TRZTZ_W02 zna współczesne formy krajobrazu, posiada wiedzę na temat rozwoju infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na terenach miejskich i niezurbanizowanych LES2_W04 LES2_W05 RL LES_TRZTZ_W03 zna współczesne formy pracy w naturze, potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rozwiązań oraz zaproponować ich praktyczne wykorzystanie LES2_W05 RL UMIEJĘTNOŚCI - potrafi: LES_TRZTZ_U01 wykorzystuje plener jako bazę do organizacji turystyki, rekreacji i edukacji, potrafi ocenić korzyści i zagrożenia wynikające z działań w tym zakresie LES2_U05 LES2_U07 RL LES_TRZTZ_U02 posiada umiejętność planowani działań turystycznych, rekreacyjnych i edukacyjnych oraz zarządzania produktem turystycznym i edukacyjnym LES2_U07 LES2_U09 RL KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do: LES_TRZTZ_K01 krytycznej oceny i dyskusji wartości poznawczej i praktycznej współczesnej wiedzy LES2_K01 RL LES_TRZTZ_K02 krytycznej oceny siebie, zespołów w których pracuje oraz przewodzenia grupie i ponoszenia odpowiedzialności za nią i działania w sposób przedsiębiorczy LES2_K02 RL |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji oraz zasady i kryteria oceny wykład.Ocena zaangażowania w dyskusję, zaliczenie projektu końcowego. Udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 50% cwl."Demonstracja praktycznych umiejętności, ocena zaangażowania w dyskusję. Udział oceny z zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych w ocenie końcowej wynosi 30%." cwt.Ocena zaangażowania w dyskusję. Udział oceny z zaliczenia ćwiczeń terenowych w ocenie końcowej wynosi 20% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CWL
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 14 godzin
Ćwiczenia terenowe, 8 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Frączek | |
Prowadzący grup: | Magdalena Frączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-28 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CWL
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 14 godzin
Ćwiczenia terenowe, 8 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Frączek | |
Prowadzący grup: | Magdalena Frączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.