Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rekreacyjna i edukacyjna funkcja lasu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: L.3s.REK.NM.LLOEZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rekreacyjna i edukacyjna funkcja lasu
Jednostka: Katedra Bioróżnorodności Leśnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Wykłady 6 godz.

Tematyka zajęć

"1. Rekreacyjne i edukacyjne zagospodarowanie lasów. Obiekty turystyczno-rekreacyjne.

2. Współczesne formy pracy w naturze (przedszkola leśne, szkoły leśne).

3. Kierunki rozwoju turystyki, rekreacji i edukacji leśnej w Europie i na świecie."

Ćwiczenia laboratoryjne 6 godz.

Tematyka zajęć

"1.Infrastruktura turystyczna i rekreacyjna na terenach niezurbanizowanych –możliwości i ograniczenia (2 godz.)

2. Formy i metody edukacji plenerowej (2 godz.)

3. Infrastruktura edukacyjna (2 godz.) "

Ćwiczenia terenowe 6 godz.

Tematyka zajęć

1. Edukacja plenerowa w praktyce

Literatura:

Podstawowa

"Zaręba D.2006. Ekoturystyka. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN

Toczek-Werner. S. (red) 2005. Podstawy rekreacji i turystyki. Wrocław, Wydaw. Akademii Wychowania Fizycznego

Ryszka R. 2016. Pedagogika przeżyć. Wydawnictwo Impuls, Kraków.

Louv R. 2016. Witamina N. Odkryj przyrodę na nowo. Wydawnictwo Mamania. Louv R. 2014. Ostatnie dziecko lasu. Wydawnictwo Relacja, Warszawa.

Bańka A. 2002. Społeczna psychologia środowiskowa, Wyd. Naukowe „Scholar”, Warszawa

Uzupełniająca

"Borne H., Doliński A. 2006. Organizacja turystyki. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B. 2005. Produkt turystyczny : pomysł, organizacja, zarządzanie. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Wyrzykowsski J., Klimentowski K. 2004. Współczesne tendencje w turystyce i rekreacji. Wrocław, Wydaw. Akademii Wychowania Fizycznego

Młodkowski J. 1998. Aktywność wizualna człowieka, PWN, Warszawa - Łódź.

Efekty uczenia się:

WIEDZA - zna i rozumie:

LES_REFL_W01 "Zna metody, techniki, technologie i materiały pozwalające wykorzystać

i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka." LES2_W01 LES2_W04 RL

LES_REFL_W02 Zna współczesne formy krajobrazu, posiada wiedzę na temat rozwoju infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na terenach niezurbanizowanych. LES2_W04 LES2_W05 RL

LES_REFL_W03 Zna współczesne formy pracy w naturze, potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rozwiązań oraz zaproponować ich praktyczne wykorzystanie. LES2_W05 RL

UMIEJĘTNOŚCI - potrafi:

LES_REFL_U01 Wykorzystuje plener jako bazę do organizacji turystyki, rekreacji i edukacji, potrafi ocenić korzyści i zagrożenia wynikające z działań w tym zakresie. LES2_U05 LES2_U07 RL

LES_REFL_U02 Posiada umiejętność planowani działań turystycznych, rekreacyjnych i edukacyjnych oraz zarządzania produktem turystycznym i edukacyjnym. LES2_U07 LES2_U09 RL

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do:

LES_REFL_K01 Krytycznej oceny i dyskusji wartości poznawczej i praktycznej współczesnej wiedzy. LES2_K01 RL

LES_REFL_K02 Krytycznej oceny siebie, zespołów w których pracuje oraz przewodzenia grupie i ponoszenia odpowiedzialności za nią i działania w sposób przedsiębiorczy. LES2_K02 RL

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby weryfikacji oraz zasady i kryteria oceny

wykład.Ocena zaangażowania w dyskusję, zaliczenie projektu końcowego. Udział oceny z zaliczenia wykładów w ocenie końcowej wynosi 50%

cwl."Demonstracja praktycznych umiejętności, ocena zaangażowania w dyskusję.

Udział oceny z zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych w ocenie końcowej wynosi 30%."

cwt.Ocena zaangażowania w dyskusję. Udział oceny z zaliczenia ćwiczeń terenowych w ocenie końcowej wynosi 20%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-25 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 6 godzin więcej informacji
Ćwiczenia terenowe, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 6 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Frączek
Prowadzący grup: Magdalena Frączek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-28 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 6 godzin więcej informacji
Ćwiczenia terenowe, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 6 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Frączek
Prowadzący grup: Magdalena Frączek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 6 godzin więcej informacji
Ćwiczenia terenowe, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 6 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Frączek
Prowadzący grup: Magdalena Frączek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)