Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie przedsiębiorstwem usługowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: K.ZPRZU.03L.SM.KAKXX
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie przedsiębiorstwem usługowym
Jednostka: Zakład Zarządzania i Marketingu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Zakres przedmiotu obejmuje cele i funkcje prowadzenia firmy usługowej i struktury organizacji i Zarządzania podmiotu usługowego.

Treść przedmiotu skoncentrowana jest także na kierowaniu ludźmi, zarządzaniu przedsiębiorstwem usługowym i prowadzeniu firmy usługowej samodzielnie i na własne ryzyko. Celem przedmiotu jest opanowanie przez słuchaczy zasad Zarządzania małym i dużym podmiotem usługowym, analizy i oceny działalności usługowej a także umiejętności w zakresie podejmowania decyzji i negocjacji biznesowych. Problematyka przedmiotu może być przydatna dla absolwentów zatrudnionych w urzędach (instytucjach) jak i tym którzy będą prowadzić działalność gospodarczą.

Literatura:

Podstwowa:

1. Stoner J.; Kierowanie, PWN, W-wa, 1996;

2. B. Filipiak, A. Panasiuk (red.), Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie, PWN, Warszawa, 2008;

3. B. Hollins, S. Shinkins, Zarządzanie usługami. Projektowanie i wdrażanie, PWE, Warszawa, 2009;

4. Mikołajczyk (red.), Zarządzanie usługami w gospodarce rynkowej. Handel, gastronomia, turystyka, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu, Poznań 2007;

5. Daszkowska, Usługi. Produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa, 1998;

Uzupełniająca

1. Bogdan Godziszewski, Mirosław Fłaffer, Marek J. Stankiewicz, Stanisław Sudoł, Przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka Zarządzania. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2011;

2. Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej

3. Ustawa o podatku dochodowym i podatku VAT

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- zna i rozumie zasady prowadzenia firmy usługowej,

- zna ogólne zasady tworzenia działalności gospodarczej w zakresie usług,

- posiada wiedzę o procedurach podejmowania decyzji i technikach negocjacji.

Umiejętności

- potrafi budować i rozpoznawać struktury organizacji i zarządzania,

- umie zaplanować i prowadzić usługową działalność gospodarczą,

- umie interpretować wskaźniki analizy działalności usługowej. Kompetencje:

- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy,

- jest przekonany o potrzebie zdobywania wiedzy o zarządzaniu biznesem

Metody i kryteria oceniania:

Wykłady:

- podstawowe wiadomości o zarządzaniu firmą usługową, test jednokrotnego wyboru

Ćwiczenia

- cząstkowe oceny pracy indywidualnej i grupowej,

- udział w dyskusji plenarnej - oceny cząstkowe,

- pisemny sprawdzian wiedzy i umiejętności - zaliczenie ćwiczeń.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)