Zarządzanie przedsiębiorstwem usługowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | K.ZPRZU.03L.SM.KAKXX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie przedsiębiorstwem usługowym |
Jednostka: | Zakład Zarządzania i Marketingu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zakres przedmiotu obejmuje cele i funkcje prowadzenia firmy usługowej i struktury organizacji i Zarządzania podmiotu usługowego. Treść przedmiotu skoncentrowana jest także na kierowaniu ludźmi, zarządzaniu przedsiębiorstwem usługowym i prowadzeniu firmy usługowej samodzielnie i na własne ryzyko. Celem przedmiotu jest opanowanie przez słuchaczy zasad Zarządzania małym i dużym podmiotem usługowym, analizy i oceny działalności usługowej a także umiejętności w zakresie podejmowania decyzji i negocjacji biznesowych. Problematyka przedmiotu może być przydatna dla absolwentów zatrudnionych w urzędach (instytucjach) jak i tym którzy będą prowadzić działalność gospodarczą. |
Literatura: |
Podstwowa: 1. Stoner J.; Kierowanie, PWN, W-wa, 1996; 2. B. Filipiak, A. Panasiuk (red.), Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie, PWN, Warszawa, 2008; 3. B. Hollins, S. Shinkins, Zarządzanie usługami. Projektowanie i wdrażanie, PWE, Warszawa, 2009; 4. Mikołajczyk (red.), Zarządzanie usługami w gospodarce rynkowej. Handel, gastronomia, turystyka, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu, Poznań 2007; 5. Daszkowska, Usługi. Produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa, 1998; Uzupełniająca 1. Bogdan Godziszewski, Mirosław Fłaffer, Marek J. Stankiewicz, Stanisław Sudoł, Przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka Zarządzania. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2011; 2. Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej 3. Ustawa o podatku dochodowym i podatku VAT |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - zna i rozumie zasady prowadzenia firmy usługowej, - zna ogólne zasady tworzenia działalności gospodarczej w zakresie usług, - posiada wiedzę o procedurach podejmowania decyzji i technikach negocjacji. Umiejętności - potrafi budować i rozpoznawać struktury organizacji i zarządzania, - umie zaplanować i prowadzić usługową działalność gospodarczą, - umie interpretować wskaźniki analizy działalności usługowej. Kompetencje: - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, - jest przekonany o potrzebie zdobywania wiedzy o zarządzaniu biznesem |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady: - podstawowe wiadomości o zarządzaniu firmą usługową, test jednokrotnego wyboru Ćwiczenia - cząstkowe oceny pracy indywidualnej i grupowej, - udział w dyskusji plenarnej - oceny cząstkowe, - pisemny sprawdzian wiedzy i umiejętności - zaliczenie ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.