Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie obiektów architektury krajobrazu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: K.PROBA.03Z.SI.KAKXX
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie obiektów architektury krajobrazu
Jednostka: Katedra Dendrologii i Architektury Krajobrazu
Grupy: Architektura Krajobrazu, 3 sem., studia stacj. inż. obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Wnętrza krajobrazowe o zróżnicowanej postaci poszczególnych elementów, sekwencja przestrzenna, specyfika formy i funkcji w przestrzeni półprywatnej i publicznej.

Pełny opis:

Treści kształcenia:

Wprowadzenie do tematyki, layout plansz

Wnętrze konkretne

Korekty

Wnętrze obiektywne

Korekty

Wnętrze subiektywne

Korekty

Sekwencja wnętrz

Korekty

Adaptacja modelu abstrakcyjnego do rzeczywistej koncepcji projektowej, opracowanie graficzne

Korekty

Obrony

Literatura:

1. Bogdanowski J., 1976. Kompozycja i planowanie w architekturze krajobrazu. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa-Kraków.

2. Neufert E., 2007. Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego. Arkady, Warszawa.

3. Patoczka P., Ściany i bramy w krajobrazie, Monografia 268, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków 2000, 192 s.

4. Siewniak M., Mitkowska A., 1998. Tezaurus sztuki ogrodowej. Oficyna wydawnicza Rytm, Warszawa.

5. Zachariasz A., 2006. Zieleń jako współczesny czynnik miastotwórczy ze szczególnym uwzględnieniem roli parków publicznych. Monografia 336. Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

student definiuje wnętrze krajobrazowe, jego elementy oraz poszczególne typy wnętrz.

Umiejętności:

student stosuje kategorię wnętrza w działaniach projektowych; dostosowuje abstrakcyjny model wnętrza krajobrazowego do rzeczywistej koncepcji projektowej.

Kompetencje społeczne :

student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; posiada umiejętność działania w grupie.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę 5:

student definiuje wnętrze krajobrazowe, jego elementy oraz poszczególne typy wnętrz; stosuje kategorię wnętrza w działaniach projektowych

dostosowuje abstrakcyjny model wnętrza krajobrazowego do rzeczywistej koncepcji projektowej; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych; posiada umiejętność działania w grupie.

Na ocenę 4:

student definiuje wnętrze krajobrazowe, niektóre jego elementy oraz niektóre typy wnętrz; częściowo stosuje kategorię wnętrza w działaniach projektowych; częściowo dostosowuje abstrakcyjny model wnętrza krajobrazowego do rzeczywistej koncepcji projektowej;

rozumie potrzebę i zna niektóre możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych;

częściowo posiada umiejętność działania w grupie.

Na ocenę 3:

student definiuje wnętrze krajobrazowe, ale nie zna jego elementów oraz poszczególnych typów wnętrz; niewłaściwie stosuje kategorię wnętrza w działaniach projektowych; niewłaściwie dostosowuje abstrakcyjny model wnętrza krajobrazowego do rzeczywistej koncepcji projektowej; rozumie potrzebę, ale nie zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych; posiada słabą umiejętność działania w grupie.

Na ocenę 2:

student nie definiuje wnętrza krajobrazowego, jego elementów oraz poszczególnych typów wnętrz; nie stosuje kategorii wnętrza w działaniach projektowych; nie dostosowuje abstrakcyjnego modelu wnętrza krajobrazowego do rzeczywistej koncepcji projektowej;

nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych;

nie posiada umiejętności działania w grupie.

Praktyki zawodowe:

-

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)