Rozwój kultury regionu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | I.RKREG.SM.IGPRX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwój kultury regionu |
Jednostka: | Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Rozwój kultury regionu jest przedmiotem zaznajamiającym z elementami decydującymi o tożsamości oraz wyjątkowości "małych ojczyzn". |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Pojęcie region i kultura 2. Dziedzictwo kulturowe 3. Percepcja dziedzictwa kulturowego i postawy wobec jego ochrony 4. Rozwój kultury regionu poprzez promocję Ćwiczenia: 1. Wybór obszaru projektowego, podział na grupy projektowe 2. Charakterystyka ogólna obszaru 3. Dziedzictwo kulturowe wybranego regionu - inwentaryzacja, istniejące szlaki turystyczne 4. Projekt szlaku turystycznego uwzględniającego dziedzictwo kulturowe 5. Projekt szlaku turystycznego uwzględniającego dziedzictwo niematerialne /obrzędy, tradycja/ 6. Sposoby promocji regionu |
Literatura: |
Podstawowa: Stackelberg K., Hahne U., 1998. Teorie rozwoju regionalnego. (red.) S.Golinowska. Rozwój ekonomiczny regionów. Rynek pracy. Procesy migracyjne. Raport Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. Zeszyt nr 16. Warszawa. Domański, B., 2001, Czynniki społeczne w lokalnym rozwoju gospodarczym we współczesnej Polsce, w: Sagan, i., czepczyński, M. (red.), Wybrane problemy badawcze geografii społecznej w Polsce, Uniwersytet Gdański, Gdańsk. Małek, J., 2003, Turystyka kulturowa jako czynnik rozwoju lokalnego, w: Prace i Studia Geograficzne, t. 32, Warszawa. Uzupełniająca: Domański, B., 2001, Czynniki społeczne w lokalnym rozwoju gospodarczym we współczesnej Polsce, w: Sagan, i., czepczyński, M. (red.), Wybrane problemy badawcze geografii społecznej w Polsce, Uniwersytet Gdański, Gdańsk. Małek, J., 2003, Turystyka kulturowa jako czynnik rozwoju lokalnego, w: Prace i Studia Geograficzne, t. 32, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: historię, tradycję, obrzędy związane z jego regionem zamieszkania pojęcie regionu i kultury sposoby rozwoju regionu przy użyciu różnych działań m.in.. Z zakresu promocji turystyki, kultywowania rodzimych tradycji Umiejętności: odczytać tradycję miejsca oraz analizowac zjawiska społeczne i gospodarcze prawidłowo interpretować, pozyskiwać i przetwarzać dane dot. zjawisk przyrodniczych, kulturowych i społecznych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku studiów Gospodarka Przestrzenna. Posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami pozyskiwać informacje źródłowe/historyczne, gromadzić dokumentację w postaci ikonografii, przekazów ustnych dotyczące danego regionu Kompetencje społeczne: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role, zasięgnięcia opinii ekspertów uczestniczenia w przygotowaniu projektów społecznych, przy równoczesnej świadomości znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie i stan środowiska naturalnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: Zaliczenie na podstawie wykonania projektu podczas ćwiczeń. Ocena stopnia wykorzystania wiedzy przekazanej na wykładach w sporządzonym projekcie ćwiczeniowym. Udział w ocenie końcowej modułu 20% Ćwiczenia: Zaliczenie na podstawie sporządzonego projektu. Udział w ocenie końcowej modułu 80% |
Praktyki zawodowe: |
nie przewiduje się |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.