Programowanie w geomatyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | I.PROGWGEO.NM.IGKGX |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie w geomatyce |
Jednostka: | Katedra Geodezji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem nauczania przedmiotu jest wykształcenie umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się komputerem w zakresie programowania wizualnego w środowisku oprogramowania Bentleya w języku Visual Basic for application. |
Pełny opis: |
Celem nauczania przedmiotu jest wykształcenie umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się komputerem w zakresie programowania wizualnego w środowisku oprogramowania Bentleya w języku Visual Basic for application. Zagadnienia: Środowisko programu Visual Basic for application. Typy obiektów dostępne w środowisku programistycznym. Praca z obiektami w MicroStation. Zdarzenia, programowanie zorientowane zdarzeniowo. Praca ze zdarzeniami w MocroSttaion Właściwości obiektów, modyfikacja, przetwarzanie. Konsolidacja projektu z powłoką systemową. Przygotowanie wersji instalacyjnych projektu. |
Literatura: |
1. Jerry Winters. Learning MicroStation VBA. Bentley Institute Press Exton, PA 2006. 2. Gagne G., Galvin P.B., Silberschatz A. Podstawy systemów operacyjnych. Wydawnictwa Naukowo Techniczne 2006. 3. Green J. i inni. Excel 2007 PL. Programowanie w VBA. Wyd. Helion 2008. 4. Krzymowski B. Visual Basic dla aplikacji. Podstawy programowania w VBA. Wyd. Help 2008. 5. M. de Berg AT. All. Geometria obliczeniowa algorytmy i zastosowania. WNT 2007. 6. Wróblewski P. Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wyd. Helion 2003. 7. F. P. Preparata, M. I. Shamos. Geometria obliczeniowa – wprowadzenie. Helion 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: GKpwg_W01 Opisuje zaawansowane funkcje umożliwiające posługiwanie się językiem programowania dla mapy cyfrowej. GiK_W06,GiK_W12 GKpwg_W02 Wyjaśnia metodę posługiwania się algorytmami do automatyzacji prac geodezyjnych GiK_W06,GiK_W12 GKpwg_W03 Stosuje komendy (polecenia) w procesie algorytmizacji na potrzeby pracy z mapą cyfrową. GiK_W06,GiK_W12 Umiejętności: GKpwg_U01 Zakłada plik projektowy w środowisku Visual Basic. GiK_U10, GiK_U14 GKpwg_U02 Potrafi stosować algorytmy dla opisu wykonywanego zadania. GiK_U10, GiK_U14 GKpwg_U03 Przygotowuje interfejs do komunikacji ze światem zewnętrznym i środowiskiem programowania graficznego. GiK_U10, GiK_U14 Kompetencje społeczne: GKpwg_U03 Świadomość potrzeby uczenia się przez całe życie GiK_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2,0 Nie rozumie metodyki programowania zorientowanego dla mapy numerycznej. Na ocenę 3,0 Rozumie metodykę programowania w stopniu podstawowym. Na ocenę 3,5 Wykazuje wiedzę wyższą niż na ocenę 3,0 ale niższą niż na oceną 4,0. Na ocenę 4,0 Rozumie metodykę programowania w stopniu średnim. Na ocenę 4,5 Wykazuje wiedzę wyższą niż na ocenę 4,0 ale niższą niż na oceną 5,0. Na ocenę 5,0 Rozumie metodykę programowania w stopniu zaawansowanym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.