Podziały i rozgraniczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | I.PODZROZ.NI.IGKGX |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0738) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z architekturą i budownictwem
|
Nazwa przedmiotu: | Podziały i rozgraniczenia |
Jednostka: | Katedra Geodezji Rolnej, Katastru i Fotogrametrii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką podziałów i rozgraniczeń gruntów a także sporządzaniem dokumentacji dla celów prawnych, stanowiących jeden z głównych asortymentów robót geodezyjnych wykonywanych w praktyce. Zakres tematyczny wykładów obejmuje zarówno przygotowanie studentów w zakresie obowiązujących procedur prawno – organizacyjnych a także prezentację i omówienie zagadnień związanych z wykonawstwem w terenie wyżej omawianych prac. |
Pełny opis: |
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką podziałów i rozgraniczeń gruntów a także sporządzaniem dokumentacji dla celów prawnych, stanowiących jeden z głównych asortymentów robót geodezyjnych wykonywanych w praktyce. Zakres tematyczny wykładów obejmuje zarówno przygotowanie studentów w zakresie obowiązujących procedur prawno – organizacyjnych a także prezentację i omówienie zagadnień związanych z wykonawstwem w terenie wyżej omawianych prac. |
Literatura: |
1. Źróbek R., Kuryj J., Wiśniewski R. Gospodarka nieruchomościami. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn 2000 2. Śmiałowska – Uberman Z. Kompendium wiedzy prawnej dla geodetów. Wydawnictwo Gall 2003 3. Bojar Z. Podziały nieruchomości – komentarz. Wydawnictwo Gall 2006 4. Felcenloben D. Rozgraniczenia nieruchomości – teoria i praktyka z orzecznictwem sądowo-administracyjnym. Wydawnictwo Gall 2008 5. Bojar Z. Podziały nieruchomości – komentarz. Wydawnictwo Gall 2008 6. Źróbek R., Kuryj J., Źróbek S. Gospodarka nieruchomościami z komentarzem do wybranych procedur. Wydawnictwo Gall 2008 7. Sikora A. Vademecum prawne geodety Wydawnictwo Gall 2010 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwaarunkowań działalności inżynierskiej zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów Umiejętności "potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie" "potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach" "potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów" "potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów" ma umiejętność samokształcenia się "potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej" potrafi-przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostraegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić- zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów- istniejące rozwiązania techniczne w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi "potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów" "potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia" "potrafi — zgodnie z zadaną specyfikacją — zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi" Kompetencje Społeczne "rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób" "ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje" "potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role" "potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania" prawidłowo identyfikuje i rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie podziałów i rozgraniczeń, nie ma żadnej wiedzy na temat znajomości technik, narzędzi, procedur i technologii wykorzystywanych do przeprowadzenia podziałów i rozgraniczeń Nie zna podstawowych narzędzi, programów wykorzystywanych w analizie danych otrzymanych z ODGiK, nie potrafi wykonać prostej prezentacji i opracowania związanego z zakresem materiału, nie potrafi wyciągać wniosków i rozwiązywać problemowych zadań Na ocenę 3 Student posiada podstawową wiedzę w zakresie podziałów i rozgraniczeń jednak nie potrafi rozwiązać technicznie prostych zadań Zna kilka możliwości wykorzystywanych podczas realizacji podziałów i rozgraniczeń z trudnością wykorzystuje je do prac projektowych Na ocenę 4 Student posiada dobrą wiedzę w zakresie podziałów i rozgraniczeń potrafi rozwiązać technicznie proste zadania teoretyczne Stosuje narzędzia do rozwiązywania problemów podczas pomiarów terenowych i w pełni potrafi interpretować wyniki Na ocenę 5 Student potrafi wykorzystać swoją wiedzę do rozwiązywania skomplikowanych zagadnień związanych z podziałami i rozgraniczeniami, śledzi literaturę przedmiotu i ma wiedzę na temat trendów i tendencji zmian w zakresie przepisów prawa Stosuje narzędzia do rozwiązywania problemów podczas pomiarów terenowych i w pełni potrafi interpretować wyniki, potrafi także poradzić sobie w sytuacji nietypowych zadać pomiarowych |
Praktyki zawodowe: |
mogą odbywać się w jednostkach samorządu lokalnego oraz powietu prowadzącego zadania z zakresu katastru gruntów a także w jednostkach wykonawstwa geodezyjnego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia projektowe, 8 godzin
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Bacior | |
Prowadzący grup: | Stanisław Bacior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia projektowe - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia projektowe, 8 godzin
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Bacior | |
Prowadzący grup: | Stanisław Bacior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia projektowe - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.